We hebben een aantal aanbieders voor Le Grau du Roi voor je op een rij gezet:

Reviews over Le Grau du Roi

Verrassend gezellig!

Sascha van der Laak
    12-10-2016

Een heerlijk oud vissershaventje. Verrassend gezellig met vele winkeltjes en restaurantjes. Parkeren bij de Arena en dan langs het water lopen het dorpje in. Erg mediteriaan, gezellig en de drukte valt enrom mee. Je kunt ook vanaf onze camping er heen lopen. Als je er heen wilt met de auto, rij dan even om via Aiges-Mortes. Scheelt een file, hoop frustraties (wil je niet op vakantie) en Aiges-Mortes is een erg mooi dorp!

Gereisd Met oudere kinderen in juli 2016

Prima ligging

MCDekker
    14-8-2016

Strand L'Espiguettes is prima. Fijn zand.Toegang parkeren EUR 6,00. Veel maneges voor leuke ritjes naar het strand. Tip: boek de rit van 08.00 uur in de ochtend. dan is het niet zo druk en zijn de paarden nog fit. Kermis aanwezig vanaf 20.30 uur open. Heel druk, maar geweldige attracties. Centrum Le Grau: wel ok. Zoals zovele centra met kleine, smalle winkelstraatjes en boulevard. Niet bijzonder. Op 30 minuten een heel leuk klimpark: Tyroliane. Al geschikt voor kleine kinderen vanaf 3 jaar. Veel trajecten, verschillende moeilijkheid. Kan je zo 6 uur bezig zijn. Tip: lunch meenemen. Is daar niets te krijgen, behalve chips, ijs en drinken. Op 1,5 uur rijden (boven Montpellier) heel veel mogelijkheden om te kanovaren. Super omgeving. Wel heel druk. Zee aquarium niet bezocht. Safari door omgeving ook niet gedaan. Minpunt: heel veel muggen 's avonds. Opletten geblazen. Niet veel tegen te doen. Ze zoemen niet, dus 's ochtends kan je onder de bultjes zitten. Het is prima, maar wij hebben het wel gezien na 1 keer.

Gereisd Met jonge kinderen in augustus 2016

Gezellig havendorpje

zooveraap
    21-6-2015

Le Grau-du-Roi is een havendorpje dat onder toerisme uitgedijd is. Het is rommelig, maar wel met sfeer. Langs de kust ligt een lang zandstrand. Leuk om doorheen te lopen als je er verblijft, maar niet zo bijzonder om er voor naar toe te gaan.

Gereisd Met jonge kinderen in juni 2015

Fijne bestemming

N.Franssen
    19-6-2015

Mooie fietsmogelijkheden. Zee loopt wel heel langzaam af, je moet al bijna 200 meter erin lopen om enigszins te kunnen zwemmen. Leuk centrum/haven van le grau du roi, Aiges Mortes en la grande motte zorgen voor een mooie omgeving.

Gereisd Met partner in juni 2015

Een keertje kijken is leuk, nu weer wat anders

mikieeeg
    1-9-2014

Zeeaquarium leuk + strand is goed nabij camping Les Petits Camarguais

Winkelstraten in centrum zijn veel van hetzelfde (bar/restaurant/souveniershop,ijswinkels). Het is echt toeristenstadje/dorpje. Lastig zijn de Fransen niet, ze proberen je niet hun winkel binnen te trekken. Dorp inrijden is elke dag filerijden, 1 rotonde houdt alles op!

Montpellier centrum (treintje) leuk, het Odysseum (luxe winkelcentrum) en de dierentuin ook leuk Evt.kijken naar FC Montpellier (voetbal ligue1), of naar handbalwedstrijd vd lokale handbal FC die 3de in de hoofdcompetitie was in '13/'14

Daarnaast uiteraard Aigues Mortes (leuke kasteelstad) bezoeken met markt (2X per week).

La Grande Motte heeft leuke boulevard+strand om te wandelen of wat te eten/drinken. Verder langs de kust vanuit la Grande Motte rijden richting Sete betekent file rijden! Het is superdruk, mensen willen naar het strand en zoeken parkeerplek.

Gereisd Met jonge kinderen in augustus 2014
Le Grau du Roi scoort een 7,9 uit 10, op basis van 273 reviews