Camping Le Ruou

Met oudere kinderen

Nooit meer

M. Van Engen
5-11-2017

Vrienden van ons hadden een tent gehuurd, wij zijn met onze caravan nagereisd. Het zou een 4 sterren camping moeten zijn. Ik vond de prijs kwaliteit niet passen voor deze waardering. Smerige sanitaire tpv camping gedeelte. Indien het halve tarief zou worden gevraagd, vind ik dit nog teveel. Typisch Franse gastvrijheid, ze willen je niet begrijpen en willen niet hun best doen om zich verstaanbaar te maken.

Nu Frankrijk 2x geprobeerd, wij zoeken onze bestemmingen buiten Frankrijk.

Heel leuke camping !

Fam.Van den Bosch
13-12-2016

Hadden hier een heel fijne vakantie van 3weken op kampeerplaats met grote tent. positief:

Supergrote plaatsen in terrassen, klimmen dus, maar zeker doenbaar ook qua afstand naar sanitaire blokken, dewelke heel schoon waren

heel vriendelijk personeel, familiale sfeer, baas alomtegenwoordig (overdag op camping,geeft zelf 's avonds activiteiten)

superlocatie qua uitstapjes in de omgeving (echt elk dorpje is hier mooi!, dichtbij Lac de St Croix met fijne zwem- en vaarmogelijkheden)

personeel kan VVV openen, nooit zo'n fantastische toeristische info op camping gekregen, hebben zelf fotozoektochten uitgeschreven voor nabije dorpjes

broodjes service, lekkere pizza's

veel leuke activiteiten voor kids (echter alleen in Frans)

prijs nog nooit zo goedkoop

mindere puntjes:

zwembad eerder klein, heeft geurtje rondom hangen, niet voor ganse namiddag aan te liggen , maar genoeg voor verfrissing na uitstap(wij gingen in meer zwemmen of waterval), gelegen aan eerder drukke baan

raar gevoel: wij waren enige Nederlandstaligen ! nochtans supercamping !

Waardeloos

Cees
4-8-2014

Eerste dag kregen we geen brood. Was niet besteld. Kan ook niet op een eerste dag! Waterglijbaan tussen de middag dicht. Spaart water. Mochten NIET eerst de plaats zien, eerst betalen! Het gebruik van zonnebrandolie is niet toegestaan, want daar wordt het zwembad vies van. Nog viezer.

Kussen konden we huren?! Etc. etc.

Zeer steile terrassencamping, gevaarlijk met kleine kinderen.

Spreek je geen Frans, dan heb je gewoon pech.

Twijfelachtig

Toine
15-8-2013

Omdat de kinderen graag voor een dag of twee op een camping wilden staan met glijbanen hebben we Camping Ruou uitgekozen. De camping is gesitueerd vlak aan een drukke weg. Het zwembad is klein maar het heeft wel glijbanen, los van het zwembad maar de kinderen vonden het prima. Ik had wel mijn twijfels bij de voorzieningen, het sanitair is redelijk schoon maar ik begrijp niet dat ze de spinnenwebben niet van het plafond afhalen. Barretje is een afhaalluik met een biertje uit plastic. Deel van de camping kijkt uit op de machines van een landbouwbedrijf. Veel muggen door het beekje wat er stroomt. Er liep een rat, welke overigens meteen werd geelimineerd door het personeel, maar weggegooid vlak achter ons campertje. Bah.

niet voor herhaling vatbaar

A. Resink
7-7-2011

Personeel spreekt geen woord Engels. Niet altijd vriendelijk. Lawaaiig, omdat het verkeer hard langsraast en omdat in de buurt een militaire basis is. Vliegtuigen vliegen laag over. Mobil-Homes werden niet "bewoonbaar" opgeleverd. Zelf tafel en stoelen naar buiten brengen.Geen kussens aanwezig. Alles moet apart gehuurd worden. Erg steile terrassen.

Niet doen!

JWS
17-8-2010

Zeer steile terassencamping. Zwembad te klein voor de vele campinggasten en bovendien vies water. Bijna nooit warm water in de smerige toiletgebouwen, alleen als men zeer vroeg in de ochtend naar het "nieuwe"hok gaat heeft men lauw water. Omgeving is schitterend. Veel animatie, maar wel allemaal Frans-talig. Personeel spreekt sporadisch Engels. Wel vriendelijk volk. WIFI niet gratis, men slaat bijna overal geld uit. Maar goed, je moet alles een keer meegemaakt hebben.

Wat een blooper....

Frederik Wijnands
4-3-2009

Steile wegen, chagerijnig volk, veel te duur, te klein (vies) zwembad, alles kost geld, mooie omgeving. Samengevat: ook wij komen NOOOOOIT meer terug!

Wenig vakantie

Henk
3-3-2009

Met kleine kinderen kom ik hier nooit meer. Steile wegen, nagenoeg alleen Fransen en dus animatie in het Frans.

Zwembad is echt te klein voor het aantal plaatsen. De omgeving is erg mooi, maar de camping is geen topper.

2008

Dit nooit meer!

w.wagemans
31-8-2008

Een week op de camping: niet 1 x warm water om te douchen en/of afwassen gehad. Toen ik dat wilde melden gaf de campingeigenaar aan dat dat niet mogelijk was! Attitude van de eigenaar dan ook beneden alle peil!

Kwaliteit zwembad zeer slecht. Ronduit vies water en stank.

Door veel te diepe afwateringsgeulen is het bijna onmogelijk om geen schade op te lopen aan de auto. Slecht toegankelijk terrein met steile hellingen.

Douche, toilet en wastafel in één ruimte. Niet praktisch! Lange wachttijden bij toilet als mensen aan het douchen zijn.

De natuur heeft deze plek veel gegeven; de mens heeft er niets aan toegevoegd.

Nog nooit zoveel voor een camping betaald!

Dit niet weer....

Leo
12-8-2008

Het is een Franse camping, niet gericht op niet-Fransen. Stijle wegen, erg kindonvriendelijk. De omgeving is erg mooi. Helaas een groot contrast met de camping zelf.

Prijs-kwaliteit verhouding is waardeloos, net als de service. Volgend jaar naar dezelfde omgeving, zeker andere camping.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Le Ruou in Villecroze, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Le Ruou zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.