Guérande (Loire Atlantique)

We hebben een aantal aanbieders voor Guérande (Loire Atlantique) voor je op een rij gezet:

Reviews over Guérande (Loire Atlantique)

Vestingstadje Guerande en omgeving

A van Well
    7-7-2015

Uitgaan in Guerande is beperkt. In nabijgelegen badplaats La Baule is er volop uitgaansgelegenheid incl. Casino. Wel leuke fiets- wandelomgeving en volop rustige of drukke stranden op ca 15 tot 30 autominuten afstand. Het strand van de oceaan is gemakkelijker toegankelijk en minder gevaarlijk dan de Noordzee !

Gereisd Met partner in juni 2015

Heerlijke plek!

Vanessa
    2-8-2013

Guérande is een mooie, gezellige ommuurde stad. Je kan er op verschillende plaatsen erg lekker eten en er zijn de typische winkeltjes. Wij hebben er het treintje genomen. Dat doet een rondleiding doorheen de stad en rijdt naar de zoutvelden. Prachtig om te zien. Daar is een stop en je kaartje geeft je recht om de expositieruimte te bezoeken. De moeite!

Gereisd Met jonge kinderen in juli 2013

De Guerande, mooie streek om te verkennen.

carlie
    29-5-2013

Het schiereiland Guérande is een mooi gebied. Het heeft een prachtige kustlijn met o.a. ten zuiden de Cote Sauvage. Er zijn mooie verlaten strandjes, inhammetjes, vissersdorpjes. In het binnenland is er een natuurgebied, een soort moerasgebied De Briere. Er zijn plaatsen waar zout ontgonnen word. Kortom, een rustige streek waar toch heel wat te zien is.

Gereisd Met partner in april 2013

Prachtig !

Familie Oste
    23-8-2011

Guérande, prachtig ommuurde stad. Mooie ligging op een paar km van de Atlantische kust. Vele mooie stadjes in de buurt. Vlakbij "les côtes sauvages". Aanrader : bezoek les marais salants (de zoutwinningsgebieden), le Croisic, Piriac sur Mer,...

Gereisd Met jonge kinderen in juli 2011

Prachtig ommuurd stadje

Toon
    23-6-2011

Guerande in het zuiden van Bretagne heeft een nog volledig intacte stadsmuur van anderhalve kilometer in de rondte. Er zijn 4 toegangspoorten, waarvan in de hoofdpoort een museum zit. Het is echt een genot om door de straatjes te dwalen en lekker op een terrasje te gaan zitten. Er is horeca genoeg. Zoals overal in Bretagne veel creperies. Leuk plein voor de St. Aubinkerk die er apart uitziet. Erg toeristisch, dat wel, maar weinig Nederlanders. Guerande heeft zijn rijkdom te danken aan de zoutvelden rondom het stadje. De marais salants. Ook een heel apart landschap. Er wordt al vanaf de Romeinse tijd zout gewonnen in deze streek.

Gereisd Met jonge kinderen in Thu Aug 26 2010 00:00:00 GMT+0000 (UTC)
Guérande (Loire Atlantique) scoort een 8,1 uit 10, op basis van 70 reviews