Alpe d'Huez

Reviews over Alpe d'Huez

Helemaal Top

L. kamp,
    17-2-2019

Erg leuk verblijf gehad in alpe d'huez. Pistes uitdagend genoeg voor een volle week. en pistes voor elk niveau zijn aanwezig. bij het dorp zijn veel groene pistes Leuk om een beetje vaart te maken maar je mag dan wel rekening houden met dat de beginners hier ook bezig zijn. Zo als bekend zijn de apartementen in wintersportdorpen in Frankrijk klein dit is ook hier het geval. Dus als je nog een middagje in je appartement wil verblijven kan je het best voor een iets groter/meer persoons appartement kiezen. Wij waren er in een week dat er veel studenten waren die net examens hadden gehad. Dit maakte het uitgaan/de apresski dab ook wel weer leuk. Ik denk dat dit ook per periode zal verschillen. Als je een rustige wintersport wil hebben zonder al die gezellige jongeren moet je even goed zoeken met data zodat je apartement niet op een jongeren hostel lijkt. Dat is Iets Wat ik zelf wel weer heel gezellig vind (:

Gereisd met vrienden in februari 2019

Uit de grond gestampt dorp.

Regine,
    15-2-2016

Wij zijn niet in het dorp geweest omdat we All Inclusive bij Club Med zaten dus over de gezelligheid en restaurants e.d. in het dorp kan ik niets zeggen. Het dorp straalt weinig sfeer uit. Veel hoogbouw. Het skigebied is prima.

Gereisd met partner in Sun Jan 24 2016 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Love this place

maartje,
    17-1-2013

Erg Engels dorp. Dus je kunt zonder Frans overal terecht behalve bij de schaatsbaan. Ook positief is dat je dus tijdens carnavalvakantie niet de hoofdprijs betaalt. Apreski is veelal in de avond inplaats van na het skien (eerst douche dan feesten zullen we maar zeggen). Veel leuke activiteiten zoals 2 zwembaden, schaatsbaan, sportcentrum met veel activiteiten, sneeuwscooter, hondensleede, avondski, ijsgrot en sleeen. Dus is het 1 dag slecht weer, vind je het ook leuk om andere activiteiten te doen naast het skien en voor de niet skiers onder het gezelschap vermaak je je prima.

Het skigebied is fantastisch. Ik heb hier een half jaar gewerkt en zelfs toen verveelde het niet. Voor de gevorderde het ultime plekje om eindeloos te kunnen skien of boarden en veel variatie en voor de waaghals de: tunnel (heel zwarte piste). Ook een heerlijke plek voor de beginners met veel blauwe pistes in het dal en een goede skischool.

Om een lang verhaal kort te maken: Love this place

Gereisd met vrienden in januari 2010

Leuk wintersportgebied

Bas,
    10-2-2010

Alpe D'Huez kent 's winters een redelijk groot (200 km) skigebied. Het gebied is voor iedereen wat wils. Van groene pistes die naar het dorp leiden tot een zwarte afdaling van 14 kilometer. Het gebied wordt prima onderhouden. Ook is er een klein funpark. Je kunt er ook van alles naast het skieën en snowboarden doen. Zo kun je sneeuwscootertochten maken, rodelen of paragliden. Er zijn een paar leuke kroegen om te après skieën. Al met al een leuk dorp om naar toe te gaan!

Gereisd met vrienden in januari 2010

Redelijk ruim skigebied

Marc,
    5-4-2009

Het skigebied van Alpe d'Huez behoort voor ons niet tot de top5 in Frankrijk (Les Trois Vallees, Paradiski, Espace Killy, Les Portes du Soleil, Montgenevre) maar er juist buiten. Er zijn echt wel enkel fantastische pistes, waaronder de "Sarenne" (wordt aangegeven als zwarte piste door zijn lengte van ...18km maar is eerder een rode piste), de moeilijke zwarte "Tunnel" of la "Phare" richting Vaujany. De start van deze pistes ligt op de Pic Blanc, 3300m hoog gelegen. Verschillende mogelijkheden om zeer lange afdalingen te doen met 2000m hoogteverschil. Bij sneeuwval worden deze pistes dikwijls gesloten wat het skigebied beperkt. Drank boven Alpe d'Huez schandalig duur. Wij betaalden voor 2 warme chocos en 1 lauwe luikse wafel 15 euro. Goedkoper en beter in de uithoeken van het skigebied. Lekker middageten in restaurant op de blauwe piste "Boulevard des Lacs" en in Vaujany dorp. Gebied voor herhaling vatbaar zo eens om de tien jaar.

Gereisd met partner in maart 2009
Alpe d'Huez scoort een 7,6 uit 10, op basis van 50 reviews