Aparthotel Le Axidie

Meer aparthotel info

63 reviews over Aparthotel Le Axidie

• 2019
    8Tineke28-06-2019

Een hotel om echt tot rust te komen.

We hadden een ruime, schone, hotelkamer gekregen. Het personeel was erg vriendelijk en was behulpzaam met vragen die we hadden. Ook werden er scooters geregeld zodat mijn zoons een dagje konden rond toeren. Het hotel heeft een goede, gratis, shuttle service om naar het dorp/ station op de berg gebracht en op gehaald te worden. De kamer wordt netjes schoon gemaakt als je dit wilt. Het ontbijt is goed verzorgd, met lekker veel fruit. Op de dag van vertrek vertrokken we voordat het ontbijt begon; we kregen netjes ieder een tasje met ontbijt voor onderweg. Het eten in het restaurant is lekker, maar erg prijzig. Rondom het hotel zijn een paar ook goede, goedkopere restaurants. Helaas is er verder niets in het dorpje, niets toeristisch. Het strand bestaat uit kiezels. Er loopt personeel rond die voor je de strandbedden neer zet en je krijgt, gratis, een badlaken.

Gereisd met oudere kinderen in juni 2019

• 2018
    7Stef06-11-2018

Mooi plek

Een heel mooi complex van alle gemakken voorzien en direct aan zee. Het appartement had wel wat schoner mogen worden opgeleverd.

Gereisd met oudere kinderen in oktober 2018

Geboekt bij vakantiediscounter
  • 7Ad Sinnema11-10-2018

Tja, we hadden wel heel mooi weer natuurlijk...

Jammer dat er bij aankomst niet bekend was dat we zouden komen... Het beloofde 3-kamerappartement werd in eerste instantie een vochtig 2-kamerappartement, een dag later kregen we wel een schitterend 3-kamerapp., helaas waren hier ook al vocht (schimmel) problemen. De ligging is prima, vanuit het complex wordt je gratis naar Vico Equence gebracht/gehaald. Je kunt (bijna) overal met de trein komen. We hadden een huurauto, maar die is eigenlijk alleen voor de transfer gebruikt, want ik vergelijk de Italianen met kamikaze-piloten, en dat moet ook wel want het is druk op de weg...

Gereisd met partner in september 2018

Geboekt bij vakantiediscounter

• 3Dennis02-08-2018

Ga voor een hotelkamer!

Wij zijn zojuist bij deze accommodatie geweest. Het park op zich is netjes en de hotelkamers zullen best mooi zijn. Wij hadden echter de studio geboekt van 40 vierkante meter. Deze zou zich op de begane grond bevinden. Helaas gold dat alleen voor de keuken van 4 bij 5 waar ook een stoel een tafel en een kastje met televisie stonden. Aangrenzende badkamer dat wel.
    Dan , wat niet op de foto's te zien was, een hele smalle wenteltrap naar boven waar een slaapkamer was waar een kast en een bed in waren gepropt en dus amper veilig te lopen meer was. De shuttle bus naar de stad ging goed. Houd er rekening mee dat je voor de terugweg minimaal een uur van tevoren moet bellen. Daar sta je dan na een dagje op stap en met boodschappen omdat er bij het park geen supermarkt te vinden is. Dus maar van het regulier openbaar vervoer gebruik gemaakt.
    De mevrouw aan de balie is wel behulpzaam met het uitleggen voor openbaar vervoer.

Gereisd met partner in juli 2018

• 6Fam Thijssen23-07-2018

Geen aanrader als gezinsvakantie.

Prijs kwaliteit verhouding klopt niet. Hotel is netjes en schoon maar te duur en is blijven hangen in de jaren 70 alsook het hele dorpje. Er wordt ook niets extras voor klanten georganiseerd zoals een muziek bandje ofzo in de avond. Verder weinig te doen qua sfeer en winkels. Kiezel strand en overal vol gebouwd met stoelen en of restaurants. Wel gratis ligstoelen en goed ontbijt. In het weekend overvol met dagjes mensen. Je ligt letterlijk tussen rotswanden en gaat terug in de tijd. Avondeten in restaurants is vrij duur voor wat je krijgt (behalve de pizzas). Je kunt wel met shuttle bus naar ander dorpje gaan maar ook dat valt tegen. 4 straten vol met autoverkeer en wat restaurants om een fontein heen. Het hele Amalfi gebied valt tegen. Ook met de boot naar Napels geweest. Alsof t verpauperd is en het geld op is van een ooit zo rijke omgeving. Veel onrustig verkeer in kleine straten. Al me al geen aanrader voor een gezinsvakantie.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

• Oude reviews

9Marieke22-07-2017

Genoten van deze vakantie.

Wij zijn juli 2017 naar le axidie geweest. Wij zaten in een appartement (nr 13). Het appartement was netjes (badkamer ietsjepietsje verouderd) en het park was prachtig en goed onderhouden. Het appartement had wel wat kleine raampjes. Dagelijks konden wij een gratis taxi van le axidie nemen naar het station in het dorpje op de berg. Het park ligt aan het strand en heeft een klein privestrandje. Wij zijn deze vakantie naar pompei en de amalfikust geweest. Beide aanraders. Helaas was de vesuvius gesloten vanwege bosbranden. De medewerkers van de receptie waren erg behulpzaam en altijd even vriendelijk! Wij hebben eenmaal gegeten in het restaurant van le axidie. Was erg lekker maar wel chique/prijzig.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

• 9Hans03-07-2017

Heerlijk no nonsens hotel.....

Hotel Le Axidie is niet het meest luxe hotel maar geeft je het heerlijke Italiaanse gevoel. Kamers zijn schoon, niet overdreven luxe, zelfs een beetje "over de datum" maar geven je wel het gevoel dat je echt in Italie bent. We hadden een kamer met balkon met uitzicht over de baai van Napels, de haven van Vico Equense en de Vesuvius....niks mis mee! Ook ontbijt op dak hotel met hetzelfde uitzicht. Ontbijt was overigens prima....voldoende keus! Diner was inbegrepen en dik in orde. Kortom heerlijk verblijf gehad in Le Axidi!

Gereisd met partner in juni 2017

• 10Mar31-05-2017

Super locatie alles perfect

Wij verbleven in een appartement in la casarosa, achterin de wijngaard, vanuit de slaapkamer heb je een prachtig uitzicht op zee. En ook vanaf het heerlijke terras keek je uit over de mooie baai van Napels. Met een wandelingetje van 5 minuten kwam je bij het zoutwater zwembad, dat tijdens ons verblijf heel schoon en rustig was. We hebben s avonds niet gegeten bij het restaurant maar wel ontbeten, een aanrader! Alles vers, lekkere broodjes en taarten en roerei en spek. De mensen waren zeer vriendelijk, het shuttlebusje brengt je van en naar het dorp. En met het treintje ben je in 20 minuten bij Pompei en vanaf daar gaat weer een bus naar de Vesuvius. Wij waren met onze twee kinderen van 11 en 9 jaar. Eerst een paar nachten in Napels en daarna bijkomen in le Axidie; perfecte mix tussen cultuur, natuur, drukte en ontspanning!

Gereisd met jonge kinderen in mei 2017

• 9marcel02-05-2017

Droomplek met goede faciliteiten en veel service.



Geweldige plek met goede faciliteiten, veel service en een ongedwongen sfeer. Animatie door Luca en Rosa vonden de jongens geweldig. Uitstekende plek om de gehele kust te bezoeken via huurauto en in ons geval de circumvesuviana-trein. Het hotel brengt je gratis naar het station. Momenteel zijn 3 prachtige zwembaden in verdere aanbouw. We hadden een mooi appartement in de wijngaard (!) met prachtige tuin waarin we elke morgen samen hebben ontbeten. Eten bij het zwembad is goed en betaalbaar, zeker de salades.

Gereisd met jonge kinderen in april 2017

• 5Thijssen19-12-2016

Zeer negatief ervaren

Begin oktober, onze huwelijksreis, staan aangeschreven voor huwelijks reizen. Was niks van te merken. Nog geen felicitatie of leuk aardigheidje op de kamer. Appartement had 4 muren zonder ramen, alles behalve romantisch. Zeer kil en niet overal goed onderhouden, beschadigde muren. Boven je woonde werklui, heel gehorig vanaf 07.00 veel/hard met stoelen schuiven, rond lopen, toilet door spoelen en douche. Buiten op parking veel werkzaamheden aan boten dus ook veel herrie. Restaurant 65,- voor fles water, 2 voorgerechtjes pasta, 2 half rauwe hamburgers met paar gebakken aardappelen en pompoen blokjes, 2 puntjes choco cake. Bediening heel chagrijnig. Voelde ons niet welkom, als of het geld voor dat seizoen al binnen was en ons weg keken. Kregen 2 hot dogs met friet uit vitrine bij zwembad die er al hele tijd lagen dus koud en friet slap geworden, ging 30 sec in magnetron en klaar ipv vers maken. Mensen van receptie waren aardig, hielpen goed.

Gereisd met partner in oktober 2016

Aparthotel Le Axidie info