La Bresse (Vosges)

We hebben een aantal aanbieders voor La Bresse (Vosges) voor je op een rij gezet:

vakanties La Bresse (Vosges)

Reviews over La Bresse (Vosges)

• 9Sander18-10-2017

Gezellig dorpje met leuke eetgelegenheden

Gezellig dorpje met goede kwaliteit eettentjes en niet te duur Veel versiering in de winter wat het erg knus maakt. ook naar Colmar geweest waar ze een onvergetelijke kerstmarkt hebben. Ze hebben verschillende skigebieden voor beginners waar je lekker kunt oefenen op brede makkelijke pistes. Het skigebied van La Bresse heeft vele rode maar ook 1 zwarte piste voor de betere skiers. ikzelf heb deze niet gedaan omdat deze erg stijl is. in de avond gaat de verlichting aan en kunnen we gewoon doorskien tot 2200 uur. daarna lekker een restaurantje uitzoeken. Les Clos des Hortentias heeft onze voorkeur. Fantastisch eten in huiskamersfeer voor een redelijke prijs.

• 9Sfeer in stad
    • 8Cultuur

Gereisd met vrienden in januari 2017

• 7JDvD19-02-2017

Heerlijk in de sneeuw

Lekker dichtbij. Zo'n 600 km en dan zit je in de sneeuw. Appartement is klein, maar schoon en netjes. Kijk eerst op de webcam of er voldoende sneeuw ligt, anders is dit niet zo ideaal. Je zit bij de piste en als je wilt dineren of winkelen moet je altijd naar het plaatsje beneden. Ca 7 km.

• 8Sfeer in stad
    • 7Cultuur

Gereisd met partner in april 2016

• 8brenda05-03-2016

Goed skigebied vlakbij

Skiën voor een midweek of lang weekend vlakbij. Zoals bekend gebeurt er in Frankrijk er niet veel wat betreft de apres ski. Maar dat is ook niet de opzet van het gebied. Prima overzichtelijk gebied voor gezinnen en goed betaalbaar. Voor jonge kinderen is er een blauwe piste met kinderparcours. Gratis pendelbus vanaf diversen locaties in het dorp La Bresse (Navette). Soms in het weekend druk. Op maandag t/m vrijdag zijn de lift pasjes goedkoper. En is het zeer prettig op de pistes. Geen wachttijd bij de liften. Materiaal is snel en per dag te huur op de piste. Wifi in het restaurant aan de piste is aanwezig maar werkt niet of zeer matig. Een combinatie van de skigebieden Gerardmere (20 min) en Ventron (15 min) is heel goed te doen. Skipasjes in La Bresse zijn per dag te koop en voor familie`s (2 volw. + 2 kinderen) geldt een speciaal tarief. In het dorp La Bresse is een Bowlingbaan, redelijk groot zwembad en kleine kunstijsbaan. Leuk voor de kinderen om eens een dagje af te wisselen. Ook is een bezoek aan de geitenboerderij een aanrader. En de lamaboerderij -Auberge la Couchetat-eens iets anders.

• 6Sfeer in stad
    • 6Skigebied gevorderden
    • 10Skigebied beginners
    • 8Omgeving

Gereisd met oudere kinderen in februari 2016

• 9Mark10-05-2015

Fantastische omgeving voor Fietsers en Wandelaars

Schitterende omgeving met bergen, dalen en water. Uitstekend om te recreëren en en vakantie te houden. Fietsers een wandelaars kunnen hier hun hart ophalen...

• 9Sfeer in stad
    • 10Omgeving
    • 10Zorg voor natuur
    • 9Cultuur

Gereisd met vrienden in mei 2015

• 7sofie28-08-2014

prima uitvalsbasis voor wandelaars.

Leuke mooie omgeving. Mensen in La Bresse zelf iets minder spontaan en vriendelijk dan in andere plaatsen waar we tot nu toe op vakantie waren in Frankrijk. Misschien lag dit ook wel aan het weer van deze zomer!

• 7Sfeer in stad
    • 6Omgeving
    • 9Zorg voor natuur
    • 5Uitgaanslevenn
    • 6Cultuur

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2014

• 8B.05-06-2014

Mooie omgeving, prima uitvalsbasis

Wandel- en fietsmogeljkheden in overvloed. Vriendelijke mensen, voldoende winkels en recratiemogeljkheden.

• 8Sfeer in stad
    • 9Zorg voor natuur

Gereisd met vrienden in mei 2014

• 9J-VH03-03-2014

Mooi skigebied, redelijk dichtbij

Op slechts 5 uur rijden van Antwerpen ben je in La Bresse Hohneck. De prijzen van zowel skipassen als het eten en drinken op en rond de pistes zijn echt heel redelijk. Spijtig dat er in het dorp La Bresse geen wintersportsfeertje hangt. Er zijn weinig horecazaken en die liggen dan ook nog wijd verspreid. Gérardmer is daarom een 'echter' wintersportdorp.

• 2Sfeer in stad
    • 5Cultuur

Gereisd met partner in februari 2014

• 9Peggy De Pauw02-09-2013

Leuk stadje

Ik was met vrienden op motorvakantie. We hebben dus niet echt veel in La Bresse vertoefd maar gingen er wel dagelijks boodschappen doen en tanken. De omgeving is schitterend, zowel voor wielertoeristen, motards als voor wandelaars. Het klimaat is wisselvallig en niet al te heet, maar wij hadden geluk met het weer. Ben al vaker in de Vogezen geweest en ben er ook al wel eens gevlucht omwille van de vele regen... In het hoogseizoen kan het er wel druk zijn op de toeristische wegen zoals de "route des crètes"...

Gereisd met vrienden in augustus 2013

• 8Marco02-08-2013

Prachtige plaats, groen en ontspannen!

Mooi plaatsje als uitvalsbasis om bijvoorbeeld te wandelen. Veel bloemen, groene omgeving. Ook in de zomer erg aan te raden!

• 6Uitgaanslevenn
    • 9Cultuur

Gereisd met oudere kinderen in juli 2013

• 9Groote Familie02-03-2013

Dichtbij nederland een leuk skigebied

Wij hebben la Bresse gekozen omdat het dichtbij nederland is ( 6 uurtjes rijden)

Het skigebied viel niet tegen: veel blauwe pistes, die ik als beginner nog best lastige stukjes vond hebben. Er zijn ook rode en 1 zwarte piste. Veel sneeuwkanonnen, die s nachts ook echt aanstaan, dus iedere ochtend een vers geprepareerde piste.

De skipas is betaalbaar (135 EURO voor 6 dagen) en dan mag je van 's ochtends 6.00 tot 's avonds 21.45 (in de schoolvakantie) Je krijgt er ook 2 kaartjes voor de rodelbaan bij.

Parkeren is een ramp,wel gratis,maar snel vol. Wij zaten in het appartement op de piste en hadden gelukkig een priveparkeerplaats.

Het is druk, maar wij hebben nooit langer dan 10 minuten voor de lift gestaan.

Mooi nieuw gebouw met ski verhuur en zelfbedieningsrestaurant op de piste.

Weinig nederlanders, veel fransen.

In La Bresse zit een grote Super U supermarkt en een leuk overdekt zwembad.

Mede door de afstand en de betaalbaarheid voor ons een plek om terug te gaan!!

• 7Skigebied gevorderden
    • 9Skigebied beginners