Hotel ClubHotel Riu Funana

• Kinderopvang
  • Sauna
Tonen op kaart

Algemene informatie Riu Funana ClubHotel

Relaxen in Clubhotel Riu Funana op Kaapverdië (Engels: Cape Verde), wie wilt dat niet? Je zit hier goed als je wilt genieten van de zon, de rust en een contstante wind die sporten als kitesurfen uitermate geschikt maakt. Op het resort vind je meerdere zwembaden en een zonneterras om van die welverdiende vakantie te genieten.

Het ClubHotel ligt op het eiland Sal, één van de noordelijke eilanden van de eilandengroep Kaapverdië. Je vindt het hotel bij de zuidelijke plaats Santa Maria. Het plaatsje trekt jaarlijks steeds meer toeristen die deze prachtige zonvakantie bestemming weten te vinden. Bij de all-inclusive formule geniet je van luxe, waaronder de verse fruitsappen. Laat je kinderen genieten van de animatie, terwijl je zelf ontspant in het wellnesscentrum. De parelwitte stranden van Kaapverdië vind je op 300 meter afstand van het hotel.

Kamers en faciliteiten

Het Hotel Riu Funana bestaat uit 7 gebouwen, met in totaal ruim 550 kamers. De kamers zijn van alle gemakken voorzien, waaronder een kluisje, een minikoelkast, een satelliet tv en een balkon of terras waar je kunt genieten van het prachtige uitzicht. Het all-inclusive hotel is voorzien van meerdere zwembaden, een swim-upbar, WiFi in de gemeenschappelijke ruimtes, een fitnessruimte, wellnesscentrum met lichaams- en schoonheidsbehandelingen, massageruimtes en saunaruimtes en een discotheek.

Ook voor maaltijden zit je op de goede plek. Je kunt genieten van gerechten uit alle hoeken van de wereld en genieten van zowel vlees-, vis- als vegetarische gerechten. Gedurende de dag kan je voor entertainment ook op het resort terecht: er worden dagelijks activiteiten gepland voor kinderen en volwassen, zowel actief als inactief.  Bovendien kun je genoeg sporten op zowel het land (basketballen en volleyballen) als in het water (windsurfen, kajakken, snorkelen en duiken).

Ligging van het hotel op Kaapverdië

• Het hotel is gelegen op het zuidelijke puntje van het eiland Sal, dat onderdeel uitmaakt van de noordelijke eilandengroep van Kaapverdië.
  • De prachtige stranden van Kaapverdië vind je op maximaal 300 meter loopafstand.
  • Het centrum van het dorp Santa Maria vind je op ongeveer 500 meter van het hotel.
  • Het vliegveld van Sal ligt op ongeveer 10 kilometer afstand.

424 reviews over Hotel ClubHotel Riu Funana

• 9de Boer21-01-2020

Mooi aangekleed resort met goed eten.

Mooi aangekleed resort met goed eten. Mooi zandstrand op 5 minuten lopen. Geen zooi kopen van de Senegalezen maar van de lokale bevolking. Eilandtour was ook echt de moeite waard.

Gereisd met partner in januari 2020

• 2019
    9José15-12-2019

Heerlijke winterzonvakantie!

Heerlijke week gehad in Riu Funana! De kamers zijn ruim en schoon en net gerenoveerd. Wel zijn de kamers erg gehorig, dus neem oordopjes mee! Afhankelijk van het blok hoor je het avondentertainment en we konden zelfs onze buurman horen snurken. Het eten was goed met geruime keuze en het personeel erg vriendelijk. En in het bijzonder onze complimenten voor het entertainmentteam: wat hadden ze plezier in werk, elke dag gaven ze dansshowtjes weg bij het zwembad, organiseerden ze spelletjes en zetten ze ‘s avonds leuke en goede dansshows weg. Je zag echt hoeveel tijd ze erin staken en hoeveel plezier ze in hun werk hadden. Overall is Riu Funana helemaal top! Houd in de winter wel rekening met veel wind en sterke stroming in de zee.

Gereisd met oudere kinderen in december 2019

• 9Vandeput12-11-2019

Super

Genoeg kleine munten euro's meenemen, Het verblijf was super, ontbijt zou voor ons beter zijn vanaf 7h. De fitness was ook te laat open moet vroeger. Koffie was niet lekker, verder alles prima verzorgt genoeg van alles niks op aan te merken.

Gereisd met vrienden in oktober 2019

• 7Amanda Kloppenburg25-10-2019

Op handdoekenleggers na prima hotel

Prima hotel, goed eten maar bespottelijk hoeveel handdoekenleggers er zijn. Hele rijen maar geen mensen. Walgelijk.

Gereisd met jonge kinderen in oktober 2019

• 9F. de Groot09-10-2019

Geweldige vakantie en lekker tot rust gekomen.

RUI Fanana is een prachtig hotel en met allemaal prima faciliteiten. De kamers zijn ruim en worden dagelijks prima schoongemaakt. Wij hebben genoten van het eten en er was iedere dag wel iets lekkers bij ontbijt en avondeten. Ook het a la carte restaurant vonden wij prima, alleen wat koud van de airco maar dat mocht de pret niet drukken. Het is een ruim park met een groot zwembad. Wij zijn strandmensen dus hebben dagelijks aan het strand gelegen. Kleine wandeling, maar rustig en mooi zandstrand. De golven kunnen nog weleens ruig zijn, maar dat wordt prima aangegeven. Het eiland is in één dag te bezichtigen, maar boekt dit bij NL sprekende mensen aan het strand. Het scheelde ons € 40,= p/p en wij hadden ook nog een eigen busje tot onze beschikking. Prachtige dag gehad en alles gezien wat wij wilden. Santa Maria leuke plaats in de weekenden en dan vooral 's avonds, gezellige muziek en terassjes. Wij hebben een geweldige vakantie gehad.

Gereisd met vrienden in september 2019

• 9De jong13-07-2019

Een aanrader, heel fijn om daar te fijn

Echt een aanrader. Fijn hotel, lekker eten en een mooie ligging. kamers wat rumoerig 2e keer in dit hotel en het waar toppie!

Gereisd met partner in mei 2019

• 10Nicole07-07-2019

Fantastisch 😃

Dit is een superhotel waar je aan niets ontbreekt . Kamers zijn ruim . Eten erg gevarieerd dit buffet gaat zelfs na 12 dagen niet vervelen. Animatie top !

Gereisd met partner in juli 2019

• 7carlo rietveldt06-07-2019

Mooie vakantie, maar niet ons eiland.

Hotel was redelijk, het eten was goed. Wel weinig wc's voor zoveel mensen kan dus ook regelmatig voor dat bij de vrouwen wc een rij stond en dat er geen wc papier was. Naar het strand is een stukje lopen, en daar is geen wc wel kan je gebruik maken van de wc's van het andere hotel. Van het strand is dat 10 min. lopen. Shows waren matig en vaak de zelfde mensen die optreden. Schoonmaak van de kamers zijn goed, schoonmaak bij de zwembaden vond ik wat minder. De kamers zijn goed, maar ook hier merkte we dat veel dingen niet aangevuld werden zoals de koffie, suiker ect. In de minibar alleen water. Dit RIU hotel heeft 5 sterren dit vinden wij te hoog vergeleken met andere 5 sterren RIU hotels die wij hebben bezocht. Als je toch richting dit hotel zou gaan neem dan het hotel er naast RIU Palace voor iets meer heb je hier iets meer service en net allemaal wat beter en je kan dan toch in dit hotel kijken. Zwembad zijn te weinig ligbedden.

Gereisd met partner in juli 2019

• 6Kitty26-06-2019

Nooit meer niet voor herhaling vatbaar

Hotel niet 5 sterren waardig 3x een andere kamer i.v.m rioollucht. 7 uur handdoekje leggen anders geen bedje maar tegen de grond liggen aan het zwembad . Personeel zeer onvriendelijk. Weinig tot niets te doen.

Gereisd met vrienden in juni 2019

• 9Ronald09-06-2019

Mooi hotel in koloniale thema

Fantastisch lief personeel voor de kids, goed eten en mooi onderhouden resort in koloniale stijl. Kamers zijn beetje verouderd maar passen goed in het thema., je zit in Afrika dus muggen, mieren en soms een kakkerlak kan je tegenkomen. Naast het resort zit riu palace maar delen de kinderbadje en entertainment, meeste kinderen zitten volgens mij op funana.

Gereisd met jonge kinderen in mei 2019

72 tips over Hotel ClubHotel Riu Funana

• Stefan Witters, 04-01-2014

Geniet ten volle van de zee, de prachtige stranden en de mensen in en rond het dorp.. doe een eilandtour! (wij deden dezen met een taxi, viel reuze mee), negeer de soms lastige 'verkopers' (bijna altijd de Senegalezen!!)

• johandebrie, 05-01-2012

Doe vooral de jeepsafari (bij Dilan,uitgang naar het strand) dan heb je gelijk alle bezienswaardigheden van het eiland gezien.De zoutmijn is een beleving opzich.

• Ingrid, 11-11-2013

Eilandtour en katamaran varen. Duiken en snorkelen kan hier super. Santa Maria bezoeken inclusief de pier. Zoutwinning gaan bekijken en drijven in het zoute water. Schilpadnesten op het strand. Blue Eye.

83 vragen over Hotel ClubHotel Riu Funana

• Angelique Weij, 10-03-2019

Nu wel Wifi op alle kamers?

De vragen die hierover gesteld zijn waren uit 2014-2015. Is er ondertussen wel Wifi op de kamers?

• Michel , 11-08-2018

Tussenstop op Boa Vista

Wij hebben in oktober een tussenlanding op Boa Vista, heeft iemand hier ervaring mee? We staan volgens mij dik 2 uur aan de grond, kan je het vliegtuig verlaten of moet je blijven zitten? We vliegen met TUI.

Alvast bedankt!

• Soort strandZand
  • Afstand tot strand600 m, 7 minuten lopen, < 5 minuten met de auto
  • Kleur van het strandLicht
  • Strand faciliteitenCatering aanwezig, Gratis parasols, Gratis strandbedden

• Animatie programmaAanwezig, Kids Club (6-9 jaar), Miniclub (2-5 jaar)
  • Aanbod voor kinderenPeuterbad, Speelruimte, Speeltuin

• WinkelsCadeauwinkel, Kapper, Winkel voor levensmiddelen
  • Receptie24-uurs receptie
  • Op het terreinDisco, Lees/Studeerrruimte, Recreatieruimte, Terras, Tuin
  • EntertainmentAnimatieprogramma voor volwassenen
  • Overige servicesAutoverhuur, Dokter, Geld wisselen mogelijk, Handdoeken(service), Kluis, Wasserette

• SaunaAanwezig, Hammam

• ParkeermogelijkhedenParkeerplaats