Neuvic (Correze)

We hebben een aantal aanbieders voor Neuvic (Correze) voor je op een rij gezet:

We hebben een aantal aanbieders voor Neuvic (Correze) voor je op een rij gezet:

Reviews over Neuvic (Correze)

Eenvoudig Frans dorp in de buurt van stuwmeer

Leon,
    12-8-2017

Eenvoudig Frans plattelands dorp met de nodige (standaard) voorzieningen.

Enkele restaurants, pin automaten en Super Marche in dorp aanwezig.

Stuwmeer op circa 1,5km van dorp.

Aan zijde dorp bij stuwmeer zandstrand (Plage de Neuvic) met speeltoestellen. Minimale horeca voorzieningen bij dit strand.

Andere zijde van meer mooi, eenvoudig strand (Plage de Maury). Dit strand heeft een betere zonligging en wel horeca voorzieningen.

Heuvelachtige bosrijke omgeving, afgewisseld met weilanden, met uitstekende wandelmogelijkheden.

Door heuvelachtig landschap en beperkte fietsvoorzieningen omgeving minder geschikt voor (recreatieve) fietsers.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Niet een echt gezellig plaatsje

Trudy de Beus,
    17-7-2015

Mooie ligging aan een prachtig meer met zwemgelegenheid. Wij vonden het meer wat Zweeds aandoen. Het plaatsje zelf stelt niet echt veel voor. Er is wel een redelijk grote supermarkt, waar je prima je dagelijkse boodschappen kan doen.

Gereisd met partner in juni 2015

Prachtige natuur.

Marga,
    5-10-2014

Het meer van Neuvic is ideaal voor de kinderen. Er zijn wat eetgelegenheden voozien waar wij vooral 's avonds van gebruik maakten. Zowel in de dichte als verre omgeving is er heel wat te zien. We maakten lange wandelingen in de natuur en bezochten een aantal dorpjes en steden. Ook de kinderen genoten van elke uitstap die we maakten.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2014

Rustig dorpje aan groot meer

André van den Boom,
    25-9-2014

Neuvic is een typisch slaperig Frans dorpje. Er is weinig activiteit te bespeuren, behalve aan het meer en tijdens de wekelijkse markt. Aan het meer in diverse activiteiten, inclusief een schitterend aangelegde golfbaan.

Daar zijn ook de meeste restaurantjes te vinden waar je voor een redelijke prijs lekker kunt eten.

Supermarkt aanwezig met voldoende parkeergelegenheid op 4 km van de camping.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2014

Prachtige natuur!

Chantal Ligteringen,
    17-8-2014

Prachtige natuur! Vulkaangebied. Gorges de Jordanne is een aanrader, een wandeling van 4 km heen en terug langs mooie watervallen. Puy Mary, een van de hoogste bergen in het Cantalgebergte. Ook de weg er naar toe is prachtig, mooie valleien. Ontzettend afgelegen dorpjes, maar erg indrukwekkend.

Het dorp Salers vond ik echt geweldig, alsof de tijd heeft stilgestaan. Zo prachtig al die huisjes/gebouwen en een geweldig uitzicht vanaf het dorp wat uitkijkt op een vallei.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2014
Neuvic (Correze) scoort een 7 uit 10, op basis van 49 reviews