header
Lorraine (Lotharingen)

Voor een culturele vakantie, midden in de natuur

De combinatie van historische bouwwerken met een prachtig, heuvelachtig landschap maakt de Lorraine tot een geliefde vakantiebestemming. Duik in de geschiedenis van deze unieke streek of trek de natuur in met de fiets, te voet of vanaf het water. De grote variatie aan activiteiten en bezienswaardigheden bieden vermaak voor het hele gezin.

5 top accommodaties

Comfortabel verblijven in het groen

Ontdek de Lorraine

Plaatsen die je zeker moet zien!

Highlights van Lorraine

Waar cultuur en natuur samenkomen!

5 top accommodaties

Center Parcs Moselle Les Trois Forets

Deze ruim opgezette camping van Center Parcs biedt de Franse sfeer en is ook van alle gemakken voorzien. Ideaal voor gezinnen met (jonge) kinderen. Vanuit je eigen, goed onderhouden cottage maak je uitstapjes naar het zwembad, verken je de omliggende bossen of ontspan je met een drankje terwijl de kinderen heerlijk buiten spelen.

Speelplezier bij Camping Domaine des Messires

Camping Domaine des Messires is bij uitstek geschikt voor gezinnen met kleine kinderen die samen het omliggende groen willen ontdekken. De kinderen vermaken zich op het veilige strandje of in een van de speeltuinen. Liever het water in? Neem een duik in het toegankelijke en schone meer. Perfect om in alle rust te genieten van de natuur en elkaar.

Verblijf in stijl: Camping Les Deux Ballons

Deze in het hart van de Vogezen gelegen camping is werkelijk van alle gemakken voorzien. Met de aanwezigheid van meerdere zwembaden, speeltuinen en diverse sportfaciliteiten valt er genoeg te beleven. Toch liever de natuur in? Huur een fiets, ga het water op of ontdek al wandelend de toegankelijke, groene omgeving. Voor alle leeftijden.

Van alle gemakken voorzien: Camping Porte des Vosges

Op deze ruim opgezette, groene camping zul je zonder problemen een rustige campingplaats vinden met veel privacy. Een zwembad of speeltuin is echter nooit ver weg. Deze goed onderhouden, sfeervolle accommodatie biedt alles voor een ontspannen, comfortabele vakantie. Zodat je in alle rust kunt genieten van elkaar. Aanrader!

Genieten in het groen bij Camping Le Clos de la Chaume

Het is moeilijk om hier niet meteen het vakantiegevoel te krijgen. Camping Le Clos de la Chaume is letterlijk verscholen in het groen waardoor je heerlijk kunt ontspannen. Weg van de massa. Maak gebruik van de vele faciliteiten voor jong en oud en verveel je geen moment. Wil je eens echt tot rust komen? Dat gaat hier zeker lukken!

Ontdek de Lorraine

Al het moois van Metz

Metz is niet slechts een stad langs de doorgaande autoroute, maar is het ontdekken meer dan waard! Snuif cultuur bij het Centre Pompidou, wandel op het kleine eilandje L’île du Petit Saulcy en zoek naar de nog overgebleven Duitse invloeden. Shoppen? Dat kan in het bruisende stadscentrum. Net zoals heerlijk, lokaal eten.

Ontdek Nancy

Een bezoek aan Nancy staat garant voor een interessant en afwisselend verblijf. Bekijk werken van Picasso in het Musée des Beaux-Arts en strijk daarna neer bij de beroemde brasserie Excelsior. Ben je in de zomer in Nancy? Probeer dan het Rendez-vous spektakel mee te pakken met muziek, dans en een lichtshow. Het populairste evenement van de stad!

Genieten in Gerardmer

In het plaatsje Gerardmer, gelegen aan het gelijknamige meer, kun je moeiteloos een aantal dagen doorbrengen. Ontspan bij het water of neem een verkoelende duik in het fameuze meer. Bezoek een museum om meer te leren over deze boeiende streek, of maak een mooie wandeling langs de waterkant met uitzicht op de historische bouwwerken. Verrassend mooi!

Proef de oudheid in Thionville

Een wandeling door middelgrote stad Thionville is een reis door de tijd van deze historische streek. Het oude centrum is nog altijd intact en biedt een verscheidenheid aan prachtige architectuur. Omgeven door pittoreske dorpjes en groene bossen is dit de ideale bestemming voor een culture uitstap tijdens je vakantie. Ga jij op ontdekkingstocht?

De hoogte in: La Bresse

Het sfeervolle en knus aandoende bergdorpje La Bresse is een geschikte bestemming voor ieder seizoen! Bekijk de tradities van de hechte gemeenschap of trek erop uit met de fiets, een kano of ga wandelen in het mooie, heuvelachtige gebied. Strijk neer op een terras met uitzicht op een speeltuin en geniet van een ontspannen moment.

Highlights van Lorraine

Uniek in zijn soort: Centre Pompidou

Tussen alle historische bouwwerken is het moderne Centre Pompidou een opvallende verschijning en zeker het bezoeken waard! Vele vakantiegangers gingen je voor en dat is niet voor niets. Vergaap je aan de tentoongestelde kunst of bestudeer het opvallende en unieke bouwwerk zelf. Een van de meest bijzondere attracties van de regio!

Totaalervaring in Toul

De rustige vestingstad Toul, gelegen op een heuvel vanwaar je uitkijkt over de weidse, groene omgeving, is een goedbewaard geheim van de regio. Het is een plaats waar kathedralen, Romeinse overblijfselen samenkomen met rivier de Moezel en omliggende bossen. Een ideale combinatie van cultuur en natuur tijdens je vakantie. Voor ieder wat wils!

Must-see: Waterval van Tendon

Hoewel heel de regio over prachtige natuur beschikt, is een stop bij de waterval van Tendon absoluut de moeite waard! Kijk hoe het water van imposante hoogte naar beneden klettert en voel de verkoelende druppels. De idyllische sfeer en de diverse wandel of fietsmogelijkheden tonen schoonheid van de regio. Erg geliefd bij vakantiegangers.

Musee des Beaux-Arts

Dit museum in Nancy is vanwege de aanblik van het gebouw zelf eigenlijk al de moeite waard. En dan ben je nog niet eens binnen geweest. Vergaap je aan de tentoongestelde kunst met verschillende thema’s. Of daal af naar de kelder waar je nog stukken van de originele stadsmuur kunt zien. Met recht een van de meest geroemde musea in Lorraine.

Fort Douamont

Bij Fort Douamont wordt het pijnlijke oorlogsverleden van deze regio blootgelegd. Bekijk de ruim honderd jaar geleden gebouwde forten en hoor tijdens een rondleiding wat er zich destijds heeft afgespeeld. Door de ruime opzet is het fort op eigen tempo te bezoeken en leer je meer over de turbulente historie van deze bijzondere plaats. Indrukwekkend!

• Type accommodatie

• Faciliteiten

• Aanwezig in kamer/huis

• Waardering

Sorteren

vakanties Lorraine (Lotharingen)

Reviews over accommodaties in Lorraine (Lotharingen)

Prima overnachtingscamping

Dp
    12-7-2018
    Prima camping,vriendelijk,schoon,lekkere friet en niet duur
    Sylvie and Nicolas, gérante, 14-7-2018
    Thank you very much for your review. See you soon ! Sylvie and Nicolas.

Prima hotel

Dustin huisman
    14-6-2018

Toen ik de recensies hier had gelezen dacht ik van waar kom ik terecht!

Maar het viel me 100% mee!

Kamers zijn wel gedateerd maar wel netjes en schoon, badkamer zag er ook netjes uit en het lag heerlijk. Leuke speeltuin voor de kids en een erg grote tuin waar ook de hond lekker zijn energie kwijt kon. Ook lagen er allerlei spullen in de tuin zoals bal, Ping Pong, frisbee om mee te spelen. Van het zwembad hebben we geen gebruik gemaakt.

Ontbijt was prima maar 16,50 wel aan de prijzige kant vind ik.

Tegenover het hotel Zit een super grote supermarkt waar je ook lekkere broodjes etc kunt halen.

Ze waren toen wij er waren op de begane grond alle kamers al aan het renoveren dus het hotel krijgt een upgrade.

Al met al een prima hotel voor doorreis

Wij komen terug hoor !!

Nathalie
    12-6-2018

Wij vinden het super! Prachtig aan de buiten en binnenkant. Mooie sfeer

Super lekker gegeten en heerlijk groot bed.

Nette camping, maar eenmalig.

Gerard
    10-8-2017

Keurige, Duits aandoende camping. De huisjes zijn echter piepklein en dat beïnvloedt de prijs-kwaliteit verhouding. de indruk wordt gewekt dat het er ruimtelijk is, maar de huisjes staan erg dicht op elkaar en er is nauwelijks privacy.

Van een keuken is geen sprake, eerder een kitchenette. Er is ruimte voor 1 persoon. Binnen eten met 4 personen is heel krap. Slapen onder het schuine dak is ook niet prettig en als je dan een stevige huurprijs moet betalen, valt het erg tegen. De eigenaar vroeg zich af waarom er weinig Nederlanders komen. Qua kamperen voor ons iets te gecultiveerd: grasveldjes en asfalt-paadjes. Kampeerplekken zijn wel redelijk ruim, zeker de iets hoger gelegen plekken. Het personeel is overigens heel vriendelijk. In de omgeving is veel te doen, het is een prachtig gebied met veel mogelijkheden voor allerlei activiteiten.

Aangenaam verblijf met hier en daar wat minpunten.

sofie
    28-8-2014
    De residentie was zeer net en onderhouden, heel toegankelijk. Sommige personeelsleden waren heel vriendelijk, andere dan net iets minder spontaan. Wel heel duur voor bijkomstigheden zoals bv drankje in het restaurant of bar. Wat wij heel erg jammer vonden was dat er voor de kinderen wel speeltoestellen en dergelijke voorzien waren maar dat dit te betalen was voor klanten die in de residentie verbleven, moest dit een klein bedrag geweest zijn vinden wij dit wel te verstaan. Maar 6 euro voor 3u vinden wij nogal veel! Ook de wifi was heel duur, 25 euro voor een week. Gelukkig hadden wij een kamer voor 6 pers. gereserveerd ipv voor 4 personen. De ruimte is heel aangenaam maar wel eerder beperkt. Voor ons was dit net genoeg: 2 volwassenen + 2 kleine kinderen. Het slaapbedje van onze kleinste moest in het gangetje van het appartement staan omdat er geen ruimte voorzien was voor kleine kinderen. Wel een goede uitvalsbasis voor wandelingen.
Lorraine (Lotharingen) scoort een 7,3 uit 10, op basis van 1188 reviews