Reviews over Monceaux-sur-Dordogne (Correze)

Fijne plek!

Daphne
    28-8-2018

Fijne, rustige camping met mooie ruime plekken, zeer goed zwembad en prachtige rivier met geweldige stroomversnelling-glijbanen voor kinderen. Prijs-kwaliteit is zeer goed! De animatie viel een beetje tegen, er was niet veel en weinig enthousiasme. Gelukkig is er voor kinderen genoeg te doen. Ook in de omgeving mooie uitvalplekken. Op loopafstand een fantastische klim en klauter wandeling dwars door een vallei vol watervalletjes, mooie bruggetjes en hoge uitzichten. De plekken aan de rivier zijn echt prachtig.

Super!

Simone
    26-8-2018

Hele nette camping waar veel Nederlanders naar toe gaan. Dit was prima. Mooie, ruime en vlakke plekken. Sanitair erg netjes. Ook de omgeving eromheen werd nauwlettend in de gaten gehouden en goed opgeruimd, erg netjes dus. Naast een fijn zwembad ook vertier mogelijk in de rivier. Kortom, top!

Never change a winning team

Jeroen
    23-8-2018

Never change a winning team, zeggen ze als je steeds je wedstrijden blijft winnen met het team dat er staat... Le Vaurette lijkt deze uitspraak uitgevonden te hebben. We kwamen hier 21 jaar geleden ook en toen zag de camping er al net zo uit als nu. Er is in opzet en concept maar weinig veranderd in de tijd. Oke, de hurktoiletten zijn weg. En de munttelefoon is weg. Daarmee ook het laatste beetje Franse nostalgie. Voor de rest is Le Vaurette de 13e provincie van Nederland.

Zie verder de plus en minpunten. We hebben ons vermaakt, maar dit was echt wel de laatste keer.

+Een echte tenten-caravan camping met minimale verhuur van stacaravans

+Gezinscamping

+Activiteiten

+Mooi zwembad

+Supermarkten op respectabele afstand

+Winkeltje

+Sanitair

+Rivier

-Terugkerende/ rondhangende jeugd na kampvuur waar te weinig toezicht op is

-Geen muziekje bij restaurant/ bar

-Eten tot 20:30u en dan klaar

-Wifi dramatisch

-Verder rijden voor sight seeing

Prima camping

Michael
    22-8-2018

Nagenoeg volledig Nederlandse camping met hier en daar een verdwaalde Brit of Fransman. De camping is ingedeeld in 7 zones met een grote variatie in plekken qua schaduw/zon, groot/klein en rustig/druk. Prachtig uitzicht vanaf de F & G zones over de Dordogne. Hou rekening met aflopende plekken.

Voor onze smaak iets te veel ons-kent-ons, veel gasten die hier al jaren komen en elkaar kennen. Naast wat jonge gezinnen veel oudere jongeren van 13-18 jaar. Op zich niets mis mee maar het zorgt ervoor dat het wat langer rumoerig blijft op de camping, iets wat wij juist wel prettig vinden.

Sanitair was prima, gedateerd maar netjes en redelijk schoon (1x per dag). Minpuntje; de warm water voorziening voldoet niet. Douche is lauw als er meerdere in gebruik zijn en het afwaswater is altijd koud/lauwwarm. Vervelend met vettige vaat.

Al met al gewoon een prima camping in een streek waar genoeg te doen is. Wij zouden er zonder twijfel zo weer boeken

Heerlijke camping

Familie Vlemmings
    15-8-2018

Heerlijke camping! Laat je niet afschrikken door de beroerde website!! We hebben hier 2.5 week gestaan met onze zoons van 9 en 12. De kinderen hebben zich geen moment verveeld. Heerlijk zwemmen in het super schone en mooie zwembad, zwemmen of met boot in de stroomversnelling van de rivier (reddingsvest noodzakelijk, voor euro 1.50 per dag te huur bij campingeigenaar), 4 pingpongtafels, volleybalnet, (hobbelige) jeu-de-boules baan. Geen animatie, heerlijke rust. Op camping zijn ijsjes, drinken en wafels te koop. Sanitair is schoon en in prima staat (wel bruine tegeltjes maar dat is uiterlijk). WC papier aanwezig in de toiletten. Prachtige kano-tochten te maken vanaf de camping. In de omgeving is zeer veel te doen: prachtige grotten (La Fage / De Lacave / Padirac), stuwdam Le Chastang, dorpjes (Rocamadour, Beaulieu), apenbos (bij Rocamadour), Waterval Cascade de Murel, Ruïnes Les Tours de Merle. Twee grote supermarkten op 5 min rijden.

Monceaux-sur-Dordogne (Correze) scoort een 7,4 uit 10, op basis van 49 reviews