• Type accommodatie

• Faciliteiten

• Aanwezig in kamer/huis

• Waardering

104 accommodaties in

Marseille (Bouches du Rhône)

Reviews over Marseille (Bouches du Rhône)

Een hele leuke stad.

wibrand, 2-9-2017

De stad heeft éen slechte reputatie. En ja, er lag op sommige plaatsen rommel en er lagen her en der zwervers (net als in Parijs, Cannes en Nice).

Maar, wat hebben we genoten ! De haven was fantaschtisch. We hebben heerlijk gewandeld richting de zee, de diverse kerken en in het centrum. Af en toe éen drankje op éen van de vele terrasjes (met schappelijke prijzen).

We waren maar 1 dag in deze stad, maar we hadden makkelijk langer kunnen blijven, want we hadden veel meer willen zien.

Er is veel te doen, musea, leuke boottochten (niet duur), leuke kerk op n heuvel met n prachtig uitzicht, winkelen etc.

Marseille is ook de stad om mosselen te eten.

Geweldige onontdekte stad

Rose, 22-7-2015
    Vanwege recensies op internet waren we voorbereid op een vieze en onveilige stad. Vies was het op sommige plekken wel (vooral in kleine straatjes buiten het centrum) maar onveilig hebben we ons niet gevoeld. De stad heeft ontzettend veel te bieden zoals de stranden die rustig zijn en van alle gemakken zijn voorzien. Bezoek de wijken Le Panier (kleine knusse oude straatjes), Cours Julien (kunstig deel van de stad met prachtige kleuren en mooie graffiti) en natuurlijk de oude haven met zijn vele pleintjes. Er zijn ontzettend veel restaurantjes en cafe's waar je voor weinig geld kan eten (een pan verse mosselen met friet gemiddeld 10 euro). Leuk is dat er in de ochtenden visserbootjes verse vis verkopen aan de oude haven en s'avonds is er altijd wel muziek en dans op straat. De stad voelt gemoedelijk en ondanks de omvang knus. En wat wij heerlijk vonden, het is totaal niet toeristisch! Toch zijn er musea in overvloed en prachtige gebouwen die een bezoek meer dan waard zijn.

Vies

Janssen, 9-6-2015
    Vieze stad. Ratten over straat, veel rotzooi, veel troep in het water, veel bedelaars, vieze en onhygiënische bevolking. Jammer, want het zou een hele mooie stad kunnen zijn!

Prachtige stad.

Els80, 23-8-2014
    Maak bij het bezoek van de stad zeker een boottochtje langs de kust (Marseille-cassis).

De poort naar Africa

janssens_jerry, 20-4-2014
    Ideaal om in het najaar of voorjaar te bezoeken (milde klimaat)
Marseille (Bouches du Rhône) scoort een 7,5 uit 10, op basis van 52 reviews