header
Trentino en Zuid Tirol

Trentino is het hele jaar door genieten!

Een vakantie in Trentino, tussen de Dolomieten en het Gardameer, is zowel in de zomer als de winter bijzonder aangenaam. Trentino staat bekend om de 13 cult pistes, pistes die je tijdens je wintersportvakantie in Trentino zeker een keer afgedaald moet hebben. Zomers zijn er in diezelfde Dolomieten een groot aantal fietsevenementen. Ook kun je er fantastisch wandelen & bergbeklimmen.

Top 5 beste campings

Of je nu van actief of rust houdt of met de kinderen komt

Top 5 mooiste bestemmingen

Zowel in de zomer als de winter genieten

Top 5 to-do’s in Trentino

Trentino heeft zoveel meer te bieden

Top 5 beste campings van Trentino

Luxe op vijfsterren camping Punta Lago

Camping Punta Lago is een prachtige en schone camping. De camping is goed beoordeeld en hiermee erg geliefd onder onze bezoekers. De plaatsen op Punta Lago variëren van grootte van 70m2 tot 80 m2 waardoor je in alle rust kunt genieten van privacy. Verder vind je er douches met hydro massages of stoombad. Net dat beetje extra op je vakantie!

Vervelen is geen optie op camping Schlosshof

Camping Schlossshof ligt in het prachtige plaatsje Lana. Voor de actieve vakantieganger heeft de camping diverse excursies, wandeltochten en fietsroutes. Liever ontspannen? Dat kan in het nieuwe saunalandschap. Verder beschikt Schlosshof over meerdere zwembaden, wifi op de camping en een eigen restaurant.

Waterplezier op camping Lago di Levico

Een echte aanrader! Met maar liefst drie zwembaden, een privéstrand direct aan het Levico meer, fietsverhuur, een Nederlandstalig animatieteam, een miniclub en een speeltuin hebben alle leeftijden plezier op Lago di Levico. Vanaf de camping heb je een prachtig uitzicht op de toppen van de Dolomieten.

Genieten op viersterren camping Mario Village

Camping Mario Village is een prachtige camping met een verwarmd zwembad, spelletjes voor de kinderen, een pizzeria, minimarket en internationale animatie voor de kinderen in juli en augustus. Ook is er gratis WiFi op het hele campingterrein. In deze rustige streek met veel natuur kun je heerlijk zwemmen, wandelen in de bossen en fietsen.

Heerlijk actief of lekker relaxen op camping Due Laghi

Aan de voet van de Dolomieten en dichtbij het Levicomeer, vind je camping Due Laghi in Levico Terme. Camping Due Laghi heeft onder andere een privéstrand, een pizzeria en animatie voor de kinderen in het hoogseizoen. Je kunt heerlijk luieren bij het openluchtzwembad of het privéstrand. Verder kun je er tennissen, voetballen en volleyballen en fietsen in de omgeving.

Top 5 mooiste bestemmingen

Genieten in het prachtige Bolzano

Bolzano heeft een prachtig centrum. Het is er erg gezellig met veel leuke winkels, musea en een leuke markt. Vanaf Bolzano heb je een geweldig uitzicht op de Dolomieten. Verder vind je in de stad genoeg gelegenheden om iets te drinken en eten, gezellige terrasjes en kun je prachtige fietstochten in de omgeving maken.

Veelzijdig en kunstzinnig Trento

Ontdek de unieke charme. Trento is een ware kunststad. Een stad met een geschiedenis en waar de Italiaanse en de midden europese cultuur elkaar ontmoeten. Je vindt er bezienswaardigheden als Castello del Buonconsiglio, de Dom met een prachtig plein met de Neptunusfontein, de kerken van het Concilie en de huizen met fresco's.

Merano, ideaal voor wandelliefhebbers

De Oostenrijkse invloeden zijn in Merano overal zichtbaar en voelbaar. Het klimaat is er heerlijk. In het dal is het lekker warm, en in de hoger gelegen wandelgebieden vindt je wat verkoeling. Merano heeft prachtige landschappen met appelbomen en druivenplantages, waar je heerlijk langs kunt wandelen.

Ontdek het adembenemende Levico

Levico ligt aan Lago Levico waar je kunt genieten in Italiaanse sferen. Levico is rustig gelegen, biedt geen massatoerisme, maar je vindt er wel genoeg mogelijkheden. Zo heeft Levico een gezellig centrum met meerdere restaurant en ijssalons en kun je genieten van de prachtige omgeving. Vergeet in de zomer geen duik te nemen in Lago Levico!

In Sölden kan het allemaal!

Sölden is gericht op zowel de zomer- als de wintertoerist. In de zomer is het vaak prachtig weer en kun je in de omgeving wandelen of fietsen. Met een duidelijke bewegwijzering kom je langs de mooiste plekjes van Sölden. Met een sneeuwzekere winter kun je hier ook terecht om te skiën of snowboarden. Ervaar het zelf!

Top 5 to-do’s in Trentino

decoration
Castel Trauttmansdorff met een geweldig botanische tuin

Wil je er even tussenuit? Je kunt de hele dag doorbrengen in Castel Trauttmansdorff. Het is een adembenemend groot kasteel met een geweldig grote botanische tuin. Het is prachtig aangelegd en je kunt er ook terecht voor een hapje en een drankje. In de tuinen vinden er activiteiten voor kinderen plaats.

Beleef het Messner Mountain Museum

Heerlijk wegdromen in de oudheid. Messner wilt de bezoekers de (mystieke) sfeer laten proeven van de bergbeklimmingen. Op een bijzondere manier combineert hij de geschiedenis van het museum zelf en zijn eigen avonturen. Het museum heeft een prachtige collectie Boeddha’s om te bezichtigen.

Bezoek Castello del Buonconsiglio

In Trentino zijn vele kastelen te vinden. Zo ook Castello del Buonconsiglio. Als onze bezoekers het ergens mee eens zijn, dan is het wel dat dit kasteel een bezoek meer dan waard is. Binnen vind je meerdere vertrekken met exposities die je kunt bekijken. Onze tip: met de Visit Trentino Card heb je gratis toegang tot het kasteel.

Fietsen in Valsugana

Tussen de bergen vind je het fietspad van Valsugana. Het pad is maar liefst 80 kilometer lang en brengt je langs de mooiste plekjes. Zo fiets je langs het meer, een appelgaarde en dorpen en zie je de streek van een hele andere kant. Doordat er weinig hoogteverschillen zijn, is deze fietstocht voor iedereen geschikt.

Skiën in Seiser Alm

Seiser Alm is een prachtig groot skigebied voor beginners, gevorderden en families. Seiser Alm, ook wel bekend als Alpe di Siusi, heeft maar liefst 300 dagen zon per jaar. Ondanks dat is er genoeg sneeuw om plezier van te hebben. Ontdek overdag de vele pistes in het gebied en geniet in de avond van de Après-ski.

Sorteren

2.757

vakanties Trentino en Zuid Tirol

Reviews over accommodaties in Trentino en Zuid Tirol

Hier kun je het wel uithouden

Hans
    6-7-2018

Wij hadden een comfortplek met eigen sanitair op de plek geboekt. Het was boven verwachting. Het is een ruime badkamer met regendouche, toilet, wastafel en een kluisje. Het zag er picobello uit. De ontvangst was gastvrij, en in het Nederlands. De camping is gemoedelijk, ligt op een steenworp van het meer van Caldonazzo. De camping beschikt over een royaal stuk grasland met bomen en speelgelegenheid voor de kinderen, op enkele meters van het meer. Dit afgesloten grasland is uitsluitend toegankelijk voor gasten van de camping en is uitgerust met veel ligbedjes. De camping heeft ook een klein winkeltje voor de dagelijkse boodschappen. Supermarkt op 5 minuten fietsen. De Wifi (van uitstekend niveau) is gratis voor twee apparaten. Wij hadden het zeer naar onze zin dn we kunnen de camping van harte aanbevelen.

Omgeving heeft mooie fietspaden oa langs de rivier de Brenta naar Borg en langs het meer. Ook wandelmogelijkheden volop.

Echt een aanrader, geweldig mooi.

Henk en Geesje
    25-6-2018

Wij vonden het fantastisch bij Karen e Maurice, heel erg behulpzaam. Het personeel was ook zeer vriendelijk,en behulpzaam. Motor aanhanger en auto konden in de garage. ( Dit natuurlijk als er ruimte is) Schoonmaakspullen waren aanwezig , motorkleding kon gedroogd worden. Molveno is ook een heel mooi dorp, en we hadden uitzicht op het meer van Molveno. Motorroutes waren van te voren per mail verstuurd, dus thuis mooi kunnen bekijken en in de Garmin laden. Routes waren ook heel mooi om te rijden, en we hebben genoten. Echt een aanrader voor andere motorrijders.

een mooi hotel

H. Rook
    24-6-2018

het is een fijn hotel waar je goed geholpen word.een fijn zwembad een geweldige tuin .het ontbijt was goed de koffie lekker.en opeen prima locatie.wij hadden een kamer boven op zolder op de hoek en die was 6 bij 8meter een goede kamer.en het bed was goed.minpuntje is de vloerbedekking in de hal veel vlekken .die door mensen zelf gemaakt zijn

Prachtige camping in een hele mooie omgeving.

Hennie
    22-9-2016

Wij verbleven een week,in het chalet op de camping. Dit is ons zeer goed bevallen. We werden heel goed ontvangen. De eigenaar en zijn vrouw waren heel vriendelijk. Verder het overige personeel ook. Het eten in het restaurant van de camping was heerlijk. Het is een hele mooie omgeving, waar je heerlijk kunt fietsen en wandelen. We hebben geen negatieve opmerkingen.

Trentino en Zuid Tirol scoort een 8,1 uit 10, op basis van 2521 reviews