• Type accommodatie

• Aanwezig in kamer/huis

• Waardering

16 accommodaties in

Dolus-d'Oléron (Ile d'Oleron)

Reviews over Dolus-d'Oléron (Ile d'Oleron)

Onze jaarlijkse vakantie

Inge Claes, 14-5-2017
    Over Dolus: een klein dorpje in het midden van ile d'oléron. Je hebt er verschillende winkels, mooie fietspaden, een park met beverratten, een park met vogels en andere dieren en een subtropisch zwembad. Het was al onze vijfde keer dat we ernaartoe gingen en altijd kiezen we voor camping la cailletière in Dolus.

Eiland met een heel aparte sfeer

Jeannet en Jan van Breugel, 27-6-2016
    Ile d'Oléron is een eiland met veel afwisseling in cultuur, sfeer en natuurschoon. De westkant is toeristisch met veel terrasjes en eethuisjes. Volop mogelijkheden voor watersportactiviteiten. De oostkant is veel rustiger. Daar vindt de teelt van oesters en mosselen plaats. Heel interessant om te zien en men geeft je daar graag uitleg over. Heel pittoreske dorpjes en stadjes met oude huisjes en kerkjes. Veel aandacht voor de geschiedenis van het eiland. Vrijwel ieder dorp heeft dagelijks een marktje van groente, fruit en uiteraard vis, oesters, mosselen, etc., maar er zijn ook diverse moderne, grote supermarkten. Veel bloemenpracht, vaak gewoon "in het wild". Talloze fietsroutes, ook voor de sportievere fietser. Het eiland is te bereiken via een 3 km lange brug.

goede plek

hvwilligenburg, 25-6-2015
    familiebestemming gezellige plaats met markten

klein dorpje met enkele voorzieningen

Willeke, 18-8-2014
    Dolus heeft 1 geweldig terrasje en een ochtendmarkt en grote supermarche en enkele bakkers, maar s avonds of zondagsmiddags is er niets te beleven. Een dorp als la Cotiniere, Boyardville, Bree les Bains is leuker om s avonds nog iets te drinken. De andere kant van het verhaal is dat de camping heerlijk rustig was en wij met de fiets alle kanten op konden.

Prachtig eiland!

Arwen, 14-8-2014
    Prachtig eiland, mooie stranden, lekker eten!
Dolus-d'Oléron (Ile d'Oleron) scoort een 8 uit 10, op basis van 36 reviews