Hotel Platanistasterstersterster

9Fenomenaal

Griekenland, Kos, Psalidi (bij Kos-stad)

Vanaf

• Animatie
  • Jacuzzi
  • Sauna
Tonen op kaart

Platanista Hotel op Kos heeft twee grote zwembaden. Hier is altijd wel een ligbed vrij. Vanuit je kamer heb je uitzicht op zee en spot je soms zelfs dolfijnen. In het buitenrestaurant eet je goed. Relaxen doe je in de spa, ga sporten in de fitnessruimte of speel minigolf en tafeltennis. Pak de bus voor het hotel en sta in 7 minuten in Kos-stad.

Contact

608 reviews over Hotel Platanista

• 2019
    8Ron en Astrid14-10-2019

Geweldig

Hou je van zandstranden ga dan niet Kos stad, hier zijn voornamelijk kiezelstranden. Het personeel is zeer klantvriendelijk, behulpzaam en doen er alles aan om het je naar de zin te maken. Er waren 2 zwembaden waarvan er 1 aan de frisse kant was. Het eten was zeer goed van smaak en voldoende variatie, ontbijt zeer goed. Personeel in de bediening zeer attent en alert met het aanvullen van de koffie en ook met het afruimen van de tafels op een zeer vriendelijke manier complimenten aan hen en de manager, die bij grote drukte het hoofd koel houd en alles in goede banen leidt. Prettig ook dat dat er steeds een nieuw tafelkleed op tafel komt als deze is afgeruimd voor nieuwe gasten. Verder een prima en mooi hotel om in te vertoeven zeker voor herhaling vatbaar.

Gereisd met partner in oktober 2019

• 9Rob Thieme17-09-2019

Bijna top!

Wat een fantastisch hotel waar ontzorgen de grootste zorg is van het personeel! We hadden een kamer op 1 hoog met uitzicht op de tuin en parkeerplaats, maar ook met zeezicht richting Bodrum. Geweldig, maar helaas zaten aan die kant ook een 3-tal hanen in de wijk erachter die op elk gewenst moment van de dag vonden dat ze moesten kraaien Daarop reageerde dan weer de waakhond van het dichtbij gelegen verhuurbedrijf, dus van slapen met de schuifdeur open is weinig gekomen. Kies dus voor de andere kant van het hotel voor nachtrust! Verder zijn de 'gewone' kamers voorzien van een ligbad, waarin je ook staand moet douchen. Tot 1.70m gaat dit wel, maar het wordt wat krap als je groter bent en gaat het douchegordijn aan je kleven. Dit zijn onze enige kritieken, want voor de rest is alles perfect voor elkaar en heb ik alleen maar lof voor de hardwerkende en vriendelijke personeelsleden!

• 8Marianne Muns15-09-2019

Niet meer

Allemaal mooi en geweldig, maar vreselijk gehorig. Om 2 uur is het pas stil. Wij zijn bij onze buren geweest omdat ze de tv hard aan hadden staan, dat is nu minder maar we horen ze de liefde bedrijven, praten, bonken. De andere buren komen om 24 uur thuis en gaan dan op het balkon zitten zitten drinken, ook geweest nu gaat het binnen verder. Wij hebben een supirior room, nou ik ben inmiddels uitgeput.

• 9Mieke Russchenkamp11-09-2019

Geweldig!!!

Een prachtig mooi en schoon hotel. Vriendelijke mensen die je een fijne vakantie bezorgen. Problemen worden goed en snel opgelost . In ons geval ging de airco kapot, deze werd dezelfde dag nog gemaakt. Minpuntje voor ons waren de zachte matrassen, al realiseren wij ons dat dat natuurlijk iets persoonlijks is. Echt vervelend waren de continu blaffende honden van de buren. Dit zorgde voor irritatie bij diverse gasten. Blaffen ging zelfs s, nachts door😩. Hopelijk dat hier iets aan gedaan word.

• 8Judy09-08-2019

Prima verblijf

Het hotel ziet er mooi, schoon en verzorgd uit. Er zijn twee heerlijke zwembaden met redelijk veel ligbedjes en parasols. Het eten in het restaurant is top, zeer gevarieerd, maar het personeel van het restaurant is niet altijd even vriendelijk, met name de leidinggevende dame, in het zwart gekleed, nam niet eens de moeite om iedereen te groeten. In het hoogseizoen moeten mensen die wat later naar het restaurant komen wel wachten op een tafeltje vanwege te weinig capaciteit. In de supermarkt van het hotel wordt geen drank verkocht, wij hebben dat daarom regelmatig gehaald bij een dichtbij gelegen tankstation of bij een supermarkt op 600 m. Het strand is heel dichtbij, let op wel met stenen. Vanaf het hotel hebben wij langs de kust, over het vrij brede fietspad, gelopen naar Kos stad, dit was goed te doen. Wij hadden een familiekamer, deze was prima. Alleen douchen in een ligbad met een douchegordijn was niet ideaal.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2019

• 8Marleen02-08-2019

Heerlijke relaxvakantie in een relaxte omgeving.

Heerlijk accomodatie vlakbij Kos stad. Fietsen gehuurd waardoor we net iets mobieler waren. Fietst in paar minuten naar Kos stad. Mooi hotel met savonds entertainment zonder opdringerig gedoe. Om 23.00 is het stil. Overdag ook activiteiten maar daar hebben wij geen gebruik van gemaakt. Geen geschreeuw bij zwembad, wel muziekje in de middag maar op normaal gezellig geluidsniveau. Mag met luchtbedden in zwembad. Wel handdoekleggers bij zwembaden, toch altijd nog wel een bedje te vinden. Strand bij Hotel is iets minder, veel keien. Voor zandstrand kun je beter naar andere kant van Kos stad gaan (Lambi). Samengevat: heerlijk hotel, goede bedden en een fijne locatie. Zeker iets om naar terug te gaan!

Gereisd met oudere kinderen in juli 2019

• 10Ron Verweij26-07-2019

Een aanrader

Afgelopen week 7 nachten in Platanista verbleven en het was nadat we zes jaar geleden hier ook waren geweest wederom top. Wat een alleraardigst personeel en wat een heerlijke lokatie is het toch. Bijkomend probleem was het feit dat wij precies in de week zaten dat de problemen qua tanken op Schiphol zijn hoogte punt bereikte waardoor we een soort van vast kwamen te zitten op Kos. Ik kan zeggen dat de oplossing bij Plantanista niet ver gezocht werd. Gewoon een keer opnieuw inchecken, dus een extra overnachting en de dag erna wederom een nieuwe kamer om jezelf toch lekker te kunnen opfrissen. Kort gezegd ; toppers zijn het. Ontbijt erbij, diner erbij, alsof het vanzelfsprekend is en met 30 uur vertraging terug naar Schiphol. Ondanks alle commotie en misschien ook wel irritatie hebben zij de rust bij heel wat gestrande passagiers weten te bewaren. Een toplokatie, alleraardigst personeel en handelen als het eens iets anders gaat. Hulde.

Gereisd met partner in juli 2019

• 9Gert-Jan11-07-2019

Fantastische vakantie gehad op Kos

Prima hotel dicht bij Kos stad dat makkelijk te bereiken was met fiets of bus. Eten in buffetvorm was heerlijk met ruime keuze. Vriendelijk personeel 2 mooie grote zwembaden waarvan overigens de temperatuur v/h water steeds hoger werd Strand bij hotel was een teleurstelling maar met de fiets door Kos langs de haven naar Lambi beach was top Fietsverhuur vlak bij en goedkoop

Gereisd met vrienden in juni 2019

• 9Ludwin en Nini08-07-2019

Super‼️

Voor de 11 keer naar Kos en natuurlijk naar Hotel Platanista ‼️ Nog steeds voor ons alles voortreffelijk. Het is als terug thuiskomen.
    Dikke pluim voor iedereen van het personeel die ons weer in alle opzichten een voortreffelijke vakantie hebben bezorgt. Super dank aan Maria , Marco , Laura , Julie , Nicole, Leo en niet te vergeten Dimitrios van de super gezellige avondbar. Altijd gezellig vertoeven ‘s avonds met de oh zo plezante Dimitri en zijn overheerlijke cocktails‼️

Ons mag je volgend jaar bij leven en welzijn zeker terug verwachten

Gereisd met partner in juni 2019

• 10Berna Van Rijswijk01-07-2019

Te gèk. Niet twijfelen over boeken. Gewoon doén.

Wat een gewèldig hotel. Prachtig verzorgd uitziend, chique en schoon. En goed bijgehouden qua onderhoud en prachtige tuinen. Bedden van hoge kwaliteit. Prima kussens. Prachtige kamer. Mooie badkamer. Twee schitterende zwembaden met ligbedden genoeg met overal parasols. Het eten zooo lekker. Ook voor ons vegetariers genoeg variatie. En de toetjes... Hemels!! Heerlijke drankjes. Het personeel zo charmant hulpvaardig en professioneel. Wij zijn hier heengegaan puur vanwege de loftuigingen. In het echt is het nog beter en mooier.. Geen minpuntje te vinden. Zelf een strandje vlakbij. Wij liepem naar Kosstad in 35 minuten. Er rijdt ook eem bus heen. Halte aan de overkant van het hotel. Overal kun je fietsen huren. Ook electrisch. Via de fietspadem is alles goed bereikbaar. Wat een verrassing, die fietspaden. En dan die mooie oude stad!!! Het weer was grandioos. Als ik jullie was zou ik geen moment aarzelen om dit hotel te kiezen.

Gereisd met partner in juni 2019

66 tips over Hotel Platanista

• Monique, 11-05-2014

Angelica's taverne op Lambi strand. Nederlandse vrouw Linda samen met haar Griekse man Dimitri runnen hier strandtent met enorme gastvrijheid waar je verwend wordt met goede kwaliteit voor klein prijsje!

• marique50, 26-05-2014

Dit hotel is zeker geen aanrader als je direct aan zee wilt verblijven of aan een zandstrand. Dit strand was heel ongeschikt voor kinderen ook door de stenen. Kos stad vonden wij ook erg gezellig. Veel plekken om lekker te gaan lunchen of dineren. Wij vinden Barbouni een aanrader.

• G.W. van Egmond, 03-06-2014

Boek een ( luxe) kamer aan het zwembad. Naast fietsen is een eilandtoer een aanrader.

56 vragen over Hotel Platanista

• Jacques Meskers, 03-07-2018

Jongeren

wij gaan van 21-7 t/m 2-8 met onze zoon van 17 naar dit hotel, zijn er nog meer mensen die met kinderen van deze leeftijd gaan?

• frans van wijk, 31-12-2017

tennis

Ik ben op zoek naar iemand die in de periode van 16/7 t/m 26/7 2018 in dit hotel verblijft en redelijk kan tennissen en eventueel met mij een balletje wil slaan?

• Bianca, 18-08-2017

Heb je waterschoenen nodig op het strand of is er geen kiezelstrand daar

• VerzorgingHalfpension, Logies-ontbijt

• Afstand tot strand150 m, 2 minuten lopen, < 5 minuten met de auto
  • Kleur van het strandLicht
  • Privé strandAanwezig
  • Strand toegangGescheiden door straat
  • Strand faciliteitenBetaalde handdoeken, Betaalde parasols, Betaalde strandbedden

• Animatie programmaAanwezig

• WinkelsKapper, Winkel voor levensmiddelen
  • Receptie24-uurs receptie, Aanwezig, Late check-out mogelijk
  • Op het terreinBagageruimte, Recreatieruimte, Tuin
  • EntertainmentAnimatieprogramma voor volwassenen
  • Overige servicesAutoverhuur, Dokter, Fietsverhuur, Geld wisselen mogelijk, Geldautomaat, Handdoeken(service), Informatie voor trips, Kluis, Krant, Post service, Strijkservice, Ticket service, Wasserette

• SaunaFinse sauna, Hammam, Stoombad / Turks bad
  • Wellness behandelingenSchoonheidsbehandelingen, Speciale massages