header
Midi Pyrenees

Ontdek de verrassend veelzijdige Midi Pyrenees!

Dompel je onder in de unieke cultuur die de Midi Pyrenees rijk is. Bezoek pittoreske plaatsen en proef de sfeer van de middeleeuwen. Vergaap je aan de talloze historische bouwwerken of leg een stukje af van de klassieke route naar Santiago de Compostela. Dat alles in een decor van glooiende heuvels, heldere meren en weelderige bossen.

5 top accommodaties

Unieke plekjes in de natuur

Highlights in de regio

Deze plaatsen mag je zeker niet overslaan!

Bijzondere tips!

Unieke mix van cultuur en natuur

5 top accommodaties

Samen genieten bij RCN Val de Cantobre

Kamperen met de eigen tent of caravan of toch liever een kant en klare chalet ter plaatse? Bij de in Aveyron gelegen camping RCN Val de Cantobre is alles mogelijk. Geniet van het uitzicht terwijl de kinderen spelen in het oneindig lijkende zwembad. Op de camping zelf is genoeg te beleven, maar maak zeker ook een wandeling door de bosrijke omgeving!

Vertier in het groen op Camping La Draille

Verblijf comfortabel bij deze zeer goed beoordeelde camping en geniet van al het moois van deze streek. Slenter door de pittoreske dorpjes en strijk neer op een terras. Of droom weg aan de rand van het zwembad of onder de schaduw van een dennenboom. Zin om het water op te gaan? Verken per kano de omliggende wateren of neem een frisse duik!

A lot of fun: Camping Capfun Club Duravel

Deze sfeervolle en kindvriendelijke camping is direct gelegen aan de rivier de Lot. Voor water hoef je dus nooit lang te zoeken! Kinderen raken niet uitgespeeld bij het zwembad en glijbanen. En zelf kun je rustig bijkomen in deze rustige, groene omgeving. Ontdek kastelen, ga wandelen of kanoën of doe jezelf tegoed aan de heerlijke streekproducten.

De natuur in: Camping Les Rivages

Laat je verrassen door de veelzijdigheid van Camping Les Rivages. Onderneem outdoor-activiteiten of verken de culturele rijkdom in de nabije omgeving. Toch liever de natuur in? Ga op pad en wandel langs de heldere rivier terwijl je uitkijkt over de groene, uitgestrekte bossen en velden. Een absolute parel van deze regio en voor ieder wat wils!

Genieten in het groen: Camping Les Prades

Zoek je een camping waar de natuur goed tot zijn recht komt? Dan heb je die met Camping Les Prades gevonden! De comfortabele accommodaties met goede faciliteiten maken je verblijf erg aangenaam, zodat je ontspannen kunt genieten van de groene, weelderige omgeving. Wandelen, een duik in het zwembad nemen of simpelweg genieten? Hier kan het!

Highlights in de regio

Ontdek Toulouse

Deze unieke stad is met zijn Spaanse en Italiaanse invloeden een waar openluchtmuseum. Slenter door oude straatjes, bezoek een van de imposante kerken of maak een boottocht op het fameuze kanaal van Midi. En heb je honger gekregen na al die activiteiten? Dan is een smaakvol restaurant met lokale gerechten nooit ver weg!

De stad van Maria: Lourdes

Lourdes staat natuurlijk bekend als het grootste bedevaartsoord van Frankrijk. De stad van Maria bevat een schat aan imposante basilieken en kerken. Maar de stad heeft meer te bieden. Bezoek ook het Fort en leer meer over de geschiedenis van deze streek. Of neem de kabelbaan en aanschouw het prachtige uitzicht over de Pyreneeën.

Cultuursnuiven in Millau-Aveyron

Met een verscheidenheid aan kloosters, uitgestrekte natuurgebieden en kastelen is het stadje Millau een populaire plaats om te bezoeken. Blikvanger is het imposante viaduct die bij dichte mist in nevelen is gehuld. Bezoek een van de historische bouwwerken en proef de sfeer van deze authentieke plaats. Moeilijk kiezen met zoveel moois!

Beleef het verleden in Souillac

Dit pittoreske plaatsje in de Dordogne ademt historie! Loop door de imposante bouwwerken van soms wel duizend jaar oud en ruik het verleden. Bezoek het museum en vergroot je kennis over Souillac of strijk neer op een terras voor een indrukwekkend panorama-uitzicht over de vallei. Hier komen de middeleeuwen nog altijd tot leven!

Panoramazicht bij Rocamadour-Lot

Dit stadje is een van de oudste, maar nog altijd een van de populairste bezienswaardigheden van de regio. Het stadje, gelegen op een rots, bevat een schat aan historische bouwwerken en knusse straatjes. Samen met het prachtige uitzicht over de vallei maakt dat je een bezoek aan Rocamadeur niet mag missen tijdens je vakantie!

Bijzondere tips!

De chaos van Montpellier-le-Vieux

Een bezoek aan deze grootste rotsformatie van Europa is er een om nooit te vergeten. Al lopende raak je niet uitgekeken op de verschillende vormen en hoogtes. De verschillende wandelroutes met diverse moeilijkheidsgraden leiden je langs de mooiste plekjes. Welke afbeeldingen zie jij in de rotsen?

Treed in het voetspoor van de pelgrims in Lourdes

Lourdes is een fascinerende plaats., Ook al ben je zelf niet religieus van aard, een bezoek aan het iconische beeld van Maria is zeker de moeite waard. Wandel langs een van de vele architectonische kunstwerken zoals kerken en basilieken. Strijk neer op een terras met een drankje en neem de pelgrims in je op. Een unieke stad met sfeer. Inspirerend!

De grotten van Lombrives

De grot van Lombrives heeft een niet te bevatten oppervlakte en vormt daardoor een fascinerende uitstap tijdens je vakantie. Laat je rondleiden door een gids die je de mooiste gedeeltes van de grot laat zien. Leuk feitje: de zogeheten ‘Kathedraalkamer’ heeft dezelfde oppervlakte als de Notre-Dame in Parijs. Het ontdekken meer dan waard!

Ga ondergronds bij Le Gouffre de Padirac

Nog meer ondergrondse avonturen beleef je in Le Gouffre de Padirac, wat met recht een wonder van de natuur mag worden genoemd. Daal via een uitgehouwen trap zelf af en ontdek vervolgens per boot in alle rust en stilte deze unieke wereld van stalagmieten en stalactieten. Om daarna bovengronds weer te genieten van het mooie, weidse uitzicht.

Diertjes kijken: Parc Animalier Pyrenees

Gezien de overwegend positieve reviews zijn jullie het er over eens dat dit dierenpark een absolute aanrader is! In het park is het genieten voor alle leeftijden. Observeer de beren en wolven, of kijk hoe de otters vrolijk rondzwemmen. Het uitgestrekte park leent zich uitstekend voor een dagtrip met vertier voor het hele gezin. Aanrader!

• Type accommodatie

• Faciliteiten

• Aanwezig in kamer/huis

• Waardering

Sorteren

1.985

vakantie Midi Pyrenees

Reviews over accommodaties in Midi Pyrenees

Geweldige rustige en ruime camping

Henk & Joke
    12-7-2018
    Zeer rustig gelegen Camping met zeer ruime plaatsen met genoeg schaduw. Iedere morgen heerlijk verse croissantjes en stokbrood. Op verschillende dagen van de week kan je op inschrijving deelnemen aan een HEERLIJK 3-gangenmenu voor een eerlijke prijs. Wat ons verder is opgevallen is dat de mobile home's die verhuurd worden aangenaam ruim verdeeld staan over de camping met net zoveel ruimte als de campingplaatsen.

Ontspannen!

Iris
    8-7-2018

Een mooie camping gericht op kinderen. Voor ouders met jonge kinderen een ideale plek om te ontspannen. Er is veel vermaak en ook voor de ouders wordt goed gezorgd. Zelfs de mogelijkheid voor een lekkere Hollandse bitterbal bij de borrel!

Jos en Esther zorgen voor ouders en kinderen dat ze op vakantie zijn. Wij hebben in een A-chalet gezeten. Buiten het feit dat het warm was in de nachten hebben we heerlijk geslapen en een ontspannen vakantie gehad!

Het personeel was vriendelijk en behulpzaam.

G.D.
    19-1-2018
    Het ontbijt was basic, het avondmaal was over het algemeen lekker.(1 maal vonden we het hoofdgerecht echt niet lekker) Kamerpersoneel deed zijn werk vlug, maar wel correct. Als we nog eens naar die streek gaan zullen we terug naar Miramont gaan.

Zoals altijd ontzettend goed

Wim en Ria Naenen
    30-9-2017

Al vele jaren is le Verger een vast overnachtingsadres voor ons in de Lot.

Schone kamers, elke dag handdoekenwissel, een fantastisch ontbijt en daarbij dan ook nog de gastvrijheid van Ruud en Gerrie. Voor de gasten is er de mogelijkheid om zelf te koken, een koelkast en vriezer om het een en ander te bewaren.

Ruime tuin met diverse zitjes en een mooi zwembad. Dit jaar voor het eerst onze e-bikes meegenomen en deze konden in een afsluitbare garage gestald worden, fietsen in dit gedeelte van de Lot is heel goed mogelijk, zeker wanneer je gebruik maakt van de diverse "boucles"die aangegeven staan op borden

Geweldiggenoten

Fam. Meijs
    18-8-2017
    Fantastische vakantie van 2 wk gehad. Verliefd geworden op prachtig chique locatie en mooi verzorgde appartementen. Zeer vriendelijke eigenaren die ook heel lief voor onze 5 kids waren. Vertrokken om 04.00 en bij wegrijden ontdekten we 5 zakjes chips onder de ruitenwissers. Mooi zwembad en relaxte ligweide met fijne stoelen. Voor kinderen genoeg vertier, jeu de boules, tafeltennis, zandbakje, ruimte om te voetballen etc Omgeving is prachtig en genoeg te doen in omgeving. Kajakken, klimbos (vanaf 3 jaar) zwemmen in rivier, kastelen. Komen hier zeker weer terug.
Midi Pyrenees scoort een 7,9 uit 10, op basis van 3776 reviews