Aparthotel Le Axidie

• Fantastisch / fenomenaal: 8+
  • Goed: 7 - 8
  • Matig / voldoende: 5 - 7
  • Onvoldoende: 1 - 5

Genoten van deze vakantie.

Marieke
22-7-2017

Wij zijn juli 2017 naar le axidie geweest. Wij zaten in een appartement (nr 13). Het appartement was netjes (badkamer ietsjepietsje verouderd) en het park was prachtig en goed onderhouden. Het appartement had wel wat kleine raampjes. Dagelijks konden wij een gratis taxi van le axidie nemen naar het station in het dorpje op de berg. Het park ligt aan het strand en heeft een klein privestrandje. Wij zijn deze vakantie naar pompei en de amalfikust geweest. Beide aanraders. Helaas was de vesuvius gesloten vanwege bosbranden. De medewerkers van de receptie waren erg behulpzaam en altijd even vriendelijk!

Wij hebben eenmaal gegeten in het restaurant van le axidie. Was erg lekker maar wel chique/prijzig.

Heerlijk no nonsens hotel.....

Hans
3-7-2017

Hotel Le Axidie is niet het meest luxe hotel maar geeft je het heerlijke Italiaanse gevoel. Kamers zijn schoon, niet overdreven luxe, zelfs een beetje "over de datum" maar geven je wel het gevoel dat je echt in Italie bent.

We hadden een kamer met balkon met uitzicht over de baai van Napels, de haven van Vico Equense en de Vesuvius....niks mis mee! Ook ontbijt op dak hotel met hetzelfde uitzicht. Ontbijt was overigens prima....voldoende keus!

Diner was inbegrepen en dik in orde. Kortom heerlijk verblijf gehad in Le Axidi!

Super locatie alles perfect

Mar
31-5-2017

Wij verbleven in een appartement in la casarosa, achterin de wijngaard, vanuit de slaapkamer heb je een prachtig uitzicht op zee. En ook vanaf het heerlijke terras keek je uit over de mooie baai van Napels. Met een wandelingetje van 5 minuten kwam je bij het zoutwater zwembad, dat tijdens ons verblijf heel schoon en rustig was. We hebben s avonds niet gegeten bij het restaurant maar wel ontbeten, een aanrader! Alles vers, lekkere broodjes en taarten en roerei en spek. De mensen waren zeer vriendelijk, het shuttlebusje brengt je van en naar het dorp. En met het treintje ben je in 20 minuten bij Pompei en vanaf daar gaat weer een bus naar de Vesuvius. Wij waren met onze twee kinderen van 11 en 9 jaar. Eerst een paar nachten in Napels en daarna bijkomen in le Axidie; perfecte mix tussen cultuur, natuur, drukte en ontspanning!



Geweldige plek met goede faciliteiten, veel service en een ongedwongen sfeer. Animatie door Luca en Rosa vonden de jongens geweldig. Uitstekende plek om de gehele kust te bezoeken via huurauto en in ons geval de circumvesuviana-trein. Het hotel brengt je gratis naar het station. Momenteel zijn 3 prachtige zwembaden in verdere aanbouw.

We hadden een mooi appartement in de wijngaard (!) met prachtige tuin waarin we elke morgen samen hebben ontbeten. Eten bij het zwembad is goed en betaalbaar, zeker de salades.

Zeer negatief ervaren

Thijssen
19-12-2016

Begin oktober, onze huwelijksreis, staan aangeschreven voor huwelijks reizen. Was niks van te merken. Nog geen felicitatie of leuk aardigheidje op de kamer. Appartement had 4 muren zonder ramen, alles behalve romantisch. Zeer kil en niet overal goed onderhouden, beschadigde muren. Boven je woonde werklui, heel gehorig vanaf 07.00 veel/hard met stoelen schuiven, rond lopen, toilet door spoelen en douche. Buiten op parking veel werkzaamheden aan boten dus ook veel herrie. Restaurant 65,- voor fles water, 2 voorgerechtjes pasta, 2 half rauwe hamburgers met paar gebakken aardappelen en pompoen blokjes, 2 puntjes choco cake. Bediening heel chagrijnig. Voelde ons niet welkom, als of het geld voor dat seizoen al binnen was en ons weg keken. Kregen 2 hot dogs met friet uit vitrine bij zwembad die er al hele tijd lagen dus koud en friet slap geworden, ging 30 sec in magnetron en klaar ipv vers maken. Mensen van receptie waren aardig, hielpen goed.

Een mooie ervaring.

Harry Ummels
13-9-2016

Service en vriendelijkheid was uitstekend. Hoewel de beoordeling van het eten varieert van zeergoed tot zeer matig houden wij het op matig + +.

Ligging is erg matig voor wandelingetjes in omgeving omdat hotel aan zee ligt en verder zeer weinig vertier in directe omgeving. Vico Equense ligt hoog e totaal niet op tourisen ingestels en is erg druk met gemotoriseerd verkeer. Alleen te bereiken via 220 traptreden of met shutlebus van hotel . Wij vonden het lastig om vaak een beroep op de chauffeur v hotel te doen die deze ritten gratis verzorgt. Het hotelpersoneel doet er alles aan om verblijf zo aangenaam mogelijk te maken zws ter compensatie van de minder toegankelijke ligging. Het uitzicht over de baai op de Vesuvius met Napels is adembenemend mooi. Bedden zijn geweldig! Het dagelijks verschonen vd handdoeken is nmm een wat doorgeschoten luxe. De (druiven) tuin daarintegen heel romantisch. Treiverbinding Napels en Sorrento goed. Het haventje is héél klein.

Prachtig gelegen aan zee met fenomenaal uitzicht!

Hans & Linda
13-9-2016

Wat een super verblijf hebben we hier gehad! Het hotel is echt prachtig gelegen in een baai met een fenomenaal uitzicht op de Vesuvius. Het haventje is op loopafstand waarvandaan je met de ( Ferry) boot naar Sorrento en Capri kunt.

Elke avond kun je buiten dineren op het terras met op de achtergrond de ondergaande zon en een verfrissende bries van zee, super romantisch!

Het Italiaanse eten is heerlijk en je kunt kiezen uit 4 gerechten per gang vergezeld van de meest heerlijke lokale wijnen.

Wij hadden een mooie ruime kamer van 30m2 met een balkon ( zeezicht), trendy en stijlvol ingericht. Iedere dag werd er schoongemaakt & schone handdoeken.

De service van dit hotel is werkelijk subliem! Van de schoonmaakster, de obers, de tuinmannen en de receptie...allemaal zijn ze even vriendelijk en zullen ze alles voor je doen om je verblijf tot in de puntjes te regelen en je thuis te laten voelen. Toen we medicijnen nodig hadden werden die "gewoon" voor ons gehaald bij de Apotheek en werden we netjes gebeld dat ze klaarlagen bij de receptie. 5 sterren service...nog nooit eerder meegemaakt. Elke vraag of verzoek zullen ze met plezier voor je in orde maken.

Het strand is wel erg druk en wordt voornamelijk bezocht door de lokale Italianen (apart gedeelte voor hotelgasten), maar dit geeft wel een heerlijke authentieke sfeer! We hebben geen dag het gevoel gehad dat we in een toeristenoord zaten maar juist deel uit maakten van de Italiaanse bevolking.

Het hotel is op 10 minuten afstand gelegen van het treinstation Vico Equense.

Vanuit het hotel rijdt er op aanvraag een shuttle busje die je naar het centrum of het station brengt. De trein is ideaal voor een bezoek aan Napoli (echt doen!), Pompeii (de ingang is tegenover het station) en Sorrento.

Mocht je naar Sorrento gaan bezoek dan zeker de Fauno Bar voor een drankje en een hapje. Hier geniet je van een schouwspel zoals alleen de Italianen dat kunnen en waar het vak ober tot kunst wordt verheven.

Positano en Amalfi zijn perfect te bezoeken met de boot, parkeren met de auto is hier gewoonweg niet te doen. Met een huurauto kun je prima de Amalfikust afrijden en je laten verbazen door de meest verbluffende vergezichten. Na iedere bocht komt er weer een andere verrassing op je af in de vorm van de meest prachtige dorpjes in pastel geschilderde kleuren, rotspartijen en de kustlijn in zijn meest pure grillige vorm. Werkelijk adembenemend!

Een aanrader is het plaatsje Ravello waar je je in een oud kunstenaarsdorp waant! Vanuit Ravello ( omdat het wat hoger ligt) heb je ook de meest spectaculaire uitzichten...die blijven voor altijd in je geheugen gegrift. Vergeet niet om ook de wat kleinere dorpjes langs de Amalfikust te bezoeken, hier is het toerisme in tegenstelling tot de bekendere dorpjes veel minder aanwezig en sta je echt midden in het Italiaanse leven! En de prijzen zijn ook nog eens een stuk interessanter:-)

Kortom....Hotel Le Axidie is echt een aanrader voor een heerlijke, relaxte vakantie ondergedompeld in Italiaanse sferen. Waar je geniet van heerlijk eten, sublieme service en iedere dag een prachtig uitzicht op de Vesuvius. Een prima uitvalsbasis om de Amalfikust in al zijn pracht en glorie te ontdekken!

Tijdens onze rondreis Schatten van Zuid-Italie hier de laatste 3 nachten doorgebracht. We kwamen aan op zaterdag en schrokken ons een hoedje. Wat een drukte, schreeuwende kinderen, wachtende rijen bij de bar en een overvol strand.

Mooi zo goed als nieuw appartement, wel een behoorlijke afstand van het hotel.

Volgende dag was de rust weergekeerd want.... het was wat bewolkt en de autochtone bewoners vonden het kennelijk te koud om te zwemmen. Terras bij het zwembad is erg leuk en ook het prive strand voor de hotelgasten was prima te doen. Wij hadden half pension; ontbijt was matig maar het eerste diner was een verrassing: op het terras aan zee met uitzicht op de Vesuvius en een prima menu. Maar de volgende dag was het eten abominabel slecht. Om grofweg te zeggen niet te vreten. Wij zijn weggegaan en hebben de andere dagen bij een prima restaurantje naast Le Axidie gegeten. Het personeel is super behulpzaam en de dame aan de receptie spreekt vloeiend Engels. Busje naar het centrum geweldig alleen terug moesten we een uur wachten. Van hieruit naar het vliegveld is een klein uurtje rijden. Omdat wij s morgens vroeg moesten vertrekken stonden er 2 heerlijke meeneem ontbijten klaar. Super service!

Fantastische plek

Robert
25-6-2016

Heerlijk rustig gelegen bestemming. Voor herhaling vatbaar

Anita en Fons Dinghs
19-10-2015

We hadden een klein probleem met ons appartement dit werd meteen opgelost. Zeer vriendelijk personeel. De pendelbus brengt je gratis naar het dorp alhoewel lopen ook goed te doen was. Ons verblijf was 2 weken en het was fantastisch.

We hebben een aantal aanbieders voor Le Axidie voor je op een rij gezet:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Aparthotel Le Axidie in Vico Equense, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Aparthotel Le Axidie zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Aparthotel Le Axidie scoort een 8.42 uit 10 op basis van 58 reviews.