Val Thorens

We hebben een aantal aanbieders voor Val Thorens voor je op een rij gezet:

vakanties Val Thorens

We hebben een aantal aanbieders voor Val Thorens voor je op een rij gezet:

Over Val Thorens

Val Thorens is een wintersportoord en onderdeel van het skigebied Les Trois Vallées in het departement Savoie in Frankrijk. Het skiresort ligt in de Franse Alpen en ligt op 2300 meter hoogte. Het gebied bestaat uit honderden kilometers geprepareerde pistes, waar zowel de beginnende als gevorderde skiërs terecht kunnen. Daarnaast is er een snowboardpark waar de boarders zich naar hartelust kunnen uitleven.

Het skigebied is erg populair onder jongeren en studenten en kent een zeer levendige après-ski. Het dorp heeft twee centrale gedeelten met diverse winkels restaurants en cafés. Verder bestaat het dorp uit veel appartementengebouwen en is er een groot overdekt sportcomplex met zwembad, voor de spaarzame momenten dat er niet geskied kan worden.

Weer & Klimaat Val Thorens

JanFebMrtAprMeiJunJulAugSepOctNovDec
Max. temp. (℃)13°17°21°25°28°27°23°17°11°
Min. temp. (℃)-3°-1°10°14°16°16°13°-2°
Zonuren4h4h5h6h6h7h8h7h6h5h4h4h
Dagen regen4578109676674

Reviews over Val Thorens

• 7Barbara Hoernig-Maters03-03-2019

Dutch week Valtho met kids... echt fantastisch

In mijn jonge jeugdjaren veel geweest en gefeest in de Dutch week... fantastische sfeer ... altijd mooi weer. ... en nog goede sneeuwcondities. Afgelopen jaar met 4 gezinnen man en 2 dochters (9 en 11) weer geweest. Ik was eerst huiverig of dit met kinderen zou werken ... ik kan niet anders zeggen dat het wederom fantastisch was.... mijn kinderen en wijzelf hebben genoten.... de kindren kunnen goed skiën en hebben een heerlijke week kunnen skiën... zijn ook vaak alleen de berg af gegaan... ook werd er veel georganiseerd voor de kinderen door het Dutch week team... echt een aanrader

• 1Sfeer in stad
    • 9Après ski

Gereisd met vrienden in april 2018

• 8David Kuiper12-02-2019

Wanneer gaan we weer?

Dit is wat mij betreft de beste locatie van Europa.

Gereisd met vrienden in februari 2019

• 10Thomas12-02-2019

Prachtlocatie met mooie pistes.

• 10Skigebied beginners
    • 9Après ski
    • 9Zorg voor natuur

Gereisd met vrienden in februari 2019

• 7Nando05-02-2019

Gezellig met de mannen

De hotels dicht aan de piste zijn ideaal! Je snowboard zo je kamer uit. De pistes lager in het dal zijn vaak rustiger dan hogerop. Laat ook geen stokbroden bezorgen, maar koop ze zelf. De stokbroden die bezorgt worden zijn niet lekker en duur. Heb je uiteindelijk toch geen lekker ontbijt. Helaas hadden wij heel veel sneeuw en was niet elke dag de piste open.

• 7Uitgaanslevenn
    • 3Cultuur
    • 9Sfeer in stad
    • 9Skigebied beginners
    • 5Zorg voor natuur

Gereisd met vrienden in januari 2018

• 8Daniël05-02-2019

Allesomvattend skidorp in Frankrijk.

Hoogst gelegen wintersportoord van Europa! Voorzien van alle gemakken en in het grootste skigebied ter wereld! (650KM) Veel hoogbouw en appartementencomplexen, dus verwacht weinig authenticiteit.

• 7Sfeer in stad

Gereisd met vrienden in januari 2019

• 9Karlijn28-01-2019

Heerlijke wintersport gehad!

Leuk dorp! Direct aan de piste en mooi groot skigebied voor alle niveaus! Als beginner veel geleerd en veel routes kunnen pakken!

• 9Sfeer in stad
    • 8Cultuur

Gereisd met vrienden in april 2017

• 8Joyce26-01-2019

Aanrader qua gebied!

Geweldig gebied! Probeer het creperestaurant in courchevel op de piste; betaalbaar, mooie plek & ideaal gelegen aan de piste! En koop zelf een biertje, ga op de piste zitten en geniet in de zon van de deuntjes van Folie Douce. Leuke Nederlandse apres ski in Le Monde. Maar vooral: ga het hele gebied ontdekken! Goede sneeuw & prachtig stuk richting de hoogste pistes en zip line!

• 8Skigebied gevorderden
    • 8Skigebied beginners
    • 6Zorg voor natuur

Gereisd met partner in januari 2019

• 8Martijn Pathuis25-01-2019

Groot en genoeg te beleven in Val Thorens.

Genoeg te beleven in Val Thorens, wij hadden een Skipas voor het complete gebied. Je kunt hierdoor leuke dagtochten maken zonder na te hoeven denken welke liften je wel of niet kunt nemen. Voor beginners is er in het dorp een grote groene piste, maar iets hoger de bergen in is ook goed te doen, maar gevorderde snowboarders of skiërs kunnen zich helemaal uitleven hier. Ook het dorp zelf is gezellig met vele eet gelegenheden of uitgaansgelegenheden. Wij zijn al meerdere keren in Val Thorens geweest, en het zal zeker niet onze laatste keer zijn!

Gereisd met vrienden in januari 2017

• 8Peter25-01-2019

Prachtig skigebied

Prachtig skigebied, vaak hele goede sneeuw door hoogte en gunstige ligging. Heel goed gebied voor tochten. Perfecte Ski in Ski out. Gezellige restaurants en barren.

• 7Sfeer in stad

Gereisd met vrienden in januari 2019

• 8Lynn Strijbos21-01-2019

Fantastische locatie!

Het dorp ligt op een grote hoogte waardoor de prijzen wat duurder zijn. Het skigebied is zeer groot en verschillende dorpen sluiten goed op elkaar aan. Het uitgaansleven is zeer aan te raden en er zijn verschillende opties mogelijk. Naast skiën zijn er verschillende andere activiteiten mogelijk zoals ziplinen, ijsduiken, fakkeltochten en raclette. Dit laatste raad ik zeer aan. Racletten is iets waar frankrijk om bekend staat en het is dan ook zeker niet over te slaan. Val thorens heeft goede dal afdalingen en aan het eind van de middag kan je in de meeste gevallen zo terug skiën naar je accommodatie. 'S ochtends zijn er verschillende lift opties mogelijk waaronder 3 gondels die je gelijk naar een nog grotere hoogte brengen. Al met al een zeer aan te raden gebied ondanks dat het wat prijziger is, is het zeer de moeite waard!

• 6Sfeer in stad
    • 8Skigebied gevorderden