• Type accommodatie

• Aanwezig in kamer/huis

• Waardering

Sorteren

vakanties Souillac (Dordogne)

Reviews over Souillac (Dordogne)

Prima uitvalsbasis maar niet erg toeristisch

Erik
    12-9-2016

Souillac heeft een erg goede ligging om de departementen Dordogne en Lot te bezoeken, gelegen tussen Sarlat in het westen, Rocamadour in het oosten, Cahors in het zuiden op allemaal ongeveer een half uur rijden.

Souillac zelf heeft weinig bezienswaardigheden m.u.v. de opvallend mooie en grote kerk en een speelgoedmuseum (zelf niet bezocht). Er is een handjevol restaurants dus prima om 2 of 3 avonden uit te eten.

Leuke stad!

Walter
    11-9-2016
    Vooral op de vrijdag is het hier leuk vanwege de regionale markt.

Vriendelijk Frans dorpje

familie van Dijk
    4-7-2016

Souillac is een vriendelijk Frans dorpje. Wat winkeltjes en genoeg terrasjes en restaurantjes. En een mooie kerk uiteraard! Wel helaas veel leeg stand, je ziet dat het online shoppen hier toch ook wel sporen achter laat. Op vrijdag een hele leuke gezellige drukke markt, een aanrader!

Verder ligt hier Quercyland waterpark en aan de Dordogne mogelijkheden om te kanoën. In de omgeving valt ook goed te fietsen (oa voie verte naar Sarlat).

In de omgeving heel veel te doen oa: bezoek aan Sarlat, Rocamadour, Collogne la Rouge, grotten Padirac.

Herrijzend!

Peer Kersten
    18-10-2015
    In het verleden was met name het winkelbestand flink uitgedund. Het winkelbestand neemt weer toe. Wel blijven de Fransen toch wel typisch. Het is ons een aantal malen overkomen dat wij niet konden "pinnen". Ga maar geld halen in het dorp!! Ook beperkt de gastvrijheid zich vnl. tot de maanden juli/augustus. Goede supermarkt: Nl. Leclerc. met ruime openingstijden.

De Dordogne - de plek voor een heerlijke vakantie

R de Lange
    17-7-2015

de Dordogne heeft vele mogelijkheden voor een fijne vakantie. Je kunt kano varen. Prachtige dorpjes bezoeken. Heerlijk wandelen. En ook heerlijk genieten van de Franse keuken.

Het dorpje Souillac doet er alles aan om weer op de kaart te komen. Ook zij hebben last van de recessie. Maar er is in de omgeving heel veel moois te zien en te doen

Souillac (Dordogne) scoort een 7,6 uit 10, op basis van 95 reviews