We hebben een aantal aanbieders voor Albi voor je op een rij gezet:

Reviews over Albi

De 'rode' stad

Chrish,
    14-9-2012

Albi wordt de ‘rode stad’ genoemd, omdat vele gebouwen in rode baksteen zijn opgetrokken. Het bekendste voorbeeld daarvan is de kathedraal, het oudste monument van de stad. De bouw ervan begon voor de kruistochten tegen de katharen, in Romaanse stijl, en werd nadien voltooid in gotische stijl.

De imposante kathedraal en het ernaast gelegen Palais de la Berbie zijn indrukwekkende gebouwen. .

Binnen in de kathedraal hebben schilders en beeldhouwers van naam en faam hun talent ingezet om het interieur te verfraaien. Geheel in de traditie van de zuidfranse hallenkerk vormen het schip en het koor een eenheid. De kerk is bijna overal met 15de-eeuwse fresco’s bedekt, die reeds duidelijk renaissancistische trekjes vertonen.

Naast de kathedraal, in het Palais de la Berbie, is een museum ingericht met werken van De Toulouse-Lautrec

Gereisd met partner in januari 2012

Stad van Toulouse-Lautrec

Chris ,
    18-11-2009

Albi aan de Tarn is een heel geschikte tussenstop op reis naar het zuiden.

De Gotische kathedraal Sainte-Cecile is het grootste bakstenengebouw ter wereld en werd opgericht als reactie tegen de Katharen. Heel mooi is de collectie werken van Toulouse-Lautrec in het voormalige bisschoppelijke paleis. Mooi gelegen zijn ook de tuinen van dit paleis, langs de Tarn. Albi heeft ook een 12de eeuwse brug, de Pont Vieux.

Gereisd met partner in juli 1982
Albi scoort een 8,5 uit 10, op basis van 13 reviews