Heiderscheidergrund

Reviews over Heiderscheidergrund

Mooi saai

mariondj75,
    22-8-2015

Het is een gebied dat niet zo toeristisch lijkt. Weinig restaurantjes of winkeltjes. Je bent direct op een grote weg en vanuit daar ben je zo in allerlei andere steden en regio's van Luxemburg dus je kunt wel voldoende ondernemen. . De natuur is overal heel mooi en als je een goede wandelkaart hebt kun je zo op pad. Het stuwmeer in Esch/Lutzhausen/Insenborn is mooi maar 'saai'. Zo mag je op een bepaald deel helemaal niets in en op het water ondernemen en kent het meer geen bezoek van watervogels e.d.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2015

Fantastiche plek

kaatje,
    17-9-2013

Wij zijn op verschillende uitstapjes geweest, maar mullerthal was toch echt het hoogte punt. Dit moet je gezien hebben. Ook de kabelbaan in vianden is erg leuk om met kinderen te doen en dan te voet naar het kasteel. Een echte aanrader.

Gereisd met jonge kinderen in Sun Jul 21 2013 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Klein gehuchtje onderaan de berg.

Arjan,
    29-8-2012

Heiderscheidergrund is een gehucht wat onderaan de weg ligt vanaf Heiderscheid. Enige culturele object is de octagonale kerk welke verder niet te bezichtigen is. Het plaatsje zelf bestaat uit een aantal huizen, een bikerscafe en de campings. Goede plaats als uitvalbasis in Luxemburg en eventueel naar België.

Gereisd met jonge kinderen in Sun Jul 29 2012 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Heiderscheidergrund is een rustige plaats,op het hoogste

bianca,
    25-6-2006

Heiderscheidergrund is een rustige plaats,op het hoogste topje van Lux(is mij ooit verteld)Ik kom er al jaren en nog steeds ontdek ik nieuwe wandelroutes en mooie plekjes.Het is een mooi groen bergachtig geheel met beekjes en rotspartijen.Het dorp bezit niet veel winkels,wel wat eetgelegenheden en een grote speeltuin net voor het dorp.Ook een ruinne die je gratis kan beklimmen en die in de avond mooi is verlicht.In de buurt ook veel meren en natuurlijk Vianden waar je op de kabelbaan kan genieten van het mooie uitzicht!Ik ben verknocht aan Heiderscheidergrund,dat komt mede door mijn jeugdherrinneringen.

Gereisd anders in juni 2006
Heiderscheidergrund scoort een 7,9 uit 10, op basis van 13 reviews