Reviews over Rosans

een prachtige omgeving waar de natuur op 1 staat

Marcel van der Hulst, 4-3-2018
    een prachtig middeleeuws dorp tussen de provence en de alpen. mooi weer en vriendelijke mensen. een prachtige markt met biologische planten in het dorp eind september, helaas maar eens in de 10 jaar

Echt gezellig frans dorpje

C. Buiskool, 13-2-2017
    In de zomer gaan wij (2 volwassenen en 1 kind van 9 jaar) graag op vakantie naar de Provence in Frankrijk. Mooie omgeving, lekker eten, prachtige lavendel- en zonnebloemvelden et cetera. Het dorpje Rosans lag dicht bij ons huisje waar wij in de zomer van 2016, 2 weken verbleven. Regelmatig starten we daar in de ochtend op het dorpsplein met een lekker kopje koffie en een verse 'pain du chocolat' voor mijn dochter. In de middag heerlijk zwemmen in het lokale meer, op 5 minuten rijden van Rosans De toegang hiervan is gratis en het meer zelf is heel kindvriendelijk aangelegd. Op zondag is er in Rosans een leuke lokale markt. Een aanrader dus.

Rustig, klein stadje

Gerda, 8-9-2015
    Mooi oud stadje, steile weggetjes, mooie vergezichten. Een paar restaurantjes en een gratis plan d'eau om lekker te zwemmen en te zonnebaden (of in de schaduw te zitten).

Mooie plaatsen met veel sfeer boven op een heuvel.

Smits, 9-6-2015
    Typisch voor veel plaatsjes in de Provence , Drôme is dat ze allemaal boven op een heuvel liggen. Het is dus altijd klimmen met de fiets! Wel de beloning; de afdaling!

Een aanrader

Harry de Voogd, 17-5-2015
    Een fantastische omgeving voor rustzoekers. Een fraai uitzicht en in de omgeving lekker veel ruimte om met de hond door de velden, de heuvels en de bossen te struinen. Wat ons betreft een aanrader.
Rosans scoort een 8,9 uit 10, op basis van 13 reviews