Hotel Villa Esperia

20 reviews over Hotel Villa Esperia

• 2018
    8Mike23-07-2018

Heerlijke vakantie

Hotel is recent helemaal gerenoveerd, reviews hieronder zijn dus niet meer van toepassing. Kamers zijn schoon en netjes en het ontbijt is zeer uitgebreid en lekker. Personeel is vriendelijk en het hotel en zwembad zijn netjes. Voor lekker eten kun je het beste met de kabelbaan naar Taormina. Deze is op 5 min lopen vanaf het hotel. Tussen de middag kun je een vers belegde sandwich halen bij het supermarktje vlak bij de kabelbaan.

Gereisd met partner in juli 2018

• Oude reviews

4Diana23-06-2016

nooit meer

Het hotel is oud en achterstallig onderhoudt, Hotelkamerdeur kon ik niet afsluiten. Meteen naar de receptie geweest deden ze niets aan was voor nood . In de badkamer zat schimmel, kranen vol met kalk stop in wasbak paste niet zo ook van de badkuip. closethouder zat vol met schimmel, Badkamer sproeikop kwam kleine straal uit. Wc borstel tevies om aan te raken. Ik heb klacht gemeld en hebben iets gekit bij het raam en wc borstel houder vervangen. Dit alles was wat ze er aan deden. Ontbijt was redelijk avond eten was aan de overkant in een pizzeria wat vies was en ze hadden een acchterplaats waar je kon zitten of voor alles was niet schoon. Het eten was weinig en duurde heel erg lang zat zo maar 2 en half uur aan tafel voor een hoofdgerecht met een toetje. Ik heb zelf nog een keer bij moeten betalen omdat ik volgens hun extra had bestel. Dit alles gemeld bij de hostess deze zou komen maar zegde af en heeft het via sms afgedaan met dat het niet op de kaart stond. We bestellen eten van de kaart zeggen niets over bij betalen . Nadat we hadden gegeten en wilde het drinken afrekenen kwamen ze met het bij betalen. Dit is niet waar heb ik haar ook gesmst omdat we het via de kaart hadden besteld. Ik ben heel vaak op vakantie en ook altijd half pension maar dit heb ik nog nooit mee gemaakt dat ik bij moest betalen. En wat we kregen voor heet geld van halfpension we liepen in de avond met honger. Er werd sigaar en sigaretten gerookt erg vies in een restaurant. Dit is volgens mijn geen viersterren hotel. De manager was er met nog twee van het personeel aan het eten, deze werden als eerste snel geholpen had totaal geen aandacht. De mensen die er zaten klaagde maar deden net of ze het niet zagen. Het eten is vaak lauw , onaardig personeel, en wachttijden erg lang. Internet erg duur 24 uur internetten voor 10 euro. Toeristen belasting was ook 3.50 p.d erg duur . Er is weinig te doen geen accommodaties .Bij zwembad geen bediening geen personeel achter de bar. Dit alles is behoorlijk slecht en dat voor een viersterren hotel in de avond ook niets te doen. Je kan met kabel baan voor 3 euro p.p naar taorimina en terug weer 3 euro dus voor ons elke keer 18 euro. Ik wil dit ook als klacht melden omdat ik meer verwacht van een viersterren hotel en de prijs was ook niet zo dat je dit zou kunnen verwachten.

Gereisd met oudere kinderen in juni 2016

• 3Maria21-05-2016

Nooit meer.

Bij aankomst kregen wij een standaard kamer toegewezen .toen we daar heen gingen schrokken wij heel erg van de kamer , donker klein en smerig .

Bij navragen voor een andere kamer konden wij die krijgen ,maar of we even 500€ bij wilde betalen want er was geen andere kamer ondanks dat het hotel niet vol was.

Dit hebben we dan maar gedaan om niet onze Vac te laten verpesten.

De helft van het personeel is erg onvriendelijk .

Ontbijt was genoeg ,maar altijd het zelfde. Drank was aangemaakt .

Het hotel is in zijn algemeen niet netjes bij gehouden ,ook niet de dure kamers .

Badkamer sanitair zat vol kalk . Wel wordt er ieder dag de kamer schoongemaakt ,wat je verstaat onder schoonmaken.

WiFi moet je 10€ per dag voor betalen .

Naar Toramina is zeken niet lopend te doen ,altijd bis of kabelbaan pakken die trouwen 4 dagen kapot was en ook geen geld terug gaven.

Dit hotel,is zeer zeker geen 4 sterren waard.

Een mager 6 en pak zeker geen standaard kamer.

Gereisd met partner in april 2016

• 7Hans Kessels07-06-2014

Redelijk

Esperia is een gemiddeld hotel waar je niet alles van kunt verwachten. De kamers zijn wat mij betreft voldoende. Een goed bed en een ruime badkamer, geen klagen. De kamers worden dagelijks schoon gemaakt. Ontbijt is meer dan voldoende, wij hadden alleen ontbijt en hebben s'avonds elders gegeten. Het zwembad is prima en heeft een mooie ligging. Ligbedden staan er voldoende maar parasols hebben wij niet gezien. Vanuit het zwembad heb je een mooi uitzicht op het strand en de zee. Betaal je € 10,00 dan mag je gebruik maken van het strand, incl.ligstoel, van een ander hotel. 1 km lopen en je kunt gebruik maken van een openbaar strand waar een ligstoel € 5,00 kost. Het is een kiezel/rots strand, schoeisel zeker meenemen. s'Avonds is er in het hotel NIETS te doen en moet je elders een terras zoeken. Drank in het hotel is prijzig, flesje bier is bijv. € 5,00. Bij de market € 1,20 voor hetzelfde flesje bier. Standaard is er geen WIFI, tegen betaling van € 10,00 per dag krijg je WIFI.

Gereisd met vrienden in mei 2014

• 8Ruud, Anita en Natasja17-07-2011

Prima hotel. goeie ligging aan prachtige baai.

Goed hotel met zeer vriendelijk personeel. Boek wel een kamer met uitzicht op zee (executive room) dan krijg je een ruime kamer met groot terras en een prachtig uitzicht. Het ontbijt is prima. Vergeet ook zeker ristorante castelluccio aan de overkant niet. Deze dame heeft echte liefde voor de siciliaanse keuken. Na 200 meter en 100 treden (goed voor de lijn) naar beneden kom je aan het prachtige Mazzaro beach. Heerlijke cappucino en lunch, bedjes á 7 euro op vertoon hotelkaartje (anders 10 euro). Na 300 meter de kabelbaan (3,50 euro pp per retour) naar het leuke Taormina stadje met een zeer gevarieerde lange winkelstraat. Kortom een aanrader voor een heerlijke (warme) vakantie.

Gereisd met oudere kinderen in juni 2011

• 8Heleen14-02-2011

Netjes hotel, vlakbij strand.

Na het lezen van de berichten begon ik te twijfelen of we wel een goed hotel geboekt hadden. Na aankomst bleek dat we een goed hotel gekozen hadden, ik moet ook zeggen dat ik niet anders verwacht had van TO. De eerste nacht was het hotel vol, en moesten we helaas naar een hotel 50 meter verderop. Hierdoor werd onze hotelkamer wel ge-upgraded, en kregen we een pas gerenoveerde kamer. Kamer was ontzettend netjes en dagelijks werd alles schoongemaakt. Vriendelijke mensen en ontbijtbuffet was netjes en lekker. We hebben niet in het hotel gedineerd, dus kan niet aangeven of dat goed was. Wat betreft de ligging, vlakbij zee en strand en bij de kabelbaan. Middels deze kabelbaan kom je in het drukke en hogere gedeelte van Tauromina. Al met al hebben we genoten van een heerlijke vakantie op Sicilië.

Gereisd met partner in juli 2010

• 4Wouter29-07-2010

Nooit meer

Ondanks ervaringen van anderen en uit voorzorg geboekte "superior room", Bij aankomst kregen een kamer toegewezen die er schandalig uitzag. Bij reactie van mij bleek het geen superior room te zijn, deze was ook niet beschikbaar. De standaardkamer had geen daglicht,was smerig en niet meer van deze tijd. Na nogmaals klagen volgende dag andere kamer gekregen. Eerste week werd deze niet schoongemaakt ondanks verzoek. Ingrijpen plaatselijke reisorganisatie vertegenwoordiger hielp gelukkig wel. Ontbijt ver beneden de maat, geen variatie, ei zwemt in de sap, fruit is niet vers. etc, etc. Diner buiten het hotel gebruikt in Taormina. Het hotel is geen 4 sterren waardig! Wij gaan er NOOIT meer naar toe. Hulde aan de hostess, zij loste de problemen tot onze tevredenheid op, waardoor we toch, ondanks het gedoe een acceptabele vakantie hebben gehad.

Gereisd met partner in juni 2010

• 9M..26-03-2010

Mooie ligging en ontzettend fijn hotel

Wij zijn hier in juli 2009 geweest, en hebben echt een supervakantie gehad. De kamers zijn schoon en netjes. Het ligt wel aan een drukke straat, maar dat was niet hinderlijk. Verder ligt het dicht bij het strand en kabelbaan naar het centrum. Het ontbijt was wat gewoon maar wel goed. Zorg wel dat je zeezicht hebt anders heb je uizicht op een hoge muur! Het personeel is vriendelijk en behulpzaam. Taormina zelf is ook fantastisch, heerlijk eten, veel winkeltjes en bezienswaardigheden. Ik zou het iedereen aanraden.

Gereisd met partner in maart 2010

• 1groepsreis14-11-2009

not even 2 stars

We stayed with 44 people in the hotel. Breakfast is verry good and people at the reception are friendly. The food in the restaurant is verry, verry bad (I've never had this food, not even in a 1 star hotel), the waiters (except Rosie) are rude and unpolite (only beautifull woman can get supplements). Complains to the management are being laughed away ... think twice before you book this hotel !!!

Gereisd met vrienden in november 2009

• 0Laura09-08-2009

NOOIT MEER!

Het privéstrand wat vermeld wordt is niet aanwezig! Ook zou er live muziek gespeeld worden, nou wij hebben nooit muziek of uberhaupt gezelligheid in dit hotel opgemerkt! Er zou sinds een jaar een nieuwe manager aanwezig zijn, vandaar dat er wel goede beoordelingen tot 2008 hierop staan! Er staat ook een duikplank vermeld en zichtbaar op de foto's, nou is er NIET! Bij het avondeten wil je ook graag wat drinken bij het eten! Een cola en een bier bestelden we, we waren daarvoor € 9,- kwijt! Ze vragen belachelijk hoge prijzen voor alles in het hotel!! We wilden onze kamer de dag van vertrek nog behouden zodat we nog konden douchen (je moet 10 uur de kamer uit en we werden om half 5 pas opgehaald) Dit was mogelijk voor € 50,-. Sicilië is erg duur maar het is ook erg mooi!! Vergeet een excursie naar de etna niet, erg bijzonder!

Gereisd met partner in juli 2009

1 tip over Hotel Villa Esperia

• Hans Kessels, 07-06-2014

Vragen om een kamer met zeezicht !

0 vragen over Hotel Villa Esperia

• Kleur van het strandLicht
    • Privé strandAanwezig
    • Directe toegang vanuit accommodatieAanwezig
    • Strand toegangGescheiden door straat
    • Strand faciliteitenBetaalde parasols, Betaalde strandbedden, Parasols aanwezig, Strandbedden aanwezig

• Aanbod voor kinderenBabybed mogelijk

• WinkelsCadeauwinkel, Winkel voor levensmiddelen
    • Receptie24-uurs receptie, Aanwezig, Express check-in & check-out
    • Room ServiceAanwezig, Beperkt aantal uren, Volledig menu
    • Op het terreinBagageruimte, Recreatieruimte, Rookruimte, Terras, Tuin
    • Overige servicesAutoverhuur, Concierge, Dokter, Fietsverhuur, Geldautomaat, Informatie voor trips, Kluis, Post service, Schoenpoetsservice, Stomerij, Strijkservice, Ticket service, Tours, Wasserette

• Wellness behandelingenMassages

• ParkerenBetaald