Sorteren

Hetwas ineen woord geweldig

Een enerverende ervaring

Jan Blei
    2-10-2016

Denpasar is een boiling pot. Het verkeer is een wonder op zich. Duizenden scooters en evenzoveel auto's banen zich zelfdenkend een weg door de straten. Ongelooflijk wat een dynamisch gebeuren. Het lijkt een denkend organisme dat zich als een morfend wezen voortbeweegt. Iedereen houdt rekening met iedereen. Het tempo ligt nooit boven de 50 km.

Heerlijk.

De stad is getooid met ontelbaar veel reclameborden en overal zijn winkeltjes, werkplaatsjes en kraampjes waar mensen wat geld proberen te verdienen. De vriendelijkheid van de mensen is een openbaring. Zoveel drukte en gedoe en toch zoveel innerlijke rust. Ik ben geen liefhebber van de stad maar Denpasar heeft me bij de kladden gegrepen.

Denpasar scoort een 8,4 uit 10, op basis van 11 reviews