Vallon Pont d'Arc (Ardeche)

We hebben een aantal aanbieders voor Vallon Pont d'Arc (Ardeche) voor je op een rij gezet:

vakanties Vallon Pont d'Arc (Ardeche)

Reviews over Vallon Pont d'Arc (Ardeche)

Mooie luxe camping gericht op het hele gezin.

Mariska,
    3-8-2018

Mooie camping, ligt heel centraal in de ardeche. Camping heeft veel mooie voorzieningen, zoals een mooi zwembad en ligging aan de rivier. Alleen een glijbaan in het zwembad ontbreekt. Het sanitair is super mooi en luxe. Echt schoon. Restaurant en winkel zijn goed. Animatie is echt leuk voor kinderen tot ongeveer 12 jaar. Personeel is echt gastvrij, vriendelijk en behulpzaam. Veel personeel spreekt meerdere talen, waaronder ook nederlands. Kano verhuur vanaf de camping mogelijk.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

Vallon Pont d'Arc,
    21-8-2017

Vallon Pont d'Arc is een schattig, pittoresk maar zeer toeristisch dorpje in de Ardèche. Ik vind het het allerleukste dorpje van de Ardèche. Leuke winkeltjes, pleintjes, scharrelstraatjes en marktjes.

In het hoogseizoen is het vreselijk druk maar dat merk je eigenlijk alleen als er markt is. Dan stromen nl alle campings leeg en gaan allemaal naar de markt.

De omgeving is prachtig, enorm natuurgeweld, grotten, kanoën op de Ardèche.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

Mooi toeristische stadje

De hezerkes,
    5-8-2017

Gezellig stadje met mooie markt en leuke winkels,veelal souvenirs,je kan parkeren op plein voor 4 euro voor hele dag of te wel gratis aan voetbalplein is iets verder lopen,veel eetgelegenheid maar is niet altijd goed ,snel en zo veel mogelijk klanten is de boodschap,mijn man nam de duurste biefstuk op de kaart en was gewoon niet te eten ,terug gegeven en andere ging net dus ga beter ergens anders eten.

Gereisd met partner in juli 2017

Prima stek voor de zuidelijke Ardeche in juni

pentaxian,
    26-6-2017

Vallon Pont d'Arc ligt mooi centraal als je het zuidelijke deel van de Ardeche wilt

verkennen. Het kan hier wel flink heet worden, tijdens ons verblijf was het tussen

de 32 en 36 graden. Het stadje zelf is knus, de weekmarkt is een van de betere in deze

streek. We hebben Aubenas, Balazuc, Bourg Saint Andeol, Grotte Madeleine, Joyeuse, Largentiere, Musee de Lavande , Privas, Vals le Bains en Vogue bezocht. Allemaal goed te doen met de auto! Let er wel op dat je de hoofdwegen pakt, die meestal in het rood of oranje op de kaart aangegeven zijn. Wij hadden een onaangename ervaring toen onze navigatie app ons over smalle bergweggetjes in de buurt van Privas stuurde. De dag

daarna meteen een kaart gekocht. Bleek dat de app een route had gekozen die alleen

geschikt is voor geiten, ezels en 4x4 auto's.

Als je deze streek bezoekt kun je natuurlijk een tocht per kano of kajak maken over

de Ardeche. Wij vonden het prima om verschillende strandjes op te zoeken rond de

Pont d'Arc. Gratis parkeerplaatsen genoeg in juni!

Inkopen deden we bij de plaatselijke Lidl, voor de Hypermarche kun je het beste naar Ruoms rijden.

Wij vinden Vallon Pont d'Arc echt een aanrader in het voorseizoen, in ons geval juni.

Gereisd met partner in juni 2017

Vooral toerisme, minder authentiek

Arno,
    31-8-2016

Puur toeristisch (druk) dorp met veel winkels en terrasjes. Grote markten met veelal de bekende prullaria. Leuk als afwisseling op andere vaak rustiger dorpjes. Aantal gebouwen in het centrum zien er sfeervol uit. Ik ben er nu één keer geweest, maar hoef niet terug. De rivier ligt wat buiten t centrum, daar ook veel grote campings. Uitgeraard hoort een kano tocht vanuit dit dorp naar de Pont d'Arc erbij. Erg mooi en leuk om te doen.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016
Vallon Pont d'Arc (Ardeche) scoort een 8,1 uit 10, op basis van 447 reviews