Chamrousse

Reviews over Chamrousse

Super, brede pistes! Waus

familie
    15-4-2017

Altijd wel gehoord dat Frankrijk mooie brede pistes zou hebben. Wij zijn om. Voorlopig geen Oostenrijk meer. Wat is dit een genot. Met onze 2 jongens van 8 en 9 volop wezen stunten in het stuntpark, kidspark en familypark. En papa en mama doen ook gezellig mee! Je kunt ook langere tochten maken. Daar is voldoende rood en zwart. Je kunt alles ook bijna pakken met blauw en groen, als je dat wilt. Ga je dan een andere kant op, kom je wel rood tegen. Maar dit hoeft dus niet. Voor skiles moet je in Oostenrijk of Winterberg zijn (om te starten). Genoeg te doen hier, het is niet voor niks een oud wintersport dorp. Ook het centre commercial was best gezellig. Hier gebeurt het. Hier eet je en drink je wat en voldoende restaurantjes. Wel op tijd reserveren. Hier zit ook de wat grotere supermarkt. Wij hebben ons deze week goed vermaakt in Chamrousse. Volgend jaar proberen we iets anders in Frankrijk, omdat wij altijd vinden dat er meer te zien is. Het zou voor ons geen straf zijn terug te gaan naar Chamrousse. Vooral als je ook houd van tussen het groen skiën. Dat is zo leuk! Apres ski stelt niks voor. Maar als jong gezin kom je hier ook niet voor. We komen vast nog eens terug. Wij hebben hier genoten. Waar heb je zoveel kinderparken? De 90 km piste is lekker overzichtelijk. Je verdwaalt hier niet. En toch voldoende mogelijkheden. Fijne vakantie in Chamrousse!

Gereisd met jonge kinderen in februari 2017

Leuk skigebied, dorp is niets.

Remon
    5-3-2017

Voor de eerste keer in Frankrijk op wintersport. Normaal altijd naar Oostenrijk. Voor Chamrousse gekozen omdat onze zoon van 7 wilde snowboarden. In Chamrousse is er snowboardles mogelijk vanaf 6 jaar. Hij heeft het dan ook erg naar zijn zin gehad. Prima les gehad in het Engels van een leuke leraar. Het skigebied is niet heel groot, maar leuke pistes om wat op te spelen. Ook heel leuk offpiste tussen de bomen kunnen snowboarden. Het dorp (1750) vonden wij niet sfeervol. Alleen grote vierkante appartementen-complexen. Wel een supermarktje en bakkerij in het hoofdgebouw en een aantal restaurantjes. In het grill-restaurant een aantal keer lekker gegeten. In andere restaurantjes aantal keer niet goed gegeten. De mensen waren over het algemeen erg vriendelijk en spraken redelijk goed Engels. Apres-ski hebben we niet kunnen vinden. Voor ons volgende keer weer Oostenrijk, maar Chamrousse was voor een keer ook best te doen.

Gereisd met jonge kinderen in februari 2017

Leuk dorp voor betaalbare wintersport met gezin

CS
    7-1-2017

Dort bestaat uit meerdere delen. Wij zaten in 1750. Klein, supermarkt, resuarants en verhuur aanwezig. Wij kozen voor deze bestemming omdat het betaalbaar was en het skigebied wel heel leuk is: voor ieder wat wils. Mooi snowpark en afgelopen jaar zoveel sneeuw dat alles off piste leek. Liften wat verouderd maar daardoor niet mega duur. Leuke bestemming als je echt voor de sneeuw gaat.

Gereisd met jonge kinderen in Mon Feb 01 2016 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Leuk dorpje. Dicht bij de snelwegen.

Rob
    1-3-2016

Het skigebied is niet echt uitdagend. Er zijn wel een paarleuke afdalingen maar verder een vrij eenvoudig gebied. Het dorp op 1650 is leuk. Leuke restaurantjes. Op 1700 zijn er maar weinig restaurants. Wij zaten in een drukke week. Bij sommige liften lange wachtrijen. Als je er een beetje op lette kan je aardig skiën zonder veel te wachten. Buiten de drukste weken verwacht ik dan ook weinig wachtrijen.

Gereisd met oudere kinderen in Mon Feb 01 2016 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Dichtbij, hoog gelegen, geen overdreven drukte.

rob
    2-3-2012

Makkelijk te bereiken via Grenoble airport, 1:30 met taxi. Skigebied goed hoog gelegen (1700 m), drukte redelijk ondanks vakantieperiode in NL en FR.

Mooi skigebied met veel blauwe en groene pistes, prima voor beginnende skier en gezin met kinderen die leren skien.

Gereisd met jonge kinderen in februari 2012
Chamrousse scoort een 7,6 uit 10, op basis van 14 reviews