header
Normandië

Een prachtige mix van heden en rijk verleden

In het westen van Frankrijk ligt Normandië, een streek met een rijk verleden die al jarenlang geliefd is onder toeristen. Het landschap is toegankelijk en de stranden prachtig gelegen aan de Atlantische kust met de kenmerkende krijtrotsen. Met cultuur, historie en ontspannen vermaak voel je je in Normandië altijd op je gemak.

Kamperen in Frankrijk

Top 5 campings van Normandië

Ontdek de mooiste plekken

Laat je verrassen door de Franse schoonheid

Top 5 kastelen en ruïnes

Prachtige historie!

Top 5 campings in Normandië

decoration
Camping Port’Land voor het hele gezin

Camping Port'Land is een moderne camping op 600 meter van het vissersplaatsje Port-en-Bessin. Port’Land beschikt over zowel een openlucht- als overdekt zwembad. Sportief aangelegd? Onderneem dan een leuke activiteit zoals tafeltennis, jeu de boules of leef je uit op het terrein waar je kunt basketballen en volleyballen. Kinderen kunnen in juli en augustus deelnemen aan leuke activiteiten in de miniclub.

Direct aan het strand genieten op Camping Le Grand Large

Camping Le Grand Large is ideaal gelegen aan een breed zandstrand. Op Le Grand Large kampeer je midden in de natuur in comfortabele stacaravans. Kinderen kunnen zich vermaken in het zwembad of in de speeltuin. In juli en augustus worden er dagelijks activiteiten georganiseerd voor zowel jong als oud. De omgeving is prachtig en kent leuke dorpjes. Ook de stranden van D-Day zijn zeker een bezoek waard.

Relaxed genieten op camping l’Etang des Haizes

Camping l’Etang des Haizes is gelegen tussen Cherbourg, de D-Day stranden en Le Mont St Michel. De camping is een waar zwemparadijs met glijbanen en een apart kinderbad. Op l’Etang des Haizes ligt ook een klein meertje waarin gevist kan worden. Vanaf het terras bij de bar is er uitzicht over het meertje en het zwembad. Lekker relaxed de kinderen in de gaten houden vanuit je luie stoel!

Waterpret op Village La Côte de Nacre

Village La Côte de Nacre ligt op korte afstand van een fijn zandstrand aan de prachtige Normandische kust. Deze populaire familiecamping heeft een eigen aquapark en uitgebreid animatieprogramma voor jong en oud. Het subtropische zwemparadijs bestaat uit een gedeeltelijk overdekt verwarmd zwembad (300 m² en 150 m²) met glijbanen en kinderzwembad.

Voor de sportievelingen is er camping L'Anse du Brick

Direct aan de Normandische kust ligt Camping L'Anse du Brick, die uitkijkt uit over de baai Anse du Brick. Op L'Anse du Brick camping kun je zowel van de zee als van het zwembad genieten. Voor sportievelingen zijn er fietsen, kajaks en surfplanken te huur en er is een sportterrein met een tennisbaan. In de buurt kan je een balletje slaan op de golfbaan en paardrijden op de manege.

Ontdek de mooiste plekken in Normandië

decoration
Honfleur is een waar juweeltje

Honfleur is bekend om zijn prachtige haven. Volgens sommige mensen is de oude haven van Honfleur de mooiste en meest authentieke van heel Frankrijk. Bijna alle gebouwen in Honfleur zijn de afgelopen jaren toegevoegd aan de lijst met cultureel erfgoed in Frankrijk. Het gehele gebied rond de oude haven is gevuld met terrasjes waar je heerlijke Normandische specialiteiten kunt proberen.

Het historische Caen

Caen wordt gezien als één van de mooiste en meest toeristische steden van Normandië. Je kunt er heerlijk eten in één van de vele restaurantjes en tal van bezienswaardigheden bezoeken. De meest imposante bezienswaardigheid van Caen is ongetwijfeld het plaatselijke kasteel. De citadel werd gebouwd door niemand minder dan Willem de Veroveraar in het jaar 1060.

Rouen is de historische hoofdstad van Normandië

Met ontelbare prachtige huizen met houten gevels, smalle straatjes, gotische kerken en marmeren kunstwerken is Rouen een museum op zich. Daarnaast staat Rouen bekend om zijn vele goede restaurants. Ook liefhebbers van winkelen kunnen hier terecht in de ontelbare boetiekjes. Verder is Rouen is een jong bruisende stad met een uitgebreid nachtleven.

Schiereiland Le Mont Saint-Michel

Mont Saint-Michel is gelegen op een rotsachtige schiereiland in Normandië en verwelkomt maar liefst 3,5 miljoen bezoekers per jaar. Mont-Saint-Michel is een belangrijk bedevaartsoord en daardoor een internationaal toeristische trekpleister. De verschillende etappes in de bouw hebben één uniek architectureel geheel gevormd. dat sinds 1979 op Werelderfgoedlijst door UNESCO is gezet.

Puur genieten in Bayeux

Dankzij het rijke verleden ademt de stad een statige sfeer uit. De smalle straatjes en rijke panden zijn prachtig om te zien. Schoonheid is hier puur en vanzelfsprekend. In Bayeux heerst de rust van mensen die de tijd nemen om te genieten van alles wat ‘gewoon heel erg mooi’ is en dat maakt de stad erg geliefd bij toeristen om te bezoeken.

5x kastelen en ruïnes in Normandië

Kasteel Falaise

Falaise is een beschermd historisch monument met indrukwekkende geschiedenis. Het verhaal wordt ter plekke uitgelegd door middel van workshops en rondleidingen. Bovendien beleef je de geschiedenis opnieuw dankzij de verrekijkers die aanvullende informatie laten zien. Je leert er van alles over de Franse geschiedenis en Willem de Veroveraar.

Kasteel Dieppe

De ligging van dit kasteel is fantastisch met een mooi uitzicht vanaf de kasteeltuinen over het centrum en het strand van Dieppe. De ruïne en het museum geven samen een goed beeld van de geschiedenis van Dieppe. Geniet van het uitzicht, wandelend in de omgeving en over de brug.

Chateau Miromesnil

Een intiem kasteel waar je het gevoel krijgt terug in de tijd te gaan. Ervaar de kamers alsof je er zelf woont, want deze idyllische plek kun je meestal in alle rust bekijken. Daarna is een wandeling in de tuin een echte aanrader, evenals een bezoek aan het kleine kerkje.

Kasteel Caen

Deze bezienswaardigheid ligt in het centrum van Caen. Het is een vesting met overblijfselen uit de tijd van Willem de Veroveraar en daardoor zeker een bezoekje waard. Niet alleen mooi om te bewonderen, maar ook heel leerzaam, want je wordt rondgeleid via een tablet waardoor je meer te weten komt over dit bijzondere bouwwerk. Het geeft ook een prachtig uitzicht over Caen, waar je na het bezoek één van de vele gezellige terrasjes kunt bezoeken.

Kasteel Gaillard

Een imposant bouwwerk met prachtig uitzicht op het platteland van Normandië. Het is een behoorlijke klim naar dit historisch monument, maar eenmaal boven worden je inspanningen volop beloond. De ruïnes zijn spectaculair en liggen prachtig in het Franse achterland.

• Type accommodatie

Reviews over accommodaties in Normandië

Klein groen paradijs in Normandië

Ineke
    12-7-2018

Als God in Frankrijk woont, dan kan ik me voorstellen dat hij op deze camping zit: leuke sfeer, proper sanitair, goed restaurant, lekker brood, fijn zwembad en heel fijne lieve mensen die de uitbating verzorgen!

Kortom een klein groen paradijs, perfect om te onthaasten en te genieten!

Wij komen zeker terug want we voelden ons hier helemaal thuis!!

Fantastisch en in juli weer voor een paar dagen .

J.
    3-2-2018
    Dit hotel ligt vlakbij de haven in het mooie plaatsje St Valery and Caux. Verschil eb en vloed is een geweldige ervaring als je de vissersboten aan de kade ziet liggen of droog op het zand . Ook leuk voor de avondwandeling na een heerlijke maaltijd . . Hotel keurig ruim en netjes met en bewaakte parkeerplaats ernaast.

vaut le detour

a six
    27-1-2018

zeer mooie heel oude gerestaureerde hoeve. uitstekende keuken. prima ligging op slechts enkele kilometer van het strand van arromanches. heel veel toeristische bezienswaardigheden in de omtrek, vooral met betrekking tot wereldoorlog II.

helemaal niets negatiefs over te zeggen

mooie uitvals plek

Jinny
    8-10-2017
    zoals overal al staat huur een groter appartement wij zaten met twee personen in een 3 kamer appartement dat is best te doen alleen de keuken is erg klein maar best te doen. Bedden waren prima de slaapbank in de woonkamer kun je alleen op zitten door de kussen van de andere bedden te halen. Verder vond ik het niet erg schoon overal nog viezigheid en vooral sanitair stinkt. Wij ware hier 10 dagen en dan heb je ook wel alle dingen bekeken. Port en Bessin is een grote supermarkt waar je alles kunt krijgen. het is voor herhaling vatbaar maar het zou wel wat schoner kunnen en beter zit comfort in de woonkamer. Receptie spreekt engels en verder kun je met engels wel aardig uit de voeten.

Verplicht vroeg op

Peggy
    30-9-2016
    6 persoonshuis is echt hooguit voor 2 volwassenen met klein kind. Locatie top. Op vijf minuten lopen van haven, strand en restaurants. Grote supermarkten op 5 minuten rijden. Waarom wij Niet teruggaan; elke dag, behalve zondag, is het hele resort wakker tussen 6.15-6.45 u door de schoonmaak die met grote containers loopt te denderen. Receptie zegt dat dit ook in avond kan, maar management er niet extra voor wil betalen. Dit wil je niet tijdens je vakantie. Wij hebben naast ons ook hardpraters en alles komt door de muren heen. Blij om mijn laatste vakantiedag uit te kunnen slapen in eigen bed.
Normandië scoort een 7,4 uit 10, op basis van 2041 reviews