Nice

8.4Fantastisch

Met meer dan driehonderd dagen zon per jaar is Nice een geweldige bestemming voor een zon, zee en strandvakantie. De mooie stranden, populaire boulevard en sfeervolle eetgelegenheden geven je meteen het relaxte vakantiegevoel. Ook cultuurliefhebbers kunnen met de vele musea, art nouveaux wijk en Romeinse opgravingen hun hart ophalen. Very Nice!

Lees meer over Nice

We hebben een aantal aanbieders voor Nice voor je op een rij gezet:

vakanties Nice

We hebben een aantal aanbieders voor Nice voor je op een rij gezet:

Over Nice

In het meest zuidoostelijke puntje van Frankrijk bevindt zich de Franse Riviera. In het hart van de Franse Riviera ligt de prachtige badplaats Nice. Nice telt ruim 350.000 inwoners en is een populaire bestemming voor een citytrip of een strandvakantie. U kunt hier genieten van zon en zee en tegelijkertijd genieten van cultuur, lekkere restaurants en leuke marktjes.

Nice is een van de eerste steden waar serieus toerisme plaatsvond. Al vanaf het einde van de 19e eeuw is de stad een populaire vakantiebestemming. In deze begin jaren van het toerisme werd de stad overspoeld door rijke buitenlanders die er een tweede verblijf hadden waardoor Nice nu voor veel mensen nog steeds de ‘mondaine badplaats’ is. Als u in Nice bent moet u ook zeker over de wereldberoemde zeven kilometer lange Promenade des Anglais wandelen of een middagje VIP’s gaan spotten onder het genot van een hapje en een drankje in het havengebied. Maar behalve een badplaats is Nice meer. Nice is bijvoorbeeld na Parijs, de stad met de meeste musea van Frankrijk. Een absolute aanrader is het MAMAC, het museum voor moderne kunst.

Behalve het strand en cultuur kunt u ook uitstekend winkelen in Nice met name de kunstgaleries zijn zeker een bezoek waard. In Nice kunt u heerlijk slenteren door de oude stad, door de nauwe straatjes van het oude centrum dwalen en zo de sfeer van deze prachtige stad proeven. Het leven in Nice gaat 24 uur per dag door. Overdag op het strand, in het water of in de stad, 's avonds en 's nachts in de restaurants, casino's en nachtclubs. Het Mediterrane eten met zijn Italiaanse invloeden in deze streek is werkelijk subliem. De beste restaurants vindt u in het havengebied. Andere bezienswaardigheden in de omgeving van Nice zijn de kunstenaarsdorpjes zoals Biot, Juan-les-Pins of Mouans-Sartoux. En ook een bezoek aan Cannes of Monaco behoren tot de mogelijkheden.

Nice heeft een aangenaam mediterraan klimaat. In de zomer wordt het aangenaam warm, gemiddeld 28 ºC en de winters zijn mild, vorst komt nauwelijks voor. Kortom in Nice is het altijd prima weer en een ideale stad voor een stedentrip, zowel in de zomer als winter!

Reviews over Nice

• 8Audrey01-11-2015

Gezellig

Voor een weekendtripje een erg leuke en mooie stad. We troffen het qua weer. Hoop te zien, lekker te shoppen, goed te eten. Voor herhaling vatbaar.

• 8Zorg voor natuur
    • 6Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in november 2015

• 8nan07-01-2013

sfeervolle levendige culturele stad!

In Nice ben ik 2 maal geweest: in 1975 met de rugzak/trein/camping en 30 jaren later met de auto/bungalowpark. Beide keren met mijn man . Nice is een prachtige oude sfeervolle stad met smalle levendige steegjes, pleintjes, kerken, markt en leuke oude winkeltjes. Nice heeft ook een grote haven . In de buurt van die haven is een lift waar je naar boven kunt gaan. Je komt dan terecht in een park waar je een prachtig uitzicht over Nice, de haven en de zee hebt. De prijzen aan de Franse Riviera zijn duur. Misschien handig een rugzak mee te nemen. Dit deden wij ook en heel veel anderen ook. De bekende Promenade des Anglais ligt langs de zee. Hier liggen de grote, oude, chique en dure en bekende hotels die juist een prachtig aanblik geven aan deze promenade . Nice is echt een aanrader!

Gereisd met partner in juni 2005

• 8Bart15-10-2010

Verassing van de regio

Nice vond ik een geweldig mooie soude / nieuwe stad, al had ik dat vooraf niet verwacht. De stad is goed te bereizen vanaf nabij gelegen steden per trein of bus maar je kunt natuurlijk ook vanaf Nederland per vliegtuig gaan. Er zijn veel stedentrips te regelen. De stad is gelegen aan de kust en er is een lange mooie boulevard voor wandelaars/skaters en een lekker strand.

Absoluut een aanrader.

• 9Sfeer in stad

Alleen gereisd in januari 2003

• 8naam naam21-11-2011

mooi

uitstekende bestemming voor beurzen, geen verdere toelichting

• 7Sfeer in stad
    • 6Cultuur
    • 5Stranden

Zakelijk gereisd in november 2011

• 8Mark25-05-2013

Leuk voor een dagje

Nice is langgerekt met 7 kilometer aan boulevard. Helaas alleen kiezelstrand, een groot minpunt. Boulevard verder wel prettig om te lopen en de straatjes daarachter zijn sfeervol en gezellig. De omgeving is prachtig maar een vole week in Nice zou gaan vervelen.

• 7Cultuur
    • 7Stranden

mei 2013

• 8châtel13-06-2007

mooie stad vooral de oude Nice. Blauwe zee, wel even wennen met de stenen op het strand.

Gereisd in juni 2007

• 8Chris Bartels23-10-2012

Mooie stad, sfeervol van van oud tot nieuw

Het prachtige oude centrum ligt tegen de nieuwe winkelboulevards aan. Alle bekende luxe merken zijn vertegenwoordigd terwijl een paar honderd meter verderop honderden jaren oude culturen op te snuiven zijn. Gezellig, ruim voorzien van terrasjes in een vriendelijke zon.

• 9Sfeer in stad
    • 7Uitgaanslevenn
    • 10Cultuur
    • 9Stranden

oktober 2012

• 9carine jonckheere28-03-2009

een aanrader als citytrip

Nice heeft ons aangenaam verrast , een mooie en propere stad , vooral het oude stadsgedeelte is heel gezellig met al die smalle straatjes Het openbaar vervoer is heel goedkoop alle bussen vertrekken vanaf het centraal busstation Gare Routière , aanrader is naar Monaco gaan met de bus , een rit van ongeveer ¾ uur zorg dat je aan de zeekant zit zodat je van het prachtig zicht kan genieten. Monaco vonden we heel indrukwekkend en vooral wij hadden het geluk om Prinses Caroline te zien op een feestje aan de haven dus mijn dag kon niet meer stuk. Cannes hebben we gedaan met de trein de boten die daar liggen zijn niet normaal, moet je eens gezien hebben Nice heeft veel restaurants maar je moet wel goed uitkijken , wij aten aan Le Cours Saleya maar daar is het duur en heel druk , dat was voor ons wat tegengevallen . Waar we wel goed gegeten hebben is bij 11e Art ( rue Meyerbeer )

Gereisd met partner in maart 2009

• 9Caroline & Guido18-03-2009

Erg mooi en gezellig

Gehele omgeving prachtig, mooie stranden, heerlijk wandelen aan zee, ook in de bergen. Leuke marktjes, wel altijd druk.

• 10Omgeving
    • 9Cultuur
    • 9Stranden

augustus 2008

• 0anoniem22-09-2011

prachtige omgeving, fantastisch klimaat

Goede bestemming voor een mooie nazomer in september, elke dag zon en temperaturen tot 32 graden. Het zeewater is met 24 graden heerlijk. Zwoele zomeravonden, elke avond buiten dineren. Tijdens een rit langs de kust kom je de mooiste strandjes tegen.

Gereisd met partner in september 2011

10 van de 398 reviews gezien