Reviews over Montbron (Charente)

ruime plekken, mooie natuur

fam. Vogelaar,
    11-11-2018

We zochten een niet te grote camping maar wel één met zwembad en glijbanen.

Dat is hier gelukt! Er is een mooie balans tussen niet te groot/massaal maar groot genoeg voor de kinderen om vriendjes te maken. Voor een "kleine" camping zijn ze wel voorzien van zwembad met glijbanen, tennisbanen, panna kooi, restaurant.

Onderaan de berg was ook nog een heerlijk riviertje om dammetjes te bouwen en in de schaduw te zwemmen. Ook de omgeving is niet massaal overspoeld door toeristen.

De camping is ruim en schaduw rijk opgezet en heeft grote plaatsen. . De kinderanimatie was voor ons geen vereiste, maar was wel een prettige. Je werd niet doof van de muziek :-)

Het sanitair is verouderd en kan een update gebruiken maar werd net als het zwembad goed schoon gehouden.

Het personeel is zeer behulpzaam en spreekt meerdere talen!

Heerlijke vakantie

Peter,
    5-11-2018

Deze zomer een heerlijke vakantie gehad op camping Gorges du Chambon. Wij hadden een mobil home gehuurd die compleet was ingericht, schoon en met een mooi overdekt terras. Camping is mooi gelegen in de natuur met ruime plaatsen en er is een fijne , ongedwongen sfeer met eigenaren die klaar staan voor hun gasten. Nieuwe glijbanen zijn een aanwinst bij het zwembad waar het op mooie dagen wel druk kan zijn. Service bij het restaurant liet soms wel te wensen over. Op de camping zou het prettig zijn wanneer het sportveld in de avond wat langer open is (20.00 uur dicht is echt te vroeg) en er voor de iets oudere jeugd (7-12 jaar) bijv. meer tafeltennistafels zijn.

Voor bezienswaardigheden moet je wel wat verder met de auto maar op 10 minuten rijden is zijn er in Montbron wel alle voorzieningen die je nodig hebt.

Fijne rustige camping met lekker veel privacy!

Leonie Visser,
    8-10-2018

Een leuke camping voor met name jongere kinderen. Wij waren in het laagseizoen wat maakte dat de take away wat gekke tijden hanteerde (soms ineens dicht of na 19 u afhalen) maar hier kon de camping weinig aan doen. Lekkere broodjes service voor de ochtend en mooie tenten! De lodge tenten van touroperator waren voor ons qua zon (van 12 tot 20 vol in de zon) met een baby van 7 mnd niet geschikt maar gelukkig was dit snel opgelost. Heerlijk zwembad met een paar nieuwe glijbanen. Onze zoon van 2,5 jaar heeft zich hier goed vermaakt! Enige minpunt vonden we de indeling qua toiletgebouwen, deze voorzieningen zijn vrij ver lopen voor de tenten terwijl de ingerichte caravans er vlakbij staan. Daarnaast kan het gebouw bij de tenten van touroperator een update gebruiken, voor een babyruimte moet je nu naar mijn menig te ver lopen. Supermarkt op 10 minuten rijden verder weinig in de omgeving. Angouleme waar meer te doen is op een half uurtje rijden.

Super!

Joyce,
    29-8-2018

We hebben een heerlijke vakantie gehad, samen met onze kids van 11 jaar. Op de camping is genoeg te doen. Tennissen, midgetgolfen, zwemmen, voetballen, volleyballen, pingpongen. De kinderen maken ook snel vriendjes omdat het een overzichtelijke camping is. Vaak werd er 's avonds wel wat georganiseerd en anders wisten de kinderen elkaar wel te vinden om samen te spelen. In de omgeving zijn vlakbij een aantal sportieve activiteiten te doen. Wij hebben gekanood, gemountainbaiked vanaf de camping en boomklimparcourt. Daarnaast leuke dorpjes en de markt in Pluviers. Supermarkten zijn op korte afstand. Brood en croissants zijn altijd verkrijgbaar in de campingwinkel. Ook hebben wij goede ervaring met het halen van eten, de pizza's waren prima. Verwacht geen luxe diner maar prima om af te halen of simpel te eten.

Het is een ruim opgezette camping. Wij hadden een stacaravan gehuurd, die vrij nieuw was met een groot grasveld ervoor.

Aanrader met een paar verbeter punten.

JGB,
    22-8-2018

Hier net 2 weken gestaan met onze caravan en een hele fijne vakantie gehad met onze kinderen van 4 en 6. Camping ligt in een prachtige omgeving en de plekken zijn ruim (behalve in het “A” gedeelte). Sanitair vonden we gedateerd en kent hier en daar gebreken (o.a. ontbreken haakjes en wastafelplankjes). Al met al is het sanitair zeker niet 4 sterren waardig. Verder ligt de camping op een heuvel waardoor veel plaatsen erg aflopen. Dit is in een tent niet fijn en betekende in ons geval dat we de caravan enorm moesten levelen. Het zou fijn zijn als je hier vooraf beter over geïnformeerd zou worden zodat je je hierop kunt voorbereiden. Heerlijk zwembad met fantastastische glijbanen voor de kinderen (en ouders...).

Montbron (Charente) scoort een 6,8 uit 10, op basis van 25 reviews