We hebben een aantal aanbieders voor Kuta voor je op een rij gezet:

Corendon
Corendon
Van Verre
Van Verre

Reviews over Kuta

• 5Tom Vandersmissen23-05-2018

Paradijs met donker randje

Kuta is een leuk stadje dat ondanks de volle ontwikkeling nog steeds gezellig is om te verblijven. Toch schuilt achter dit paradijs een donker randje.

Net buiten Kuta (1km) is men bezig met het ontginnen van goud, dit zorgt voor een enorme kwikvervuiling in de onmiddellijke omgeving. Al het voedsel dat op de plaatselijke markten verkocht worden zijn op directe manier met het kwik in contact gekomen. Deze vergiftiging is nu al zichtbaar bij de plaatselijke bevolking en zal zich enkel maar verspreiden omdat de overheid laat begaan.

Verder noemt men Lombok ook het eiland van de 1000 moskeeën, je mag er ondertussen gerust een nulletje achter zetten. Om de paar honderden meters is men op 1 of andere manier bezig met het bouwen of verfraaien van deze heiligdommen. Niets mis mee was het niet dat elk van deze ongecoördineerd hun gebed via de luidsprekers de omgeving insturen. Hierdoor is het onmogelijk om een vakantie vol rust te beleven.

• 7Sfeer in stad
    • 1Zorg voor natuur
    • 6Uitgaanslevenn
    • 4Cultuur

Gereisd met partner in februari 2018

• 7Soraya17-04-2018

De stad op het eiland!

Leuke gezellige stad. Veel te zien, onwijs tof om scooter te rijden en de stad en omgeving te leren kennen. Er bevinden zich diverse Prachtige verblijven. Van hotel, tot privé Villa. Een aanrader om daar te verblijven!

• 6Zorg voor natuur

Gereisd met vrienden in september 2016

• 8Bayreuther06-01-2015

hübsches Örtchen zum erholen

die traumhaften Strände sind alle mit dem Roller zu erreichen Tagestouren nach ganz Lombok möglich gute Basis als Ausgangspunkt

• 10Sfeer in stad
    • 10Omgeving
    • 1Zorg voor natuur
    • 5Uitgaanslevenn
    • 2Cultuur

Gereisd met vrienden in december 2014

• 8Linda15-09-2014

Heerlijke plek voor een paar dagen ontspannen

Ik zag dat de beoordelingen op Zoover van Kuta Lombok vrij oud waren en sommige zelfs Kuta Bali betreffen. Graag geef ik mijn recente ervaring (sept 2014).

Kuta Lombok is een heel relaxte plaats. Het is echt heel klein en daarom lekker rustig. Ik hoop dat het hier zo blijft, maar waarschijnlijk gaan ze ook hier resorts bouwen om een wat groter graantje van het toerisme mee te pikken.

Er is een aantal leuke restaurantjes, een handvol surfshops en een hoop winkeltjes met dezelfde spullen. Verder is er weinig te doen, behalve alle geweldige en bijna lege stranden in de omgeving bezoeken. En juist daarom is het de moeite waard om hierheen te gaan.

• 6Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in september 2014

• 7Ayto18-01-2014

Mooie maar grote plek

Kuta is heel groot en in de vakantie is het knetter's druk. Lopen was nog sneller dan met de taxi. Kuta heeft een groot strand met grote golfen voor surfers. Met leuke restaurants en het hardrock cafe is het een goeie plek voor het 'uitgaansleven' voor hele jonge kinderen is het niet veel aan om er een lange tijd te blijven. Verder is het wel redelijk betaalbaar.

• 7Sfeer in stad
    • 7Omgeving
    • 6Zorg voor natuur

januari 2011

• 9Ronald.c.n.s06-08-2013

Fantastisch paradijsje

3 weken rond gereisd op dit soenda eilandje fantastisch alleen bij accomodatie geboekt (3 dgn). De rest ter plekke geregeld. Super, adembenemend paradijs

• 9Sfeer in stad
    • 9Uitgaanslevenn
    • 9Cultuur

Gereisd met partner in januari 1996

• 8weentje06-08-2013

veel australiers ,maar erg gezellig

Perfecte mix, strand cultuur stappen en shoppen

• 8Cultuur

Gereisd met vrienden in november 2005

• 5debbaart23-08-2012

Te weinig te doen

Dit is een hele kleine plaats, waar je eigenlijk vrij weinig kunt. Er zitten een paar leuke restaurantjes en nog een paar winkeltjes waar je wat drinken en eten kunt halen, maar dat is het dan

• 5Sfeer in stad
    • 4Omgeving
    • 1Uitgaanslevenn
    • 5Cultuur

Gereisd met partner in oktober 2011

• 1homberg23-04-2012

heel mooi en heel gevaarlijk

ik wil hiermee een waarschuwing geven om bepaalde gebieden in Lombok te vermijden. Het gaat dat alleen om het zuiden van Lombok, een gebied wat in ontwikkeling is, maar het grote probleem daar is dat de bevolking touristen (nog) niet accepteert. Regelmatig worden touristen beroofd en zelfs een enkele keer is het begeurd dat ze vermoord werden. Dit alles wordt uit de publiciteit gehouden door de lokale politie, om de touristen niet weg te jagen daar. Je kunt er gerust heen gaan, maar ALLEEN onder begeleiding van lokale mensen, dus NOOIT alleen, zuid Lombok is pracht, heel mooi veel ongerepte natuur en prachtige stranden. De rest van Lombok, het noorden, oosten en midden en westen is veilig, daar is niets aan de hand. Ik weet van vrienden van me daar, zelf ben ik 6 maanden per jaar in Lombok, dus beste lezer, kom gerust naar Lombok maar vermijd het zuiden.

• 3Sfeer in stad
    • 1Uitgaanslevenn
    • 9Cultuur

Gereisd met partner in september 2011

• 8Linda27-01-2012

Heel primitief

We rijden nu door de hoofdstraat zegt onze host bij aankomst. Hoofdstraat ??? Ik zie alleen maar rieten en bamboe huisjes en winkeltjes. Heel erg terug in de tijd, wij vinden het geweldig maar er is niet veel te beleven. Op weg naar een excursie kwamen we 's morgens [1 of 2 dorpjes verder] op de lokale markt. Je moet hier stoppen en overheen wandelen. Echt alles is te koop en ligt door elkaar, mooie kleuren, vriendelijke mensen. Geen kraampjes maar op een kleedje op de grond. Pony en wagen is het vervoermiddel op Lombok, alles en iedereen gaat in de wagen. Tuurlijk zijn er auto's maar de pony's en wagen zijn soms in de meerderheid lijkt.

Gereisd met partner in oktober 2011

10 van de 16 reviews gezien