Sorrento

Reviews over Sorrento

Mooi maar druk!

Elly,
    3-7-2017

Sorrento en de omgeving zijn prachtig. Wij bezochten Sorrento in juni maar schrokken van de drukte heel veel verkeer over de weinige wegen. De stranden zijn klein en met kiezels en bomvol vooral in de weekenden is er geen doorkomen aan. Aan de andere kant zijn de stranden prachtig,maar pas op 30,00 euro voor 2 strandbedjes en een parasol is geen uitzondering. Wel goede restaurants en een prima uitvalbasis voor Pompeii.

Gereisd met partner in juni 2017

Heel mooi !

Els,
    7-1-2017

Sorrento is een heel gezellig stadje. Veel winkels en ook een heel leuke kleine straatjes met rustieke winkeltjes. Er is ook geen gebrek aan bars waar zowel jong als oud wel iets kan vinden.

Er zijn verschillende restaurants en pizzeria's die niet duur en toch heel lekker zijn. Je vindt er ook de ietwat duurdere restaurants die van je avond een uitermate culinair genoegen maken in een mooi interieur of een prachtige tuin. Daar is de klant zelfs meer dan koning.

Vanuit de haven kan je met de boot naar Amalfi, Capri, Ischia, Napoli.

Gereisd alleenreizend in september 2016

Mooie badplaats, maar niet echt aan zee

Sandra,
    26-10-2016

Mooie badplaats, maar een andere opbouw dan andere badplaatsen. Het uitzicht over de baai van Napels is verbluffend mooi. Er is echter geen strand. Ook liggen de meeste restaurants en winkels midden in Sorrento en niet aan het water. Er liggen wel wat restaurantjes aan de haven, maar dat is een vrij lange klim met veel trappen. (Er schijnt wel een lift te zijn!) Vanuit Sorrento kun je heel makkelijk de trein naar Pompei nemen. Slechts een half uurtje met de trein en je stapt uit op loopafstand van de opgravingen.

Gereisd met oudere kinderen in oktober 2016

Het centrum was haast onbereikbaar.

MartieHermien,
    21-10-2016

Telkens als wij door de stad reden naar een andere bestemming leek Sorrento wel een gezellig plaatsje met voldoende bezienswaardigheden en winkels. Maar de weg zit haast continu dicht vanwege de verkeersdrukte en helaas hebben wij niet in het contrum kunnen rondlopen.

Gereisd met partner in oktober 2016

Gezellig en mooi

R.,
    18-7-2016

Sorrento was ons verblijfplaats. We verbleven hier een week. Het is erg mooi en gezellig. S'avonds blijft het nog lang levendig op straat. We hebben meerdere malen goed gegeten. Er komen hier veel Britten naartoe en amper Nederlanders. Het enige nadeel, wat niet alleen geldt voor Sorrento maar ook daarbuiten, is dat het openbaar vervoer slecht geregeld is. Bij de info point wordt soms verkeerde informatie gegeven over waar de bus stopt of hoelaat. De bushaltes zijn onduidelijk aangegeven. De bussen en treinen zijn ook in slechte staat. Je kan het beste excursies boeken bij het info point bij het station. Ze zijn wel duur maar het is in ieder geval meestal goed geregeld (behalve de vesuvius excursie met busvia del vesuvio, die raad ik echt af) Toen we met het normale openbaar vervoer naar punta del Capo probeerde te komen konden we eerst de halte niet vinden, werden we door de chauffeurs (die geen Engels spreken) verkeerd geïnformeerd en gaf de chauffeur niet aan waar we eruit moesten, de halte was ook niet duidelijk aangegeven dus niet te zien vanuit de bus hierdoor reden we helemaal naar de eindhalte en moesten we weer terug.

Gereisd met partner in juli 2016
Sorrento scoort een 8,3 uit 10, op basis van 128 reviews