Aparthotel Le Axidie

58 reviews over Aparthotel Le Axidie in het Nederlands

Mooi plek

Stef
6-11-2018

Een heel mooi complex van alle gemakken voorzien en direct aan zee.

Het appartement had wel wat schoner mogen worden opgeleverd.

Tja, we hadden wel heel mooi weer natuurlijk...

Ad Sinnema
11-10-2018

Jammer dat er bij aankomst niet bekend was dat we zouden komen... Het beloofde 3-kamerappartement werd in eerste instantie een vochtig 2-kamerappartement, een dag later kregen we wel een schitterend 3-kamerapp., helaas waren hier ook al vocht (schimmel) problemen. De ligging is prima, vanuit het complex wordt je gratis naar Vico Equence gebracht/gehaald. Je kunt (bijna) overal met de trein komen. We hadden een huurauto, maar die is eigenlijk alleen voor de transfer gebruikt, want ik vergelijk de Italianen met kamikaze-piloten, en dat moet ook wel want het is druk op de weg...

Ga voor een hotelkamer!

Dennis
2-8-2018

Wij zijn zojuist bij deze accommodatie geweest. Het park op zich is netjes en de hotelkamers zullen best mooi zijn. Wij hadden echter de studio geboekt van 40 vierkante meter. Deze zou zich op de begane grond bevinden. Helaas gold dat alleen voor de keuken van 4 bij 5 waar ook een stoel een tafel en een kastje met televisie stonden. Aangrenzende badkamer dat wel.

Dan , wat niet op de foto's te zien was, een hele smalle wenteltrap naar boven waar een slaapkamer was waar een kast en een bed in waren gepropt en dus amper veilig te lopen meer was.

De shuttle bus naar de stad ging goed. Houd er rekening mee dat je voor de terugweg minimaal een uur van tevoren moet bellen. Daar sta je dan na een dagje op stap en met boodschappen omdat er bij het park geen supermarkt te vinden is. Dus maar van het regulier openbaar vervoer gebruik gemaakt.

De mevrouw aan de balie is wel behulpzaam met het uitleggen voor openbaar vervoer.

De Jong Intra

Geen aanrader als gezinsvakantie.

Fam Thijssen
23-7-2018

Prijs kwaliteit verhouding klopt niet. Hotel is netjes en schoon maar te duur en is blijven hangen in de jaren 70 alsook het hele dorpje. Er wordt ook niets extras voor klanten georganiseerd zoals een muziek bandje ofzo in de avond. Verder weinig te doen qua sfeer en winkels.

Kiezel strand en overal vol gebouwd met stoelen en of restaurants. Wel gratis ligstoelen en goed ontbijt. In het weekend overvol met dagjes mensen. Je ligt letterlijk tussen rotswanden en gaat terug in de tijd. Avondeten in restaurants is vrij duur voor wat je krijgt (behalve de pizzas). Je kunt wel met shuttle bus naar ander dorpje gaan maar ook dat valt tegen. 4 straten vol met autoverkeer en wat restaurants om een fontein heen. Het hele Amalfi gebied valt tegen. Ook met de boot naar Napels geweest. Alsof t verpauperd is en het geld op is van een ooit zo rijke omgeving.

Veel onrustig verkeer in kleine straten. Al me al geen aanrader voor een gezinsvakantie.

Genoten van deze vakantie.

Marieke
22-7-2017

Wij zijn juli 2017 naar le axidie geweest. Wij zaten in een appartement (nr 13). Het appartement was netjes (badkamer ietsjepietsje verouderd) en het park was prachtig en goed onderhouden. Het appartement had wel wat kleine raampjes. Dagelijks konden wij een gratis taxi van le axidie nemen naar het station in het dorpje op de berg. Het park ligt aan het strand en heeft een klein privestrandje. Wij zijn deze vakantie naar pompei en de amalfikust geweest. Beide aanraders. Helaas was de vesuvius gesloten vanwege bosbranden. De medewerkers van de receptie waren erg behulpzaam en altijd even vriendelijk!

Wij hebben eenmaal gegeten in het restaurant van le axidie. Was erg lekker maar wel chique/prijzig.

Heerlijk no nonsens hotel.....

Hans
3-7-2017

Hotel Le Axidie is niet het meest luxe hotel maar geeft je het heerlijke Italiaanse gevoel. Kamers zijn schoon, niet overdreven luxe, zelfs een beetje "over de datum" maar geven je wel het gevoel dat je echt in Italie bent.

We hadden een kamer met balkon met uitzicht over de baai van Napels, de haven van Vico Equense en de Vesuvius....niks mis mee! Ook ontbijt op dak hotel met hetzelfde uitzicht. Ontbijt was overigens prima....voldoende keus!

Diner was inbegrepen en dik in orde. Kortom heerlijk verblijf gehad in Le Axidi!

Super locatie alles perfect

Mar
31-5-2017

Wij verbleven in een appartement in la casarosa, achterin de wijngaard, vanuit de slaapkamer heb je een prachtig uitzicht op zee. En ook vanaf het heerlijke terras keek je uit over de mooie baai van Napels. Met een wandelingetje van 5 minuten kwam je bij het zoutwater zwembad, dat tijdens ons verblijf heel schoon en rustig was. We hebben s avonds niet gegeten bij het restaurant maar wel ontbeten, een aanrader! Alles vers, lekkere broodjes en taarten en roerei en spek. De mensen waren zeer vriendelijk, het shuttlebusje brengt je van en naar het dorp. En met het treintje ben je in 20 minuten bij Pompei en vanaf daar gaat weer een bus naar de Vesuvius. Wij waren met onze twee kinderen van 11 en 9 jaar. Eerst een paar nachten in Napels en daarna bijkomen in le Axidie; perfecte mix tussen cultuur, natuur, drukte en ontspanning!



Geweldige plek met goede faciliteiten, veel service en een ongedwongen sfeer. Animatie door Luca en Rosa vonden de jongens geweldig. Uitstekende plek om de gehele kust te bezoeken via huurauto en in ons geval de circumvesuviana-trein. Het hotel brengt je gratis naar het station. Momenteel zijn 3 prachtige zwembaden in verdere aanbouw.

We hadden een mooi appartement in de wijngaard (!) met prachtige tuin waarin we elke morgen samen hebben ontbeten. Eten bij het zwembad is goed en betaalbaar, zeker de salades.

Zeer negatief ervaren

Thijssen
19-12-2016

Begin oktober, onze huwelijksreis, staan aangeschreven voor huwelijks reizen. Was niks van te merken. Nog geen felicitatie of leuk aardigheidje op de kamer. Appartement had 4 muren zonder ramen, alles behalve romantisch. Zeer kil en niet overal goed onderhouden, beschadigde muren. Boven je woonde werklui, heel gehorig vanaf 07.00 veel/hard met stoelen schuiven, rond lopen, toilet door spoelen en douche. Buiten op parking veel werkzaamheden aan boten dus ook veel herrie. Restaurant 65,- voor fles water, 2 voorgerechtjes pasta, 2 half rauwe hamburgers met paar gebakken aardappelen en pompoen blokjes, 2 puntjes choco cake. Bediening heel chagrijnig. Voelde ons niet welkom, als of het geld voor dat seizoen al binnen was en ons weg keken. Kregen 2 hot dogs met friet uit vitrine bij zwembad die er al hele tijd lagen dus koud en friet slap geworden, ging 30 sec in magnetron en klaar ipv vers maken. Mensen van receptie waren aardig, hielpen goed.

Een mooie ervaring.

Harry Ummels
13-9-2016

Service en vriendelijkheid was uitstekend. Hoewel de beoordeling van het eten varieert van zeergoed tot zeer matig houden wij het op matig + +.

Ligging is erg matig voor wandelingetjes in omgeving omdat hotel aan zee ligt en verder zeer weinig vertier in directe omgeving. Vico Equense ligt hoog e totaal niet op tourisen ingestels en is erg druk met gemotoriseerd verkeer. Alleen te bereiken via 220 traptreden of met shutlebus van hotel . Wij vonden het lastig om vaak een beroep op de chauffeur v hotel te doen die deze ritten gratis verzorgt. Het hotelpersoneel doet er alles aan om verblijf zo aangenaam mogelijk te maken zws ter compensatie van de minder toegankelijke ligging. Het uitzicht over de baai op de Vesuvius met Napels is adembenemend mooi. Bedden zijn geweldig! Het dagelijks verschonen vd handdoeken is nmm een wat doorgeschoten luxe. De (druiven) tuin daarintegen heel romantisch. Treiverbinding Napels en Sorrento goed. Het haventje is héél klein.

De Jong Intra

Overweeg je om een verblijf te boeken in Aparthotel Le Axidie in Vico Equense, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Aparthotel Le Axidie zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.