Camping Aminess Sirena (Glamping)

Camping Aminess Sirena (Glamping)
7,5

We hebben een aantal aanbieders voor Aminess Sirena (Glamping) voor je op een rij gezet:

84 reviews over Camping Aminess Sirena (Glamping) in het Nederlands

Het is een mooie schone camping, wij stonden op een comfort plaats die plekken staan eigenlijk allemaal in het bos dus schaduw, er is nergens water alleen bij de nieuwe plaatsen, vol in de zon. Er zijn heel weinig nederlanders dus voor de kinderen geen succes. Geen centraal punt voor de jeugd, onze kinderen zijn 8 en 11. Er is een zoutwaterzwembad maar dan moet je 15 min lopen, dit is een openbaar zwembad. We zijn ook naar de zwembaden van de hotels geweest, maar dat mag eigenlijk niet dus je kunt daar niet gaan liggen/zitten. De camping zelf is wel heel rustig. Alleen gasten kunnen 24 per dag de camping op en af. dus er zijn heel laat nog auto's en smorgens heel vroeg.

Een heerlijke vakantie gehad.

Ria
9-9-2017

Een mooi onderhouden camping. Vriendelijk personeel. Wij verbleven in een stacaravan. Vrij nieuw en héél erg schoon. Leuke plaatsjes in de buurt, zoals Rovinj, Porec, Pula, Motovun en Piran (Slovenië). In de buurt ook nog twee mooie waterpretparken. Op de camping genoeg te doen voor de jeugd. Het zwembad aan het strand is prachtig. In eerdere recensies lazen we nog over geluid vanuit een disco, dat hebben wij niet gehoord. Kortom,wij hebben hier een heerlijke vakantie gehad.

Kroatië, je moet er van houden.

Gouwenaar
15-8-2017

Deze camping is voor Kroatische begrippen vast prima. En het moet gezegd: voor ~550 p/w krijg je schoon absoluut sanitair en de douche is ook vak warm. Indien het lukt om een plaats onder de bomen aan de zee te boeken (Superior Mare): gelijk doen. Anders is het minder. Er zijn regels. Bijvoorbeeld: hang je hangmat niet aan de boom, want daar kunnen ze niet tegen. Deze regel geldt niet voor Slovenen. Verder geldt: 't stil van 24:00 tot 6:00. Mits je niet naast Slovenen staat. Deze regel geldt ook niet voor het hotel van Aminess (naast de camping): iedere avond zij daar optredens van matige kwaliteit en deze klinken hoorbaar over de camping.

Suncamp Holidays

Prima camping waar veel te doen is

Angela
10-8-2017

Omdat we nog niet eerder in Kroatie op vakantie waren geweest, hadden we niet te hoge verwachtingen van de camping. Maar we waren aangenaam verrast! We hadden een ruime plek in het naaldbomenbos en dus voldoende schaduw. Dat was wel nodig, want we waren midden in een hittegolf beland. Het sanitair wordt elke dag een aantal keer schoongemaakt. De camping grenst aan een soort park, waaraan ook 2 hotels van Aminess liggen en in het park bevindt zich o.a. een restaurant, een bakkerijtje, een speeltuin met miniclub (vanuit het restaurant goed in de gaten te houden), diverse loungebars, een voetbalveld, een midgetgolfbaan, tennistafels en een fun & beach strand (Punto Mare). Het eten in het restaurant (Oliveta) is heerlijk en niet duur, het personeel is ook zeer vriendelijk (aanrader: pizza Sirena). We hebben veelvuldig gebruik gemaakt van de zwembaden bij de hotels. Bij loungebar Oleander is het heerlijk vertoeven, deze ligt het dichtst bij de staanplaatsen. Je kunt er ontbijten, lunchen en een drankje doen (je krijgt er ook een coffee to go). Ook treedt daar regelmatig een bandje op. Bij fruit & smoothiebar Tamaris krijg je heerlijke smoothies en frappes en ook daar kun je lunchen. Bij Punto Mare wordt elke avond wel iets georganiseerd, je kunt er heerlijke cocktails drinken, hamburgers en er is daar een prachtig infinitypool (met zeewater), waar je tot 's avonds laat nog in mag zwemmen (een aanrader bij zonsondergang!). Vanuit de camping loopt er een pad, langs Punto Mare, naar Novigrad, ongeveer 20 minuten lopen. Leuk, klein en gezellig stadje. Je kunt er ook met een toeristentreintje naar toe, die vertrekt iedere 40 minuten bij de receptie. Wanneer je in de zee gaat zwemmen heb je absoluut waterschoenen nodig. Het snorkelen viel ons wel een beetje tegen, er was weinig te zien. Er liggen diverse opblaastoestellen om op te klimmen in het water (daar moet je betalen, maar als je na sluitingstijd van de kassa gaat, hoeft dat niet ;)). We vonden het overigens wel jammer dat het bakkerijtje al om 15.30 uur sluit. Stokbrood voor de bbq bijvoorbeeld moet je dan bij de supermarkt halen, 5 minuten rijden vanaf de camping. We raden hiervoor overigens Konzum aan en niet Plodine. Konzum is iets kleiner dan Plodine, maar minder druk en overzichtelijker. Wij hebben overigens de gehele vakantie geen last gehad van herrie van de camping aan de overkant, ook niet van de steengroeve vlakbij de camping.

Buiten de camping: aquapark Istralandia (7 km), in Pazin kunt je leuk zipplinen, ook kleine kinderen kunnen dit doen (onze jongste is 6 en deed het alleen). Rovinj is een absolute aanrader. Porec en Pula zijn leuk, maar veel groter en drukker en commerciëler ingesteld (daar vind je bijvoorbeeld ook duurdere sport- en kledingwinkels). Het amfitheater in Pula is overigens wel de moeite waard om te bezoeken (wellicht beter aan het einde van de middag, want er is weinig schaduw). Cape Kamenjak (niet ver van Pula) is ook erg leuk om naar toe te gaan. Ga dan zeker even naar de safaribar (goed zoeken, want deze is verstopt). Er zijn daar tevens veel speeltoestellen voor kinderen. Vergeet je waterschoenen, snorkels, zonnebrandcreme en pararol niet, want op het 'strand' bij de safaribar is nergens schaduw.

Wij zijn erover aan het denken om volgend jaar terug te gaan!

Heerlijk tot rust komen

De Jong
8-8-2017

Ik geloof dat onderstaande klachten over het geluidsoverlast geholpen hebben, want wij zijn heerlijk in slaap gevallen met het geluid van de zee. Er zijn wel wat Nederlanders, maar we zijn vooral omringd door mensen uit Slovenië, Oostenrijk, Italië en Duitsland. Wij hebben een superior mare plaats waardoor je vrijwel direct aan zee ligt. De plaatsen zijn ruim, het sanitair is schoon (evenals de rest van de camping). Novigrad is op loopafstand en zeker de moeite waard om te bezoeken. Vanaf de camping loopt een verhard wandelpad de stad in, waardoor je veilig kunt lopen. Daarnaast is dit een ideale plaats om Istrië te verkennen, omdat je op een redelijk centrale plaats zit. De supermarkt is ook op loopafstand! Wij raden deze camping zeker aan! Enige minpuntje is het hars dat de bomen verliezen waar je onder staat. Wij hebben een zeil over de tent gespannen, zodat de tent zelf niet onder komt te zitten. De bomen verliezen veel naalden. We zien veel auto's met een hoes eromheen staan.

Prima camping in het voorjaar

Jessie
29-6-2017

Camping heeft een mooie ligging, via voetpad naar het stadje.

Brood verkrijgbaar op camping, supermarkt op korte loopafstand.

Mooie uitvalsbasis om Istrie te ontdekken.

Vriendelijke en behulpzame receptie.

We verbleven in de simpelste sta caravan, let op geen koffiezetter aanwezig, wel caffetiere, ook geen theepot of theedoeken.

Grootste gemis was toch wel een comfortabele tuinstoel.

Verder uitstekend bevallen.

prachtig

fam van de zweerde
10-12-2016

mooie camping, prima ligging geen minpunten

Bijna elke plek zeezicht Sanitair meerdere keren per dag schoongemaakt.(Rots)strandjes, zoutwaterzwembad direct aan zee. Vlakbij 2 grote supermarkten, bakker, pinautomaat. 15 min lopen naar gezellige centrum Novigrad, goede balans restaurants, winkels, oud centrum en haventje (itt andere plaatsen in de buurt. Dagelijks 19h30-23h00 wegdreunen door de disco aan andere kant van de baai, is heel erg hard, zelfs 3e week september.1/4vd camping zijn vaste plekken van Slovenen (deel achter de toiletgebouwen). Door al gebruik van plastik wat troosteloos.Sommige plekken erg ver van toiletgebouw. Grasplekken bij de bar kunnen bjj regen heel modderig worden, daarom zijn deze het goedkoopst maar als pech hebt bij veel regen krijg je camper er niet meer uit. Vlakbij stonden Sloveense jongeren, hele dag bier zopen, kletsen lachen muziek en ' s avonds piesend en kotsend rond hun caravan en dan in auto om te stappen. Vanwege de herrie deze camping niet meer, jammer want verder een prima camping

Camping Aminess in Novigrad, Kroatië

I. Kempen
18-8-2016

De camping wordt iedere dag schoongemaakt. Denk aan sanitair, veegwagen, containers die geleegd worden. Op verschillende plekken op de camping staat een prullenbak waar hondenpoep in gedeponeerd kan worden.

Om de zee in te lopen adviseer ik strandschoentjes, omdat de stenen scherp en soms glad zijn. Verder zijn er langs het strand tijdens het snorkelen kreeftjes en mooie visjes te zien.

Er zijn verschillende zwembaden. Aan de rand van de zee inderdaad met zeewater gevuld. Bij de hotels is het chloorwater. Je kunt dus kiezen.

Centrum van Novigrad is ongeveer 3 km. van camping verwijderd. Is goed te lopen langs het strand. De supermarkt in de buurt heeft zich duidelijk aangepast aan West Europese prijzen. Absoluut niet goedkoop.

De restaurants daarentegen zijn wel lekker goedkoop en het eten is zeker goed. Niemand is ziek geweest, wat zeker bijzonder is voor ons.

Het weer was heerlijk. Overdag 30 graden met een windje en om 21.00 uur koelt het af.

Samengevat: camping is een aanrader.

Tupeman
15-8-2016

Prachtige camping op loopafstand van Novigrad.

Sanitair wordt erg goed schoongemaakt. Super gewoon.

We hadden een basis plaats geboekt. De plaatsen aan zee zijn iets duurder maar wel het geld waard.

Nadeel is dat wij tijdens ons verblijf niet konden omboeken naar een mooiere plek. We moesten volgens de receptie maar weer via internet een plaats reserveren, met als gevolg weer opnieuw reserveringskosten. We werden enorm aan een lijntje gehouden. Balen dus.

Suncamp Holidays

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Aminess Sirena (Glamping) in Novigrad, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Aminess Sirena (Glamping) zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.