Sorteren

vakanties Val Cenis

Reviews over Val Cenis

Zeer goed voor beginners/kinderen.

Jolie
    5-3-2018

Mooi gebied! Boven goede pistes maar beneden mn groene paden. Om thuis te komen dus heel lang groene paden. Door het weer (zeer koud, nauwelijks sneeuwval) was het overal erg ijzig. Alleen de laatste dag sneeuwde het goed door en werden de pistes beter!

Leuk dorp

Plattel
    23-8-2017

Er is hier heel veel te doen!

Heel authentiek, leuk!

de Weerd
    12-1-2017

- Gebied in trek bij Hongaren en Kroaten. Zij hebben een iets andere mentaliteit.

- Warme chocomel boven bij de lift Ramasse. Buiten in de zon op het terras of binnen warm bij de openhaard.

- Lunch bij het restaurant onderaan de lift Vieux Moulin. Hier komen veel lokale mensen.

- Diner bij L'Arcelle (Place du Toron) in Lanslevillard boven bij de kerk. Fondue Savoyarde met flesje Rousette.

- Het skigebied ligt voornamelijk in de schaduw wat goed is voor de kwaliteit van de sneeuw. Genoeg te skien voor 1 week.

- Heerlijk wandelen. Boven bij de kerk bij Lanslevillard. Via de piste (lift Colombia) onder de lift Vieux Moullin door naar Les Champs. Vervolgens via het bospad naar Lanslebourg. Bij de brug naar beneden zodat je via het water L'Arc loopt. Met de lift Ramasse omhoog. Boven kan je een stukje lopen en bij het honden slee centrum kijken.

Betaalbaar, rustig, authentiek, oude liften

Skiër
    26-8-2016

Pistes op noordhellingen. Prima gebied voor beginners en al wat ervaren skiërs. Voor gevorderden geen heel uitdagend gebied: wat rode en zwarte pistes maar ook die zijn vrij mild. Dit is vooral voor (jonge) gezinnen een ideale plek: kids kunnen rustig skiën terwijl pa of ma een pittige piste tussendoor neemt. Overzichtelijk gebied. Wat restaurants op de pistes, prima betaalbaar, maar qua sanitair dan wel weer... Frans... niet heel hygiënisch. Skiliften zijn oud en sommige liften zijn echt toe aan vervanging. Vanuit het dal kun je met een stoeltjeslift naar Termignon. De aansluiting is niet ideaal (lang slepend niet snowboard geschikt traject), maar eenmaal op Termignon pistes is het de moeite waard. Sneeuwzeker. Prima restaurants in Lanslevillard, authentiek, betaalbaar. Geen massa toerisme zoals bijv. in Tignes wel het geval is. Rustig op de pistes, ook in hoogseizoen. Relaxte sfeer, geen uitbundige carnavalstoestanden.

Voor herhaling vatbaar!

Marian en Chris
    27-12-2015

Gezellig dorpje met restaurantjes, VVV, leuke kadoshop Les Rhodos, supermarkt, sportzaken, apotheek, fromagerie, slager, creperieën etc. Voldoende parkeergelegenheid en zeer vriendelijk!

Val Cenis scoort een 7,8 uit 10, op basis van 42 reviews