header
Poitou Charentes

Via de heuvels en bossen naar de Atlantische kust

Een gevarieerd gebied in het westen van Frankrijk met heuvels, bossen, moeras, schiereilanden en de Atlantische kust waar je kunt fietsen, wandelen en ontspannen in de zon. Een regio met indrukwekkende bezienswaardigheden dankzij de rijke, culturele historie en idyllische stadjes.

Top 5 familieparken en campings

Met het gezin naar Poitou Charentes

Top 5 bezienswaardigheden

Gezellige steden en eilanden in West-Frankrijk

Familieplezier in de regio

De 4 beste alternatieven voor het strand

Met het gezin naar Poitou Charentes

Vijfsterrencamping Séquoia Parc

Wil je vakantie vieren in een groene omgeving waar je dankzij de vijf sterren een geweldige tijd beleeft, dan ga je naar Séquoia Parc. Het is een prachtige camping met veel rust en tegelijkertijd voldoende gezelligheid en faciliteiten. Bovendien beschikt het park over een prachtig zwembad met meerdere baden voor de kleintjes. En ook tieners en volwassenen hebben het hier heerlijk naar hun zin.

Camping Les Peupliers en zijn eigenaren

Je voelt je al snel welkom door de behulpzaamheid en service van de eigenaren. Zo kun je de gehele dag vers brood krijgen en dat is natuurlijk wel zo makkelijk op een camping. De accommodaties zijn schoon en netjes en bevinden zich op ruime, schaduwrijke plaatsen waarvan sommige gelegen dichtbij een speelveld of het leuke zwembad met glijbanen. Verder is er genoeg te doen in de omgeving zoals wandelen, kajakken of een bezoek aan stadjes en gezellige terrasjes.

Le Domaine d'Oléron is geschikt voor kinderen

Dit domein is een schone, kindvriendelijke camping in St. Georges d'Oleron op het eiland d’Oleron. De ligging is voortreffelijk en dichtbij sfeervolle stadjes zoals La Cotinière. Ook de echte Franse markten zijn een aanrader evenals de winkeltjes en restaurants. Op de camping is een ruim zwembad en je kunt rekenen op de service van zeer vriendelijke mensen.

Animatie op Camping Les Gorges du Chambon

Als je van ruimte houdt en graag ongestoord vakantie viert met je gezin, reis je naar Les Gorges du Chambon. Dankzij de mooie opzet van het terrein is het ook zeer overzichtelijk en dat is erg prettig als je jonge kinderen hebt. Ook het (verwarmde) zwembad is daarop afgestemd want het is geschikt voor de allerkleinsten. Oudere kinderen maken vrienden op het speelveld waar allerlei spelletjes worden gedaan met het animatieteam.

Voldoende privacy op Vakantiepark Village Le Chat

Deze camping staat bekend om de prachtige ligging aan een meer met een mooi strandje. Heerlijk om in de vrije natuur te genieten van je vakantie in Poitou Charentes. Je kunt de drukte opzoeken of je terugtrekken met het gezin in een van de huisjes met voldoende privacy. Een prachtige plek in de natuur, met rust en ongedwongen vriendelijkheid, zo kun je dit park het beste omschrijven.

Gezellige steden en eilanden in West-Frankrijk

De haven van La Rochelle

Levendigheid, cultuur en toerisme in een gastvrije stad, dat is La Rochelle. De stad organiseert verschillende evenementen waardoor er altijd iets te beleven is. En ondertussen kijk je je ogen uit in de jachthaven en bewonder je het oude gedeelte van de stad: de historie en oude gebouwen van La Rochelle zijn goed bewaard gebleven en maken deze Franse plaats tot een schilderachtige stad.

Poitiers en zijn historische gebouwen

Poitiers ligt in het Franse binnenland op een heuvel en biedt een bruisende mix van cultuur en geschiedenis vanwege de historische gebouwen en een bekende universiteit. De studenten zorgen voor een prettige sfeer in de stad waardoor een middag op een van de vele terrassen erg gezellig is. Daarna bezoek je de kerkjes, het oude centrum en de sfeervolle straatjes.

Op de fiets naar Île de Ré

Ga met z’n allen op de fiets naar de mooiste plekjes van dit prachtige eiland. Ile de Ré ligt voor de kust van de Franse stad La Rochelle en is een populaire bestemming voor toeristen in Poitou Charentes. Via een brug bezoek je dit eiland dat onder meer bekend is vanwege de witte huisjes en authentieke dorpjes waar vissers hun werk doen. Naast fietsen kun je er uren wandelen zonder dat je last hebt van het verkeer, want er rijden weinig auto’s.

Het grote eiland Île d'Oléron

Ook een schitterend eiland is Île d'Oléron, na Corsica het grootste eiland van Frankrijk, dat met een brug verbonden is met het Franse vastenland. Een kindvriendelijk eiland waar je het Franse leven ervaart dat zich vooral afspeelt in de visserij, het kweken van oesters en het maken van voortreffelijke wijnen. In de talloze, kleine winkels koop je leuke souvenirs en fraaie streekproducten.

Met de boot naar Île d’Aix

Dit eiland bezoek je met een veerboot vanuit de plaats Fouras. Het is een adembenemend plekje in de Atlantische Oceaan waar je met kinderen een plezierige middag doorbrengt. Bovendien mogen er geen auto’s rijden op Île d’Aix waardoor je in alle rust kunt wandelen of fietsen langs de strandjes met prachtig water en de verlaten vuurtoren. En met een beetje geluk loop je bij laag water naar het kleine eilandje Île Madame.

De beste alternatieven voor het strand

Dieren spotten in Parc Zoologique de la Palmyre

In deze dierentuin sta je zomaar oog in oog met olifanten, giraffen, apen en struisvogels. Spannend en indrukwekkend voor de kinderen, want het is hartstikke leuk om de dieren te kunnen aaien. Het kan er behoorlijk druk zijn, dus zorg dat je voldoende eten en drinken bij je hebt als je niet in de rij wil staan bij de horecagelegenheden. Een mooi aangelegde dierentuin voor een complete dag plezier tussen de dieren in Frankrijk.

Het oude Franse Fort Louvois

Het fort ligt voor de Franse kust dichtbij het eiland Île d'Oléron. Neem bij vloed een bootje naar het fort en loop bij eb terug over het land. Leerzaam, spannend en daarmee hartstikke vermakelijk voor jong en oud. Zo’n oud fort is toch altijd weer een beleving en geeft je een indruk van de Franse geschiedenis aan zee.

Bij slecht weer naar Aquarium van La Rochelle

Ideaal voor een dagje uit als het wat minder mooi weer is. Het Aquarium van La Rochelle is ruim opgezet en uitstekend verzorgd. Je vindt er een grote diversiteit aan vissen en andere zeedieren: niet alleen kleine kleurrijke visjes, maar ook de grotere soortgenoten tot aan schildpadden en een schitterende haai. Op die manier leer je zeedieren uit alle delen van de wereld kennen en is een bezoek aan dit aquarium een leerzame ervaring.

Shows bekijken in Futuroscope

Dit pretpark staat geheel in het teken van beleving, theater, film en technologie. Afgezien van indrukwekkende 3D- en 4D-bioscopen leer je in Futuroscope alles over de filmindustrie en multimedia. En ga je ‘s avonds, dan word je getrakteerd op laser-, water- en vuurwerkshows. Zorg er wel voor dat je de plattegrond bij de kassa meeneemt, want er is ontzettend veel te zien en doen.

Sorteren

1.079

vakantie Poitou Charentes

Reviews over accommodaties in Poitou Charentes

Fijne kleine camping tussen reuze campings

Nelleke
    17-9-2018

Bij aankomst is de eigenaresse zeer hartelijk. In september is het er rustig en kan je gewoon een plekje uitkiezen. Veel schaduw of halfzon is beide mogelijk. Wij stonden aan de achterkant van het terrein grensend aan een weiland met 2 paarden. We hadden uitzicht op een paar huuzen van het dorp. De eigenaresse poetst zelf het toilet. Er is een goede invalide toilet/douche. Even de sleutel vragen bij de receptie. De douches zijn heerlijk.

Mooie rustige vakantieplek

D.P. Wolfs
    15-8-2018

Een rustig kleinschalig park met weinig faciliteiten maar alles was mooi en goed onderhouden. Luxe vakantiehuizen met mooie meubilair en alle faciliteiten. Huisje was zeker niet brandschoon (paar hooiwagens in een paar hoekjes) maar voldeet wel aan onze wensen, is namelijk een natuurrijke omgeving. Omgeving / regio was erg rustig, niet toerischtisch, dus als je tot rust wil komen kan dat zeker daar. Voor de nodige vertier moest men naar de grotere steden. Voor ons een geweldige vakantie.

Super Accommodatie, op prachtige locatie!

L. Beemsterboer
    29-4-2017

Net terug van een super vakantie! Een heel mooi appartement, in prachtige omgeving, waar je tot rust kunt komen, maar als je wil, ook gezellig met overige gasten bij het kampvuur kunt zitten. De eigenaar is een heel aardige en behulpzame man die de omgeving heel goed kent. We hebben hele leuke vrienden gemaakt en onze kinderen hebben zich onwijs vermaakt met de overige kinderen in het zwembad, op de trampoline, bij de pingpong tafel, het voetbal spel, op het veld voetballen en gewoon lekker struinen over het veld, in het bos en in de ruïne! Geen moment saai�. In de omgeving zijn ook heem veel mooie en leuke dingen te doen. De pizzeria in Montbron en de Velo-Rail zijn zeker een aanrader!.

We komen hier graag nog een keer terug.

Groetjes.

Fantastische plek

Ditty van Heusden
    28-8-2015

Super hartelijke ontvangst, top kamer, gezellige avonden in de bar. Pool wedstrijden. Mooie omgeving

Perfecte plek om Futuroscope te bezoeken!

schram_watson
    29-9-2014

Zeer net hotel, free wifi, behulpzaam personeel, prima ontbijtbuffet en ruime moderne kamers (familiekamer met slaapbank). Het zwembad hebben we niet uitgeprobeerd. Hotel heeft ruime en gratis bewaakte parkeerplaats. We kregen bij vertrek zelfs een fles mineraalwater mee! Top!

Omgeving: glooiend, landelijk. Wij zijn niet verder geweest dan Futuroscope; Poitiers dus niet verkend. Op loopafstand (10 minuten) van de ingang van Futuroscope, maar er gaat evt. ook een pendelbus.