Goed nieuws! Boek je vakantie met geldteruggarantie: meer informatie

Le Mont-Saint-Michel

Vakantie in Le Mont-Saint-Michel

vakanties Le Mont-Saint-Michel

Reviews over Le Mont-Saint-Michel

• 8Jos Abrahams21-09-2020

Uniek klooster met kerk op prachtige locatie

In Bretagne vind je Mont Saint Michel. Door de getijden ligt dit prachtige monument soms in het zeewater. Er is een kilometers lange loop- en rijverbinding gebouwd waardoor je met droge voeten het oude stadje kunt bereiken. De beste rijd is ‘s morgens rond 10 uur; rond 12 uur wordt het er erg druk. Loop over de smalle paden langs de leuke winkeltjes en terrassen. Je bereikt uiteindelijk de kathedraal, waarvoor je wel entreegeld moet betalen. Een prachtig uitzicht op zowel de zee als het land. Een fijne plek om te zijn en te ervaren.

• 7Uitgaanslevenn
    • 9Sfeer in stad
    • 7Stranden
    • 7Zorg voor natuur

Gereisd met partner in augustus 2020

• 6Jenny31-07-2019

Niet in het hoogseizoen!

Als je Mont St. Michel in de verte ziet is het erg indrukwekkend en de weg ernaartoe is ook erg leuk vanwege het uitzicht. Op Mont St. Michel zelf was het (in het hoogseizoen) echter zó ontzettend druk dat je nauwelijks kon lopen en niet echt kon genieten.

• 3Uitgaanslevenn
    • 4Sfeer in stad
    • 4Stranden

Gereisd met partner in juli 2018

• 10Stephanie29-06-2019

Bijzondere plek. De abdij is waanzinnig!

Le-Mont-Saint-Michel is een bijzonder eilandje vlak bij de kust van Frankrijk. Het ademt “Middeleeuwen” uit. Aanrader: bezoek zeker de abdij en dwaal, m.b.v. de route op papier, door de middeleeuwse ruimtes om even terug te gaan naar toen. Bijzondere plek!

• 1Uitgaanslevenn
    • 10Sfeer in stad
    • 10Stranden
    • 8Zorg voor natuur

Gereisd met vrienden in juni 2018

• 8erik02-06-2019

zeer indrukwekkend plaats

Je bent er gewoon een nummer voor de horeca. Alles veel te duur voor wat je krijgt.

• 1Uitgaanslevenn
    • 9Zorg voor natuur

Gereisd met partner in januari 2019

• 8Eline10-04-2019

Ik kom hier zeker nog een keer terug, zo mooi!

De Moint Saint-Michel is een klein eilandje bij Normandië. Het is een pracht bezienswaardigheid en echt de moeite om hier een te gaan kijken als je van oudheid houdt. Het is zowel voor volwassenen als kinderen leuk. Er is van alles te zien, harnassen, wapens noem maar op.

Dit was ons tweede keer ik ben dik 10 jaar geleden geweest met mijn ouders en toen was ik al verliefd op deze plek. En afgelopen zomer weer geweest en over een paar jaar ga ik nog een keer. Dat weet ik zeker.

• 4Uitgaanslevenn
    • 5Stranden
    • 6Zorg voor natuur

augustus 2018

• 8Dijanka18-09-2018

Zeker de moeite waard alleen moet je zorgen in het hoog seizoen dat je er vroeg bent. Anders doe je over de laatste 5km meer als een uur. Er is voldoende parkeergelegenheid maar alle toegangswegen gaan naar een ingang en dan krijg je file. Er gaan pendel bussen naar de berg, dat is een systeem wat perfect werkt. Op de berg is alles duurder dan op het vasteland. Maar zeker de moeite waard

• 4Uitgaanslevenn
    • 10Sfeer in stad
    • 7Zorg voor natuur

augustus 2018

• 9Margo De Smet10-08-2018

Zalige momenten

Prachtige zonsondergang, fascinerend bezoek aan indrukwekkend klooster met audiovisueel spektakel zodra de avond valt, nauwe straatjes die 's avonds bijzonder aangenaam zijn om doorheen te kuieren, vlotte gratis busverbinding met het vaste land. Fotogenieke omgeving.

• 7Uitgaanslevenn
    • 9Sfeer in stad
    • 9Zorg voor natuur

juli 2018

• 8Mirjam07-06-2018

Onbeschrijfelijk

Al van ver zie je deze prachtige plek verrijzen. En je blijft er naar kijken. Eenmaal op het eilandje op weg naar de kathadraal kijk je je ogen uit en bedenk je hoe het hier vroeger geweest zou zijn. Je hoort de ridders bijna aan komen en door je samen geknepen ogen zie je de monniken voorbij schuiven. Op een rustig plekje kijkend over de zee richting land droom je weg. Als t tijd wordt om terug te gaan blijf je achter om kijken, zou in dat torenkamertje dan toch ....... Als de avond valt en de lichtjes aan gaan is t helemaal een sprookje. En staat er nou toch iemand voor t raampje? Al met al een sprookjes achtige omgeving.

• 6Uitgaanslevenn
    • 8Sfeer in stad
    • 7Stranden
    • 8Zorg voor natuur

juli 2016

• 7imke230705-08-2016

Interessant maar toeristisch

We waren hier in Mei en zelfs in deze maand moest je al bijna over de hoofden lopen. Gelukkig waren wij op tijd want tegen de tijd dat we terug gingen was het echt mega druk. Dat gezegd hebbende, is dit wel iets wat je moet zien. Als de berg opeens opdoemt in de rit ernaartoe is dit toch echt wel indrukwekkend. De kathedraal bovenop de Mont saint Michel is zeker een bezoekje waard

Gereisd met partner in mei 2016

• 7luc26-12-2015

Commercieel uitgebaat maar toch de moeite

We waren er ooit in 1985. Toen kon je met de auto er naar toe rijden. Nu moet je je op verre afstand op parkings plaatsen. Vergeet bij het terugkeren naar de auto niet om je ticket met de bankkaart te betalen. Aan de slagboom kan je geen ticket kopen en je kan al evenmin met cash betalen. In het centrum van de parkings vind je de bushalte. De busprijs zit vervat in het parkingticket. Er is om de 12' een bus. Bij die open bushalte ligt een modern infobureau. Ga daar binnen een kijkje nemen. De buschauffeur brengt ons allen tot zo'n 300 m van de ingang van de Mt-St-Michel. Het regende toen keihard en er zijn geen schuilhokjes. We moesten daar uitstappen. Vervolgens reed de lege bus tot aan de Mt-St-Michel omdat die daar dan ommekeer maakt! Ook bij de terugkeer moet je in openlucht staan wachten. Toen hagelde het zelfs. Ik vond dit allesbehalve klantvriendelijk en zou er voor die reden niet meer naar toe willen gaan.

• 4Stranden
    • 6Zorg voor natuur