St. Jean d'Arves

Reviews over St. Jean d'Arves

Kneuterig maar heerlijk.

Vincent,
    30-7-2018

Dorpje is erg rustig en gezellig. Dus niet zoals veel Franse dorpen met grote betonnen gebouwen e.d. Nadeel is dus wel dat je beetje afgelegen zit t.o.v. het skigebied. Helemaal pech als het met kerst 16 graden is! Geen spoortje sneeuw te vinden. Wel heerlijk in de zon gezeten en gelopen. Tips om toch te kunnen skiën:

1. opstappen in La Tousuire (45 min rijden)

2. dagje naar Val Thorens. Opstappen in Orelle) 50 min rijden)

Gereisd met jonge kinderen in december 2016

rustig dorpje

Gretha,
    2-8-2015

Het is een klein dorpje op de Croix de Fer (10 om onder de top). In de naburige dorpjes (La Chal en St. Sorlin d'Avres) is een kleine supermarkt, in de stad St. Jean de Maurienne is een Carrefour, Lidl e.d. Mooie omgeving om te fietsen (diverse beklimmingen) en te wandelen. We waren er ten tijde van de Tour de France, alle dorpjes op de route zijn helemaal in sfeer aangekleed, op elke straathoek vind je een versierde (race)fiets en overal hangen vlaggetjes.

Gereisd met partner in juli 2015

St. Jean d'Arves, lief dorpje

Celine,
    9-4-2014

St. Jean d'Arves is een klein dorp aan de rand van het skigebied. Er liggen veel schattige chalets in het dorp en er is een bakker, supermarkt, aantal restaurants en souvenir winkeltjes. De prijzen in deze winkels zijn echt prima, helemaal niet zo duur. Ook kan je leuk een drankje nuttigen op de piste.

Verbinding naar het skigebied is echt goed te doen, er is 1 grote lift om er te komen.

Gereisd met partner in maart 2014

Super gave plaats voor een relaxte ski vakantie

despiertjes,
    3-2-2014

Authentiek Frans bergdorp. Geen massa toerisme en hoogbouw en apres ski. Voor feestgangers niet zo geschikt maar voor mensen die heerlijk willen skiën een fantastisch gebied met heel veel mogelijkheden.

Gereisd met vrienden in januari 2014

Onze favoriete Skibestemming!

Frank,
    11-11-2013

Ons gezin met 2 kids (8 en 11) vindt dit een super bestemming. Heerlijk relaxed authentiek Frans skidorp, waar je voor een redelijke prijs tot aan je deur kunt skiën en je hebt hier tenminste nog wat ruimte in je appartement (wat elders in Frankrijk wel eens anders is..). Het skigebied is riant, je kunt er heerlijk, redelijk betaalbaar, eten en er is een sympathieke après ski bar!

Gereisd met jonge kinderen in december 2012
St. Jean d'Arves scoort een 6,2 uit 10, op basis van 50 reviews