Le Mont-Saint-Michel

We hebben een aantal aanbieders voor Le Mont-Saint-Michel voor je op een rij gezet:

vakanties Le Mont-Saint-Michel

Reviews over Le Mont-Saint-Michel

Dijanka,
    18-9-2018

Zeker de moeite waard alleen moet je zorgen in het hoog seizoen dat je er vroeg bent. Anders doe je over de laatste 5km meer als een uur. Er is voldoende parkeergelegenheid maar alle toegangswegen gaan naar een ingang en dan krijg je file.

Er gaan pendel bussen naar de berg, dat is een systeem wat perfect werkt.

Op de berg is alles duurder dan op het vasteland.

Maar zeker de moeite waard

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

Zalige momenten

Margo De Smet,
    10-8-2018

Prachtige zonsondergang, fascinerend bezoek aan indrukwekkend klooster met audiovisueel spektakel zodra de avond valt, nauwe straatjes die 's avonds bijzonder aangenaam zijn om doorheen te kuieren, vlotte gratis busverbinding met het vaste land. Fotogenieke omgeving.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2018

Onbeschrijfelijk

Mirjam,
    7-6-2018

Al van ver zie je deze prachtige plek verrijzen. En je blijft er naar kijken.

Eenmaal op het eilandje op weg naar de kathadraal kijk je je ogen uit en bedenk je hoe het hier vroeger geweest zou zijn. Je hoort de ridders bijna aan komen en door je samen geknepen ogen zie je de monniken voorbij schuiven. Op een rustig plekje kijkend over de zee richting land droom je weg.

Als t tijd wordt om terug te gaan blijf je achter om kijken, zou in dat torenkamertje dan toch .......

Als de avond valt en de lichtjes aan gaan is t helemaal een sprookje.

En staat er nou toch iemand voor t raampje?

Al met al een sprookjes achtige omgeving.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

Interessant maar toeristisch

imke2307,
    5-8-2016

We waren hier in Mei en zelfs in deze maand moest je al bijna over de hoofden lopen. Gelukkig waren wij op tijd want tegen de tijd dat we terug gingen was het echt mega druk. Dat gezegd hebbende, is dit wel iets wat je moet zien. Als de berg opeens opdoemt in de rit ernaartoe is dit toch echt wel indrukwekkend. De kathedraal bovenop de Mont saint Michel is zeker een bezoekje waard

Gereisd met partner in mei 2016

Commercieel uitgebaat maar toch de moeite

luc,
    26-12-2015

We waren er ooit in 1985. Toen kon je met de auto er naar toe rijden. Nu moet je je op verre afstand op parkings plaatsen. Vergeet bij het terugkeren naar de auto niet om je ticket met de bankkaart te betalen. Aan de slagboom kan je geen ticket kopen en je kan al evenmin met cash betalen.

In het centrum van de parkings vind je de bushalte. De busprijs zit vervat in het parkingticket. Er is om de 12' een bus. Bij die open bushalte ligt een modern infobureau. Ga daar binnen een kijkje nemen.

De buschauffeur brengt ons allen tot zo'n 300 m van de ingang van de Mt-St-Michel. Het regende toen keihard en er zijn geen schuilhokjes. We moesten daar uitstappen. Vervolgens reed de lege bus tot aan de Mt-St-Michel omdat die daar dan ommekeer maakt!

Ook bij de terugkeer moet je in openlucht staan wachten. Toen hagelde het zelfs. Ik vond dit allesbehalve klantvriendelijk en zou er voor die reden niet meer naar toe willen gaan.

Gereisd met partner in november 2015
Le Mont-Saint-Michel scoort een 8,5 uit 10, op basis van 63 reviews