Reviews over Boulancourt

Wilma en Gert Jan,
    14-8-2018

Een prima camping om te vertoeven. Grote staanplaatsen, rustig. Veel bomen, zodat er voldoende schaduw is. Aan een beek, midden in de natuur. 's Nachts hoor je de uil in de verte, en overdag diverse vogels en eenden.

In het dorp is een kleine alimentation, chez Francoise. Daar kun je je brood bestellen, en kleine inkopen doen, of een kopje koffie drinken in haar café, waar altijd wel een paar franse dorpsgenoten aanwezig zijn.

De sanitaire voorzieningen zijn schoon, en in voldoende mate aanwezig.

Er is een verblijfsruimte, met een koelkast, vriezer, kookplaat en magnetron.

Er zijn diverse speeltoestellen aanwezig.

De eigenaar is zeer vriendelijk en behulpzaam.

In de omgeving zijn er veel mogelijkheden tot klimmen. Op de camping kun je daarvoor benodigdheden huren.

Diverse grotere plaatsen zijn binnen twee uur te bereiken, zoals: Fontainebleau (half uur), Orleans en Chartres. Aanrader: kasteel La Motte-Tilly.

fijne rustige camping

Paul,
    25-8-2016

Deze camping is een fijne uitvalsbasis voor het kimmen/boulderen rondom Fontainebleau. Het gebied van bijvoorbeeld 'LesTrois Pignons' is vanaf de camping goed bereikbaar. Op de route richting de klim/bouldergebieden kom je langs Malesherbes waar je de boodschappen voor de dag kan doen (Intermarche en E.Leclerc).

(noot: in het iets verder gelegen Pithiviers is een Decathlon easy en een Intersport aanwezig.)

De camping zelf heeft een rustige, natuurlijke sfeer en is fraai gesitueerd aan een riviertje. Voor de (kleine) tentkampeerder biedt de camping aanvullende faciliteiten zoals het vrij gebruik van koelkasten en een 'woonkamer' / kookgelegenheid voor als het slecht weer is. De camping bied je daarnaast veel ruimte en privacy.

In vergelijking met andere campings in de omgeving van Fontainebleau/ Milly-la-Foret kenmerkt deze camping zich als een natuurlijke, rustige camping met uitstekende 'basic' faciliteiten die aansluiten bij de kampeerder die ook slechts deze zaken wenst.

Komen terug

Anja & Herman,
    13-9-2015

Bijzonder gastvrije camping en een aanrader voor rustzoekers. Veel vaste plaatsen maar zo ruim opgezet dat er zeker in het naseizoen voldoende ruime plaatsen beschikbaar zijn. Vooral achterop het terrein is het goed toeven op de punt van het eiland. Ook op het sanitair is niets aan te merken; eenvoudig maar zeer verzorgt.

Hoewel op ruime afstand van Parijs is deze camping toch een goed uitganspunt voor bezoek aan deze stad met het OV. De RER in Malesherbes is wel dichtbij (8 km) doet er vrij lang over. Beter is het de trein te nemen in Fontainebleau. Met de auto ben je daar binnen 45 minuten en dan nog 20 minuten met de trein. Hoewel, een bezoek aan Fontainebleau is op zich al zeer de moeite waard.

Buitengewoon rustig

S,
    10-9-2015

Wij hadden huisje Heron gereserveerd. Dat was een prima huisje met alle voorzieningen. De huisjes worden ook verhuurd aan mensen die in de buurt werken, maar niet in de buurt wonen. Wij hebben daar geen last van gehad. De camping ligt best wel ver van alles weg. Het cafe waar je normaal brood kunt kopen ( op bestelling de dag ervoor) was gesloten voor de hele maand. De keuze was dus afbakbrood of 8 kilometer enkele reis voor een bakker.

Fijne camping

Tommy,
    5-8-2014

Wij hebben hier een heerlijke tijd gehad, veel ruimte, vrijheid en rust. Sanitair is schoon en goed en eigenaar bijzonder vriendelijk. Verrast door mooie natuur en omgeving.

Boulancourt scoort een 8,3 uit 10, op basis van 3 reviews