St. Francois Longchamp

We hebben een aantal aanbieders voor St. Francois Longchamp voor je op een rij gezet:

vakanties St. Francois Longchamp

Reviews over St. Francois Longchamp

Prima gebied voor beginnende en gemiddelde skiër

Krista
    15-1-2019

Wij waren in de kerstvakantie in St. Francois Longchamps. Een dorp wat uit 3 delen bestaat. Ieder deel heeft zijn eigen resstaurants en supermarkt. Eigenlijk is alles op loopafstand van je appartement, waar je ook verblijft. SFL 1650, waar wij verbleven, heeft naast een prima skigebied een Spa waar ook een bowlingbaan in gehuisvest is. Restraurantprijzen liggen relatief hoog, vooral op de pistes. Toch zijn er wel degelijk plekken waar je lekker kunt eten voor een goede prijs. Het skigebied bied een leuke dagtocht naar Valmorel en terug. (Mis de laatste lift niet! Taxi van Valmorel retour kost 140,-) Verder genoeg afwisselen voor beginnende en gemiddelde skiër. Kids (8-12-14) hebben zich ook prima vermaakt. Er zijn voldoende mogelijkheden waar ze zelf even omhoog kunnen, zonder dat je ze echt uit het oog verliest. Prima voor een weekje skiën. Apartementen zijn op z’n Frans klein... echt.

Gereisd Met oudere kinderen in Sat Dec 01 2018 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Bijzonder mooi en alles goed geregeld. Sneeuwzeker

Ellen
    8-1-2019

Mooie appartementen en huisjes. Ook hotels zeer mooi. Voor 4e jaar hier geweest en veel zon omdat het op het Zuiden ligt. Leuk dorp met van alles te doen, goeie restaurants, leuke winkeltjes. Het ligt hoog dus sneeuwzeker. Mooie lange en brede pistes, goede liften. Heel goed voor beginners maar ook voor gevorderden, je kunt nl. naar een ander wat uitdagender gebied skiën nl. Valmorel, op 1 pas. Is heel goed te doen op 1 dag vanwege de vele liften die er zijn. Off piste mogelijkheden te over. Leuke restaurantjes overal langs de pistes, vooral boven op de Col de Madeleine, is erg goed en heel knus. Prachtige vergezichten! Ook goede après ski in het dorp . Wij waren met vriendinnen en gaan hier zeker nog naar terug!

Gereisd Met vrienden in januari 2018

een ski gebied voor iedereen

fam Jansen-de Rooij
    17-2-2018

aangenaam ski gebied met mogelijkheden voor alle soorten wintersporters. La Grande Domaine bestaat uit 2 dorpen aan weerszijde van de Col de La Madeleine. Saint Francois Longchamp en Valmorel. Glooiende blauwe en rode pistes maar ook zwarte en waanzinnige off pistes.

Gereisd Met jonge kinderen in Thu Feb 01 2018 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Skiën, socialisten en genieten!

Lorenz
    25-11-2017

Prachtig skiegebied en hele leuke pistes. Oudejaar daar gevierd met vuurwerk en de ‘town bar’ was zalig. Een lekkere bakkerij in het stadje. Wel soms lang aanschuiven maar het is zeker de moeite. Je bent trouwens echt wel dicht bij andere dorpjes en pistes wat de variatie dan ook leuk maakt. We verbleven in een chalet in Goéilia. Mooie ruime châlet voor 4 volwassenen en 4 kindjes. Kindjes konden skiles volgen bij Nederlands sprekende monitrice. Wij gaan er zeker terug met kinderen.

Gereisd Met partner in Fri Jan 01 2016 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Geweldig gebied voor beginners

Kim
    26-4-2017

Geweldig gebied, naar mijn zin gehad als beginner. Mooie brede pistes. Wel open liften, kan soms koud zijn. Goed geprepareerde pistes en prima gegeten op de piste. Ik ben als beginner(eerste keer wintersport) niet verder geweest dan het gebied rondom 1650. De afdaling en het gebied rond Valmorel mochten wij ook doen, maar dus niet geweest. Deze verbinding kan echter nog wel eens dicht zijn ivm de wind.

Gereisd Met partner in Wed Mar 01 2017 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)
St. Francois Longchamp scoort een 7,5 uit 10, op basis van 98 reviews