St. Jean-le-Centenier

Reviews over St. Jean-le-Centenier

Slaperig, klein en rustig stadje

Marjov76
    21-2-2017

Er staat een kerk en dat is zo'n beetje het hele stadscentrum. Er is eigenlijk niets te doen in St. Jean. Voor vertier moet je daarbuiten zijn. Zelfs de markt is klein en niet echt de moeite waard. Even buiten het stadscentrum kun je met de Velotrain, dat is een vier-persoons"fiets" op de trainrails die langs het stadje loopt. Die is wel heel erg leuk. Hou er alleen rekening mee dat de heenreis bergje af gaat (dat is heerlijk), maar bij de terugreis moet je de heuvel weer op en dat is best zwaar in de hitte.... Voor mensen met een mindere conditie is dit sowieso niet helemaal prettig. Tip: neem drinken en wat te eten mee. Buiten St. Jean ben je in redelijk korte tijd bij alle leuke en toeristische plekken van de Ardeche en dat is echt geweldig. St. Jean is een goede, rustige uitvalsbasis voor het ontdekken van de Ardeche.

Gereisd Met jonge kinderen in juli 2016

Mooie omgeving

Fam. Hesen
    26-9-2014

Het dorpje St Jean stelt niks voor, leuk om een keer door te rijden, maar meer dan een paar huizen en een kerk is het niet. De omgeving is wel mooi en leuk. Voldoende leuke dorpen/steden in de omgeving (Aubenas, Largentiere, Ruoms, Vallon-Pont-d'Arc etc.) met allemaal leuke marktjes en winkeltjes. Ook leuk is om de toeristische route langs de Gorges te rijden, verder zijn er verschillende leuke andere activiteiten (grotten, treintjes etc.) en er zijn ook strandjes aan de riviertjes te vinden waar je lekker kunt zwemmen. Ook voldoende supermarkten in de buurt. Prima omgeving dus!

Gereisd Met jonge kinderen in juli 2014

Goede plek om te vertoeven

T. Berghuis
    30-3-2010

De camping is terrasvormig maar er is ook een vlak gedeelte. De beplanting is mooi gevarieerd. .

Groene, ruim opgezette en kindvriendelijke camping aan een riviertje met volop zwemmogelijkheden voor jong en oud in het door de eigenaar zelf aangelegde zwembad. Grote staanplaatsen, waarvan een gedeelte met uitzicht op de rivier of de bergen. Modern en superschoon sanitair, Een smakelijke dagschotel met wijn uit eigen gaard en 's ochtends verse croissants! Chalets, tenten en caravans te huur. De eigenaars spreken Nederlands en Frans. Uitermate geschikt voor het maken van uitstapjes, kortom een echte aanrader.

Gereisd Met partner in juni 2009
St. Jean-le-Centenier scoort een 6,3 uit 10, op basis van 25 reviews