Rambouillet

Reviews over Rambouillet

Fijne sfeer

rainbow
    19-10-2014

Zalig plaats om in rond te hangen, in de winkelstraat (Rue Charle-de-Gaulle), een groot aanbod van allerlei zaken... Leuke pleintjes met terrasjes, royaal aanbod aan restaurantjes, vriendelijke mensen. Maar de hoofd attractie blijft toch het imposante 14 de eeuwse kasteel, en het omliggende park, waar het heerlijk vertoeven is...

Gereisd Met oudere kinderen in Sat Jul 19 2014 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Mèt prachtig kasteel in het centrum

rainbow
    30-10-2013

Rambouillet is vooral bekend voor het uitgestrekte bos van Rambouillet en voor zijn kasteel. Ten oosten van het centrum ligt de hippodroom van Rambouillet, waar drafrennen worden gehouden. Het is een aangename gemeente, met een groot cultureel aanbod, voldoende keuze aan eetgelegenheden, gezellige pleintjes met terrasjes en een groot winkelaanbod. Een plaats die leeft en waar er altijd wel wat te doen is.

Gereisd Met oudere kinderen in Sat Jul 20 2013 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Rustig provinciestadje

Rinus
    22-3-2012

Rambouillet is een rustig provinciestadje dat op zichzelf niet zoveel heeft te bieden maar dat vooral bekend staat om het kasteel, dat het zomerverblijf van de Franse president, de ingang tot het park bereikt men vanuit het centrum van het stadje. Het kasteel is een aardig gebouw met een drietal spitse hoektorens, als de president er niet verblijft kan men deelnemen aan een rondleiding door het interieur dat echter zeer sober is, al valt hier en daar zeer fraai houtsnijwerk te bewonderen. Achter het kasteel ligt de Jardin d'Eau, een watertuin, in een halfronde waterpartij komen een aantal kanalen tezamen, de daartussen liggende eilandjes zijn begroeid met ruig door elkaar groeiende berken, elzen en klimplanten Achter de watertuin ligt een uitgestrekt bospark, langs de parkweg ligt een de Laiterie de la Reine, een soort tempel, men kan hier heerlijk wandelen door een landschapspark, dat doorkruist word door sprankelende beekjes, het is een oase van rust.

Gereisd Met partner in mei 1995

Stadje met mooi kasteel en kasteelpark

Chris
    7-3-2012

Rambouillet ligt 50km ten zuiden van Parijs, richting Chartres. Mooie omgeving (de vallei van de Chartreuse). Uitgestrekt woud met veel wild. Het kasteel dateert van de middeleeuwen (oude burchttoren), maar is vaak herbouwd. Het park is heel uitgestrekt. Interessant zijn ook de laiterie en het schelpenhuis in het park. Rambouillet zelf is een aangenaam en rustig stadje, met enkele hotels en restaurants, en een winkelstraat. Leuk marktje zaterdags.

Gereisd Met partner in Wed Feb 01 2012 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Leuk dorpje

Dan.
    23-2-2009

Leuk dorpje (voldoende winkels en cultuur (musea), maar ook mooie omgeving (Natuur, kastelen). Ligt op circa 20 minuten van buitenkant van Parijs af. In dorp zijn voldoende restaurants. Op zaterdag is er markt wat geheel erg gezellig maakt. In de kasteel tuin kan je heerlijk wandelen (gratis)

Gereisd Met jonge kinderen in februari 2009
Rambouillet scoort een 7,1 uit 10, op basis van 9 reviews