Lefkas (Levkas)

Denk je erover een vakantie naar Lefkas te boeken? In de dorpjes en stadjes op het Griekse eiland Lefkas maak je kennis met de authentieke sfeer van het echte Griekenland. Smalle steegjes en straatjes en een keur aan tavernes, restaurantjes en winkeltjes. Toch heb je hier nog steeds het gevoel van rust en kun je genieten van prachtige uitzichten over de blauwe zee en groen gebergte.

Lees meer over Lefkas (Levkas)

We hebben een aantal aanbieders voor Lefkas (Levkas) voor je op een rij gezet:

vakanties Lefkas (Levkas)

We hebben een aantal aanbieders voor Lefkas (Levkas) voor je op een rij gezet:

Over Lefkas (Levkas)

Lefkas maakt deel uit van de Ionische eilanden in Griekenland. Het is het op vier na grootste eiland van deze eilandengroep. Een vakantie naar Lefkas is een droom voor iedere natuurliefhebber. Lefkas is namelijk een van de meest groene Griekse eilanden. De natuur is hier extra bijzonder vanwege de variatie in landschap.

Het binnenland van Lefkas

Zeker wanneer je op avontuur gaat naar het binnenland, zul je ontdekken hoe groen het eiland is. Van uitgestrekte bossen tot aan wegen langs olijfboomgaarden, je komt het allemaal tegen. Touren door het binnenland is daarnaast een aanrader wanneer je graag kennismaakt met het authentieke Griekenland. In de bergen spot je lokale bewoners die er nog typisch Griekse gewoonten op nahouden.

Bezienswaardigheden op Lefkas

Een absolute must seetijdens je vakantie op Lefkas zijn de Nidri watervallen

. Vakantiegangers die de watervallen eerder bezochten zijn het hier helemaal mee eens. Hou er wel rekening mee dat je een stevige wandeling moet afleggen om de watervallen te bereiken. De heen- en terugroute nemen in totaal zeven kilometer in beslag. Mieke ging de uitdaging aan en schrijft:

De wandeling ernaartoe is prachtig. Het uitzicht op de watervallen is een beloning die de wandeling zeker waard is!’

Populaire stranden

Raak je maar niet uitgekeken op al dat natuurschoon? Dan zijn er ook nog parelwitte zandstranden te vinden op het eiland. Een dag strandhoppen is dus zeker een aanrader. Maar er is één strand dat je echt niet mag overslaan: Porto Katsiki. Dit strand ligt in het zuiden en kun je vanuit heel veel plaatsen met de bus bereiken. Eenmaal daar spot je een lange, smalle kuststrook met hoge rotswanden. Bewonder voordat je de steile trappen naar beneden afdaalt eerst even het panoramische uitzicht.

Dagtochten en activiteiten

Op ontdekkingstocht door de natuur is natuurlijk al een fijne activiteit, maar voor de actieve vakantieganger heeft Lefkas nog meer te bieden. Lefkas is namelijk een perfect eiland om een watersport uit te proberen. Vooral populair op Lefkas is windsurfen. Waar je dit het beste kunt doen? In Vassiliki. Deze plek staat bekend als een echte surfspot. Daarnaast is dit eiland erg geschikt om te hiken of wandelen. Zo ontdek je direct de natuur en bezienswaardigheden.

Er zijn een aantal plaatsen op Lefkas die populair zijn voor een vakantie. Zo vieren vakantiegangers graag vakantie in Nidriof in Lefkas-stad. Agios Nikitasis daarnaast een bekend dorp om te bezoeken. Marieke verbleef hier en schrijft: ‘Een klein dorpje waar wij zeker het Griekse vakantiegevoel kregen!’

En met wie wil jij graag vakantie vieren op Lefkas?