Montbron (Charente)

We hebben een aantal aanbieders voor Montbron (Charente) voor je op een rij gezet:

Reviews over Montbron (Charente)

Kanoën erg leuk

S. Willems,
    11-7-2016

Plaatsje Montbron is niet veel bijzonders, maar we hebben gekanoëd bij La Maison de Canoë, erg leuk en avontuurlijk. Je kunt verschillende lengtes van trips kiezen. Een busje brengt je met kano naar de opstapplaats en van daaruit kano je terug naar La Maison de Canoë. 10 euro per kano 45 minuten (kortste trip). Je hoeft niet heel goed te kunnen kanoën maar het is wel handig als je een beetje weet hoe je moet sturen. Je moet soms door een soort sluisjes met (lichte) stroomversnelling. Prachtige route. Tas kun je bij de receptie achterlaten of een gratis ton meekrijgen voor het opbergen van je spullen.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

Rustige omgeving

Hugo,
    4-9-2014

De omgeving is rustig, veel bos en wat mooie meertjes. St Estephe op ca. 15 min rijden heeft een leuk recreatie meer met gratis kajaks, strand en speeltuin. Aanrader!

Een uitstapje naar de Cognac en dan in het bijzonder een bezoek aan Remi Martin is ook erg leuk voor de 'liefhebber'

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2014

Alles aanwezig maar niet toeristisch

Daan van Egmond,
    21-8-2012

In Montbron is een VVV, een supermarkt, paar restaurantjes, enkele winkels, kano-verhuur e.d. Kortom: alles is er maar het dorpje is niet toeristisch ingesteld dus je kunt er niet een tijdje wandelen en winkels kijken. Maar dat kan ook zijn voordelen hebben als je niet van dat hele toeristische houdt!

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2012

Mooi authentiek gebied in de Charente

Trudy,
    9-8-2012

Gebied kenmerkt zich door bos, heuvels en riviertjes. De bevolking is gastvrij. Gedurende de zomer zijn er volop lokale activiteiten, voor zowel de lokale bevolking alswel de toeristen. Ook kun je voor al je boodschappen in Montbron terecht.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2012

rustig, mooie natuur met glooiende groene bergen

SijKro,
    7-10-2011

Prima voor wandelaars en fietsers of ruiters. Wat minder voor mensen die houden van disco's en cafees of zelfs van af en toe een kop koffie drinken op het terras. Geen massatoerisme. Weinig bezienswaardigheden. Veel van de oude ambachten zouden te vinden zijn, maar zijn ver te zoeken (zijn inmiddels niet meer aanwezig / stel je je meer bij voor dan het is) zoals werkende molens, houtbewerkers/bewerking, fokkers van ganzen/makers van foie gras e.d. Je kunt er geen zwemparadijzen of pretparken of massa-attracties vinden. Daar gaan wij niet voor, maar het viel ons toch wat tegen, omdat er helemaal weinig cultureels of leuks te bezoeken was. Wel een grot of eenvoudiger kaseel. Leuk was het bezoeken van Remie Martin in Cognac.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2011
Montbron (Charente) scoort een 6,8 uit 10, op basis van 25 reviews