Argentat (Correze)

We hebben een aantal aanbieders voor Argentat (Correze) voor je op een rij gezet:

vakanties Argentat (Correze)

Reviews over Argentat (Correze)

Voor rust en inspiratie

Anna Gerrits,
    29-10-2018

Ik en mijn vriend hebben de gîte: le Four à Pain gehuurd in oktober om even te ontsnappen aan het hectische stadse leven en om ons te kunnen focussen op ons kunstenaarschap. Eenmaal aangekomen in Argentat werden we ontvangen door de erg gastvrije eigenaren, die duidelijk lieten merken dat ze het belangrijk vinden dat alles naar wens is. Het huisje, met een houtkachel, veel eikenhouten bouw-elementen afgewisseld door grote ruwe stenen, leek uit een sprookje te komen. Alles wat we nodig hadden was aanwezig. Het tweepersoons bed was zelfs geschikt voor lange mensen! We konden erg lekker buiten zitten in de grote tuin en genieten van het prachtige uitzicht, de frisse lucht en de stilte. De omgeving is erg afwisselend. Zo varieert het landschap enorm en zijn er veel pittoreske dorpjes in de buurt, die ieder een eigen karakter hebben. Doordeweeks zijn er marktjes in verschillende dorpjes waar je echt lekkere streekproducten kunt halen.

Gereisd met partner in oktober 2018

Een fantastische plek bij fantastische mensen.

Familie de Booij,
    5-9-2018

Wij hebben in de maand augustus 3 weken verbleven in gites Amour. Een heerlijk knus huisje met alles wat je voor een verblijf op het Franse platte land nodig hebt. Een goed bed, een goede douche en goed ingerichte keuken maken dat de basis zeer goed verzorgd is. De gastheer en gastvrouw zijn zeer gastvrije mensen en stonden daar waar nodig in raad en daad altijd klaar staan. De ligging in het pittoreske Charlannes is zeer aangenaam. De rust, de stilte en de vergezichten maken het een aangename plek om te vertoeven. De vraag of we terugkomen hoeft niet gesteld te worden, het is eerder de vraag wanneer gaan we terug.

Stan en Manja bedankt voor de 3 heerlijke weken. Fijn kennisgemaakt te hebben met jullie en bedankt voor jullie gastvrijheid.

Gereisd met partner in augustus 2018

Aad en Karin,
    3-9-2018

Wat een heerlijk plekje en sfeervolle gîte, met veel rust en ruimte, we hebben er een heerlijke vakantie gehad. Wij zaten in gîte le Quatre met onze 2 kinderen van 11 en 15 jaar oud en onze hond. ‘s Morgens ontbijten op het terras aan het huisje met stokbrood en croissantjes, die ‘s morgens vroeg al aan de deurbel waren gehangen. En ‘s avonds aten we aan de picknicktafel op het grote veld. Daarachter de fruitboomgaard waardoor je via een paadje bij het zwembad met een heel mooi uitzicht kwam.

Stan en Manja zijn hele lieve mensen die altijd klaar stonden. Onze dochter kreeg een flinke oorontsteking waardoor we twee keer een arts moesten bezoeken, Manja heeft de afspraken geregeld en is de tweede keer ‘s avonds om 10 uur zelfs met ons meegegaan.

Niets is ze teveel.

Een echte aanrader!

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

Mooi gelegen camping, jammer van de harde muziek.

Evelien,
    17-8-2018

Het is een mooi gelegen camping met grote en kleine plaatsen aan een prachtig stuwmeer / gedeelte van de rivier. Je kunt er heerlijk in zwemmen en dobberen. Indien de camping vol staat sta je wel dicht op elkaar en weinig privacy. Wij konden zelf een plaats uitzoeken. Schone toilet/douche gebouwen met ruim voldoende toiletten en douches. mooi schoon zwembad. Wat af en toe hinderlijk was dat de oudere jeugd een grote box meenam en je mee moest " genieten" van de muziek. Wij zijn eerder weg gegaan vanwege de overlast van de muziek / show wat elke avond werd georganiseerd bij het kasteel. Van Afrikaanse muziek, disco tot Karaoke. Dit duurde elke avond (!)tot 24.00 uur. En het geluid was erg hard. Wij hebben ons hierover verbaasd en ook aangegeven dat dit de reden was van vertrek. Het zou aan de organisatie worden doorgegeven. Vooral met kleine kinderen is dit zeer storend! Het doet echt afbreuk aan de camping en heeft het ook niet nodig.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

Leuk voor een paar dagen

Asja,
    17-8-2018

Plaatsen aan het water erg mooi maar kleiner. Plaatsen er achter zijn ruimer maar met minder uitzicht. Kinderen hebben zich goed vermaakt, maar weinig te doen binnen 1 uur rijden. Plaatsje zelf wel leuk. Vanaf de camping zelf is niets wandelend bereikbaar. Hiervoor moet je er eerst met de auto op uit.

Huren van kano of sup board op de camping is een aanrader. Pingpongtafels zijn vooral 's avonds leuke plek voor allerlei leeftijden en nationaliteiten. Maar ook vanwege de enige Wi-Fi ontvangst op de camping. Later op de avond/nacht trekken een aantal jongeren naar de plek achter het kasteel. Geen overlast van gehad. Bij het kasteel zelf elke avond muziek (karaoke, disco). Duurt tot 12 uur ongeveer.

Sanitair is aan vervanging toe en meestal niet schoon. Wel alle dagen warm water gehad. We hadden het gevoel dat het seizoen al beetje over was terwijl we in de kindervakantie aan kwamen.

Voor ons leuk voor een aantal dagen, niet langer

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018
Argentat (Correze) scoort een 8,3 uit 10, op basis van 63 reviews