Lorraine (Lotharingen)

De combinatie van historische bouwwerken met een prachtig, heuvelachtig landschap maakt de Lorraine tot een geliefde vakantiebestemming. Duik in de geschiedenis van deze unieke streek of trek de natuur in met de fiets, te voet of vanaf het water. De grote variatie aan activiteiten en bezienswaardigheden bieden vermaak voor het hele gezin.

Lees meer over Lorraine (Lotharingen)

We hebben een aantal aanbieders voor Lorraine (Lotharingen) voor je op een rij gezet:

vakanties Lorraine (Lotharingen)

Over Lorraine (Lotharingen)

In het noordoosten van Frankrijk, aan de grens van Duitsland en België ligt de streek Lorraine. Het gebied heeft een magische uitstraling: de natuur is hier adembenemend, de cultuur geraffineerd en de bevolking ontzettend gastvrij. Tijdens een vakantie of weekendje naar Lorraine kom je dan ook heerlijk tot rust.

Varen over de Moezel

In Lorraine beleef je een groene vakantie. Het is namelijk het dichtst beboste gebied van Frankrijk. De regio is rijk aan natuurlijke bronnen en beschikt over maar liefst drie nationale parken waar je geniet van de prachtige natuur. Reizen door het gebied is ook leuk met de fiets of kano: toer langs de vele historische dorpjes of dwars door de Moezel bijvoorbeeld. In de winter kunnen wintersporters de piste bedwingen in de Vogezen.

Cultuurproeverij

Kunstliefhebbers zijn in Lorraine helemaal aan het goede adres. Zo is Jeanne D’ Arc hier geboren en vindt de Art Nouveau zijn oorsprong in Lorraine. Ook een aanrader: een bezoek aan de Fortifications de Longwy, de verdedingswerken staan op de werelderfgoedlijst van UNESCO. En vergeet de Vitraux glas-in-loodramen van Marc Chagall niet. Tussendoor proef je natuurlijk even van de beroemde en overheerlijke specialiteit van de regio: Quiche Lorraine.

Overnachten in Lorraine

Voor het actuele aanbod en de beoordelingen van hotels, appartementen, vakantieparken, campings en andere accommodaties kijk je op Zoover. Ook vind je op deze pagina een overzicht van de plaatsen en bezienswaardigheden in de regio, zodat je je vakantie in Loirraine van a tot z kunt uitstippelen.