Nantes (Loire Atlantique)

We hebben een aantal aanbieders voor Nantes (Loire Atlantique) voor je op een rij gezet:

vakanties Nantes (Loire Atlantique)

Reviews over Nantes (Loire Atlantique)

Prachtige creatieve stad

Audry,
    16-8-2017

Geweldig verrassende stad vol creativiteit. Ontdek Machine d' Ile met zijn giga lopende olifant, de galerie waar nog veel meer bijzondere mechanische beesten te zien zijn en de carrousel met wonderlijke zeebeesten. Bezoek ook de prachtige Jardin des Plantes en Musée des Beaux Arts en vooral de Ligne Vert; een groene lijn door de stad met allemaal kunstwerken. Ook het kleine dorpje Trentemoult (overkant van de Loire) is leuk om te bezoeken. Allemaal kleine restaurantjes aan het water en veel kleurige huizen. Iets meer naar het zuiden ligt het schiereiland Ile Noirmourtier waar je met eb over een weg kunt rijden die met vloed helemaal onderwater staat. Op het eiland zijn een paar prachtige strandjes.

Gereisd met partner in augustus 2017

Leuke stad!

Janssen,
    9-8-2013

We zijn er 2x geweest in onze vakantie. De eerste dag was alleen voor Les Machines. Dit hadden we ook wel nodig. Zelfs met onze dochter van 4jr en van 7mnd was het prima te doen. De kinderwagen kan niet mee, maar hiervoor kun je een draagzak lenen, of er een van thuis mee nemen. De tweede dag zijn we echt de stad in geweest. De kathedraal, kasteel met het museum. Ook iets wat goed te doen is met kleine kinderen. En het oude overdekt centrum.

Gereisd met jonge kinderen in Mon Jul 01 2013 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Verrassend leuk

Elise,
    9-11-2012

We kwamen per ongeluk in Nantes terecht, maar ik kan het iedereen aanraden. Wat een ontzettend leuke, mooie en gezellige stad! Er zijn hier weinig buitenlandse toeristen, dus je komt echt tussen de Fransozen terecht. Er is veel sfeer, veel gezellige terrasjes en winkeltjes en lekker eten. De prijzen vielen ons erg mee.

Tip: zorg dat je een rondwandeling uit een reisgidsje hebt, dan ontdek je tien keer meer. Sla ook het moderne stadsgedeelte niet over. Het centrum is leuk en gezellig, maar aan de overkant van het water in het moderne gedeelte vonden we veel restaurantjes en terrasjes langs het water (met hangmatten!).

Machines de l'île zijn zeker een bezoek waard, maar erg duur. Je kunt de prachtige olifant ook gewoon gratis bewonderen. De carroussel is voor kinderen leuk.

Verder kun je een rondvaart doen over de Erdre en je vergapen aan de landhuizen en kastelen van de Loire. Sla onderweg ook de Japanse tuin niet over.

Gereisd met partner in juli 2012

Stad van de parken

Rinus,
    17-3-2011

Nantes is een aangename stad, in het centrum zijn een aantal belangrijke bezienswaardigheden te vinden zoals het kasteel en de St. Peter en Paul kathedraal met mooi interieur en voorportaal. Toch moet deze stad het hebben van de vele prachtige parken die de stad telt en vermaard zijn bij tuinliefhebbers, vooral in het vroege voorjaar als de magnolia's, camellia's en rhododendrons bloeien is het een feest om in deze parken rond te wandelen. De Jardin Japonais d'Ille de Versailles is een mooie Japanse tuin in het centrum, in het centrum ligt eveneens de sublieme Jardin des Plantes dat bekend staat om zijn uitgebreide camellia verzamling. Twee mooie parken aan de westzijde van het centrum zijn het Parc de la Gaudinière en het Parc de la Procé. Aan de oostzijde van de stad ligt het Parc du Grand Blottereau en aan de noordzijde ligt het Parc de la Beaujoire met een sublieme collectie magnolia's en een heidetuin.

Gereisd met vrienden in maart 2006
Nantes (Loire Atlantique) scoort een 8,6 uit 10, op basis van 29 reviews