Hotel Le Calette

73 reviews over Hotel Le Calette in het Nederlands

heel mooi hotel!

isabelle83
20-9-2016

Toen we aankwamen kregen we een vers glas jus, daar waren we wel aan toe nadat we 2 uur hadden gereisd vanaf het vliegveld.

We kregen persoonlijke uitleg aan een tafeltje in een restaurant gedeelte.

We waren nog geen half uur in onze kamer (die overigens heel mooi was) toen er druppels naar beneden kwamen bij het wastafel gedeelte, waarschijnlijk van de douche boven ons.

Ik heb dit gelijk gemeld en we kregen na een kwartier een andere kamer omdat ze dit eerst moesten gaan verhelpen.

Vond ik wel jammer omdat de kamer zo mooi was maar die we toen kregen was bijna hetzelfde.

Bij de kamer was een terrasje voor en een zwembad met ligstoelen.

Met een trappetje naar beneden was nog een terras met ligbedden aan zee(zee daar niet toegankelijk door de rotsen die er liggen)

Ontbijt was op een groot terras met hetzelfde uitzicht en een grote buitenkeuken.

Ik waande me even op huwelijksreis (niet het geval maar zo voelde het) zo mooi was alles.

Personeel was vriendelijk en behulpzaam.

De kamer was netjes en schoon en dit werd ook elke dag gedaan.

De bedden lagen ook erg lekker.

Op ongeveer 20 minuutjes loopafstand loop je naar het stadje Cefalu, waar veel restaurantjes en winkeltjes zijn.

Op 30 minuten loopafstand loop je naar het station waar je voor €5,60 enkele reis naar Palermo reist.

Dit is niet met de auto aan te raden want de Italianen rijden als gekken, voor de dingen waar we hier een bekeuring voor zouden krijgen is het daar heel gewoon.

De snelwegen zijn nog wel te doen maar de steden zelf is echt af te raden. of je moet stalen zenuwen hebben..

Het openbaar vervoer is dus een goed alternatief.

Let wel goed op de tijden want de trein rijd niet net zoals hier om het half uur.

Heerlijk hotel

Fabian van der Vossen
18-7-2016

Heerlijke vakantie hier gehad in een schoon kleinschalig sfeervol hotel met goed ontbijt en lekkere lunch,avondeten was wat duurder maar wel goed.wij hadden een scooter gehuurd om wat boodschapjes mee te doen en om in de avond naar Cefalu te rijden,dit is wel aan te raden.ha ha was super. Fabian en brenda

Mooie accomodatie!

Jessica
26-7-2015

Als kieskeurig persoon is een hotel vinden altijd een uitdaging . Le calette voldeed meer dan aan mijn eisen! De kamers liggen verspreid over een stuk grond. Wij zaten verst van het zwembad af maar wel dichtbij de route naar het centrum. De studio met zeezicht was niet heel groot maar wel schoon, ruim genoeg en met een prachtig uitzicht! Het zwembad was heerlijk rustig , let op: er zijn maar 2 grote parasols. Bij de zee staan hele luxe bedden en meer parasols. ontbijt is heerlijk en volop keuze! Verse jus de Orange, allerlei soorten fruit, broodjes, italiaanse zoete gebakjes etc. Ze maken een verse cappuccinMet uitzicht op zee zit je te ontbijten, geweldig. Centrum is 20 minuten lopen en het is een berg op. Dit deden we dan ook niet voor zowel lunch als diner. Ps: zaterdagavond vindt hét feest van Cefalu plaats in Le Calette bij de zee a la ibiza stijl. Dress to impress. Wij kwamen snachts pas aan waardoor we te moe waren maar het is echt een aanrader

Neckermann Reizen

Top hotel en top restaurant

ftseyen
26-6-2014

Het hotel is gelegen op een heuvel met uitzicht op de haven van Cefalu. Het is een bedieningsrestaurant van top kwaliteit. Er wordt zowel s morgens als s avonds buiten gegeten, en dit met het zicht op de baai. Er is steeds keuze uit 3 voor en 3 hoofdgerechten. Keuze van de dessert is beperkt. En vooraf een proevertje van de Chef. Vriendelijke bediening, en zeer behulpzaam. Madame houdt alles zeer goed in het oog. De trein in de onmiddellijke omgeving geeft geen hinder.

Goede ervaring!

Nele
21-9-2013

Zeer mooi hotel. Zeer mooie kamers met een prachtig zeegezicht. Het zeer grote raam kan worden opengezet zodat je hier nog meer van kan genieten.

Kamerservice was zeer verzorgd, net als het ontbijt. Alleen waren de ligplaatsen aan de zee nog niet klaargemaakt, niettegenstaande het al mooi weer was in mei. Dit was wel een beetje spijtig. De uitbater was ook een beetje een vreemde man, maar in principe heb je daar geen last toch van. Voor wie rust wil is dit hotel echt een aanrader!

Fantastisch hotel

M. Verheij
19-9-2013

Niets aan te merken op dit hotel. Vriendelijk personeel, goede service, uitstekende maaltijden, schone kamers, niets meer te wensen. Enig minpunt kan zijn dat het ca. 20 min. lopen van het centrum van Cefalu ligt.

Relaxte sfeer en een mooie ligging

k.grootenhuis
9-7-2013

Le Calette is een heerlijk hotel om zowel te genieten van de rust als van het mooie stadje Cefalu. In 15 minuten wandelen sta je bij de Duomo. Het hotel ligt direct aan zee, er is geen zandstrand maar je kunt via een rotsstrandje de zee in. Een heerlijke relaxte plek! Wil je toch naar een zandstrand dan is er een shuttleservice.

A la carte eten in het hotel is relatief prijzig, maar de kwaliteit is zeer goed, dus halfpension boeken is een aanrader. De kamers zijn niet erg luxe of modern, maar wel schoon en met alles wat je nodig hebt. Dit hotel is zeker een aanrader voor een fijn verblijf in Cefalu!

nooit meer

bral
28-6-2013

de kamer die wij kregen was geen viersterren waard voor onze deur onkruid geen terras uiteindelijk kregen we wel stoeltjes om buiten te zitten

het eten, 5 dagen spinazie is wat overdreven

Prachtige ligging

Roy
12-6-2013

Het hotel ligt iets buiten het stadje Cefalu', op ca. 20 minuten lopen (over een heuvel) van het centrum. Maar de ligging is prachtig. ("Calette" betekent "baai".) Het zwembad ligt mooi met uitzicht over de zee. Er zijn ook 2 locaties aan zee om te liggen. Omdat het een baai is die wat verder van Cefalu' af ligt, is het er rustig. Echt genieten.

Er is ook een gratis shuttle vanuit het hotel naar een Lido (zandstrand in het centrum van Cefalu') maar daar zijn we niet geweest.

De bediening bij het ontbijt en lunch/diner is hartelijk. Het ontbijt wordt bij mooi weer buiten geserveerd met een geweldig uitzicht.

De kamers zijn ruim en hebben allemaal een eigen terras achter een vitrage. Dit is apart, aangezien je het zwembad kunt overzien vanuit je eigen terras zonder dat anderen je zien zitten. Het internet (gratis) werkt goed.

Een aantal avonden per week speelt een pianist bij het diner.

Cefalu' is verder een leuk stadje, met een station van waaruit je binnen een uur in Palermo bent.

Fijn hotel op mooie locatie

Marjan
22-12-2012

Vriendelijk personeel en vrij ruime, schone kamers. Je zit om de hoek van het stadje Cefalu, maar dat is maar zo'n 15 minuten lopen en dat is 's avonds ook veilig en goed te doen. Bij het hotel zelf is een soort van rotsbaaitje en geen zandstrand. Hiervoor moet je naar Cefalu en dat kan ook met de gratis shuttelbus. Achter het hotel loopt de spoorbaan, maar dit vonden wij niet storend. Wij zijn zeer te spreken over het hotel, maar ga er niet eten. De prijzen zijn buiten proportie.

Neckermann Reizen

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Le Calette in Cefalu, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Le Calette zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.