Marigny (Jura)

We hebben een aantal aanbieders voor Marigny (Jura) voor je op een rij gezet:

We hebben een aantal aanbieders voor Marigny (Jura) voor je op een rij gezet:

Reviews over Marigny (Jura)

Grote camping met alle voorzieningen!

Steven,
    13-8-2018

Grote terrassen camping aan de rand van het meer. Mooi buitenzwembad met glijbanen. Binnenbad is klein, wij hadden gelukkig mooi weer dus hadden het niet nodig. Zwemmen en waterpret in het meer kan natuurlijk ook. Groot restaurant met bar met ruim aanbod aan de gangbare prijzen. Grote campingwinkel met ruim aanbod maar duur, je kan beter naar de nabij gelegen supermarkt en bakker op ongeveer 2 km. In de ruime buurt zijn mooie uitstappen te maken. De waterval van Herisson en Baume-les-Messieurs zijn aanraders. Wij verbleven in een huuraccommodatie met twee slaapkamers, badkamer, toilet, keuken met afwasmachine en airco. Deze was dik in orde. De onze stond wel op het bovenste terras. Dit was rustiger dan beneden en de caravans staan verder uit elkaar. Maar je zit natuurlijk verder van het meer en het zwembad. Wij hadden een leuke vakantie!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

Prima camping, veel animatie.

Familie v R.,
    12-8-2018

Prima verblijf gehad aan prachtig meer. Stacaravan was goed. Speelgebied ligt op het bovenste terras, de weg er naartoe loopt vrij stijl, kan ook via trappen die langs het zwembad omhoog lopen. Het zwembad was uitdagend genoeg, waarbij de grote glijbaan van 14:00-19:00 geopend was vanwege het toezicht door een extra badmeester(prima geregeld). De rest is gewoon de hele dag open. Mensen worden, indien nodig, rustig aangesproken op gedrag, (bij gebruik van shorts, bootjes oid). Bootjes en banden zijn wel toegestaan in het meer. Waterschoentjes zijn hier handig want het strand is een kiezelstrand. De camping zelf verhuurd waterfietsen, (al dan niet met glijbaan), en kano’s. Deze kun je niet reserveren, wie het eerst komt heeft eerste keus. Het personeel spreekt ook Engels, de een wat beter dan de ander, maar voor Franse maatstaven is dat al heel wat. prima vakantie gehad. De kinderen hebben zich ook super vermaakt.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2018

Prima stek

Linda,
    11-8-2018

Camping is gelegen in een prachtig groen, heuvelachtig gebied, erg rustig, niet toeristisch. De camping zelf is groot, we moesten behoorlijk klimmen naar de stacaravan Habana. Zeer enthousiast animatieteam, met een Nederlander. Diverse shows waren volledig in het Frans dus niet te volgen voor de kinderen. Zwembad is prima, soms druk. Meer is prachtig, neem waterschoenen mee! Huisje zelf zeer krap voor 5 personen, we hadden prachtig weer dus hoefden er gelukkig alleen te slapen. Kwaliteit van het huisje: had zijn beste tijd gehad. Geen privacy maar wel leuk voor de kinderen, snel contact. Bedden zijn zeer matig. Avonden en nachten kunnen fris zijn. Supermarkten in de buurt. De Fransen zijn hier vriendelijk, personeel zeker ook. Eten op de camping is matig. We hebben een heerlijke vakantie gehad met een regenachtige dag van de veertien.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

Absolute aanrader

J van Dommelen,
    8-8-2018

Camping voornamelijk voor stacaravans.

Terrassen camping, dus plaats stacaravan redelijk bepalend betreffende looptijd naar zwembad of het meer.

Restaurant prima, enthousiast personeel, 'snackbar' redelijk .

Zwembad leuk maar overvol, ligbedjes vinden erg lastig, glijbanen leuk maar kost je een zwembroek!

Nee, het mooiste aan deze camping is het prachtige meer(meer van Chalain)!!!

Zand/kiezelstrand waar ook de plaatselijke bevolking naartoe komt(waar je totaal geen last van hebt, in tegendeel erg gezellig).

Ligging camping prachtig en uitvalsbasis voor prachtige rondritten of voor het bezoeken van mooie plaatsjes.

Veel mogelijkheden tot het beoefenen van sportieve activiteiten(klimmen, kanoen, wandelen).

Gebied kenmerkt zich door de vele prachtige blauw/groene meren tussen de bergjes en bomen.

Kortom een absolute aanrader om naar deze camping of dit gebied te gaan.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2018

Mooie omgeving, alles is in het frans

Dees,
    3-8-2018

Inchecken kwamen om 16:00 aan, en huisjes waren nog niet gereed. Werd na 17:00 gebeld dat ik de sleutel kon ophalen. Avond programma volledig op Frans gericht. Word geen Engels gesproken of NL. Veel Nederlanders op de camping. Mooi meer, advies is waterschoenen ivm kiezelstrand en vieze bodem van het meer. Leuk om met je opblaas bootje of surfplank te varen. Zwembad weinig bedjes, geen schaduw plekken. Druk maar leuk voor paar uurtjes. Mannen moeten strakke shorts. Je mag met ballen en opblaasspeelgoed in het zwembad. Winkeltje beperkt open, is van 12.30-17.00 dicht. Intermarche en Lidl richting champagnole (15km). Enige zoetigheid voor op brood te koop is Choco pasta, Jam, honing. Dus evt zelf meenemen.

Advies neem huisje met airco, zit gratis een komen bbq bij. En bezoeken van de watervallen zijn zeker de moeite. Kids konden op 1 plekje goed het water in, dus handdoek en zwemkleding aan of mee.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018
Marigny (Jura) scoort een 8,1 uit 10, op basis van 39 reviews