Reviews over Houlgate (Calvados)

Dé place to be

Janou erens
    29-7-2018

Je komt hier hélemaal tot rust.

Je kan genieten van de ruizende zee, een terrasje in een van de gezellige dorpjes of je kiest voor een dagje sight-seeing langs de hele kust van Normandië.

Als je je wilt verdiepen in de tweede wereld oorlog d.m.v. bezichtigingen van oorlogsstranden, musea of oude bunkers, is dit dé place to be.

Dus voor zowel mensen die even helemaal tot zichzelf willen komen, of onze wildste avonturiers, is hier voor ieder wat wils.

gezellig plaatsje

Monique_01
    29-8-2017

Mooi en breed zandstrand. veel mooie schelpen. Het stadje is zeer intiem, het sfeervole centrum met huizen die versieringen hebben aan de nik met dierenafbeeldingen...is een genot om naar te kijken. Meerdere echt lekkere restaurantjes, alleen wel aan de prijs, maar een veel betere keuze dan het slappe fastfood in de camping take away. Bushalte naar Caen aan het strand. Gratis parkeren, en de winkeltjes zijn in het zomerseizoen ook 's avonds veelal nog open. Let op: er worden wel ansichtkaarten verkocht, maar de postzegels gaan uitsluitend via het postkantoor, vond ik wel een dingetje...

Houlate idyllische omgeving met veel historie!

Walter
    26-5-2017

Houlgate is een gemeente in het Franse departement Calvados en ligt aan direct aan de Franse Kust. De Calvados is rijk aan historie en met haar vele authentieke Franse dorpjes een prachtige omgeving een aanrader. Het departement ligt op circa zes uur rijden van Nederland.

leuk klein toeristisch stadje

erwin
    23-8-2016

Leuk stadje met brede stranden en leuke marktjes

Mooi klein plekje

Daphne de Groot
    13-9-2015

In begin september was het hier heerlijk, weinig toeristen, fantastisch strand en een schattig dorpscentrum.

Houlgate (Calvados) scoort een 8,2 uit 10, op basis van 49 reviews