Veules-les-Roses

Reviews over Veules-les-Roses

Prachtig!

Suzy,
    17-9-2018

Prachtig dorpje. Beslist de moeite om te bezoeken. Hier loop het kleinste riviertje van Frankrijk . Een wandeling van een goede kilometer van bron naar monding in zee. Dit in een prachtig decor van oude typische huizen, bloemen en waterkers.

Gereisd met partner in september 2018

Prachtig dorpje aan de kust

Koos,
    13-8-2017

Veules-les-Roses is een prachtig klein dorpje aan de kust met een gezellige markt en boulevard. Leuk om doorheen te wandelen (langs de Veules dat door het dorpje stroomt). Het hele gebied is leuk om te bezoeken met veel leuke plaatsjes.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

Leuk dorpje

Erik,
    28-8-2016

Leuk dorpje aan zee, strand bestaat uit zeer grote kiezels waar je over heen moet als het eb is om bij een stukje zandstrand te komen. Daar kun je niet lang zitten omdat er redelijk snel water staat als het weer vloed wordt. Er zijn 2 restaurantjes op de 'boulevard' prijzen liggen vrij hoog. In het stadje zijn een aantal leuke winkeltjes en er is regelmatig een leuke markt, er loopt een snel stromende beek door het dorp, op veel plaatsen kun je in deze berk staan, het is leuk om het beekje te volgen vanaf de uitmonding in zee tot aan het begin van het dorp. Het is een mooi pittoresk oud dorpje met een mooie kerk in het midden. Zoals zo veel dorpjes in hoog Normandië heeft ook dit dorp steile wegen, het is niet aan te raden met caravan het dorp in te rijden, je kunt maar via 1 weg weer terug en deze is zeer steil!!

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

Een omweg waard

luc,
    12-10-2010

Het riviertje waarvan sprake is in de vorige beoordelingen is eigenlijk een stroompje, omdat het van bron rechtstreeks naar zee loopt. Een rivier loopt per definitie eerst naar een stroom. Vandaar dat de inwoners trots zijn op hun kleinste 'fleuve de La France'. Het is amper 1.6 km lang en er zit wat forel in. Aan de bron telen ze gezonde waterkers. Leuk om het pad te volgen.

Het hotel nabij de kerk met zijn 'salon de thé' is met zijn binnenpleintje authentiek maar wat geprijsd: een grote tas koffie met honingkoek kost er 5 euro.

Tussen 15u en 19u zijn alle cafés en resto's gesloten. Er zijn openbare toiletten bij de kerk voor de noodgevallen :-). Wandeling langs strand bij ebbe tot de visserstrap van Sotteville is een aanrader.

Gereisd met vrienden in oktober 2010

Ik werd ongeveer 12 jaar geleden hopeloos verliefd op mijn

houtekier lieve,
    27-2-2008

Ik werd ongeveer 12 jaar geleden hopeloos verliefd op mijn toevallige ontdekking van Veules Les Roses.

Moeilijk voor te stellen iets romantischer dan eten in Les Galets en dan keuvelen in de super suites van hotel La Douce France... Je zou voor minder het noorden kwijtgeraken .

Verliefde stelletjes , super tof voor tot nog toe doenbare prijzen !!!!!!

Gereisd met partner in mei 2007
Veules-les-Roses scoort een 8,9 uit 10, op basis van 18 reviews