Dole (Jura)

We hebben een aantal aanbieders voor Dole (Jura) voor je op een rij gezet:

We hebben een aantal aanbieders voor Dole (Jura) voor je op een rij gezet:

Reviews over Dole (Jura)

Een aanrader - maar niet voor gezinnen

willy calbrecht,
    6-10-2018

Wie houd van de natuur is dit een prachtige streek om te verkennen,met enig mooie vergezichten,waar koeien en schapen niet weg te denken zijn.

Heel goede Restaurants binnen een straal van 20 km

Wij logeerden in Salins-les-Bains - In het hotel " Grand Hôtel des Bains van waaruit men diverse mooie uitstappen

kan maken. Het bezoeken van diverse UNESCO geklasseerde gebouwen en dorpen.

Waronder de enig mooie Koninklijke zoutmijnen in Arc-et-Senans,de zoutmijnen in Salins-les-Bains,De stad Dole geboortstad van Louis Pasteur.

De Taillanderie,getuigenis van de industriële geschiedenis van de Franch-Comté

Arbois de wijnstreek waar de gekende gele wijn wordt geproduceerd.

En nog zo veel meer.

Gereisd met partner in september 2018

Prachtige stad om te verkennen

Riet,
    4-9-2015

Dole is prachtig om meerdere dagen te verblijven. Er is een mooie stadswandeling die je gratis bij de Tourist Information op kan halen die je langs allerlei interessante plekken leidt. Veel restaurants voor redelijke prijzen en terasjes, musea etc. Gewoonweg genieten!

Gereisd met partner in september 2015

sfeervol, historische stad

nettyzaaijer,
    24-7-2015

Prachtig oud centrum, voldoende (gratis) parkeerplaatsen aanwezig.

Er is een wandelroute uitgezet langs bezienswaardige

gebouwen en kerken. Deze route wordt aangegeven met pijltjes in de stoeptegels ( circuit du chat perché)

Gereisd met partner in juni 2015

adem benemende bloemenpracht

Yvon,
    18-8-2008

Dole is een prachtige ville de fleurie. Leuke winkelstraatjes die je omhoog leiden naar een prachtig oude kathedraal. Beneden kun je heerlijk wandelen langs de gracht en langs oude panden en je kunt door een verrassende oude ondergrondse passage. Aan de buitenrand een leuke kleine jachthaven. Wij vonden Dole erg leuk, we zijn op een terrasje beneden bij passage en aan het water uit eten geweest. Heerlijk gegeten. Kortom echt de moeite waard om een keer te bezoeken.

Gereisd familie in augustus 2008

Dole (Yura Fr

AHM van Drunen,
    16-8-2005

Dole (Yura Fr.) is een kleine centrale renaisanse universiteidsstad tussen de rivieren (Le Doubs)die nagenoeg volledig is gerestaureerd en in de toeristische wereld onderschat is qua (stede-)bouwkundige schoonheid en kultuur.

Ook het achterland van de (Haut) Jura is vanuit Dole zeer mooi en goed bereikbaar.

Na ca. 30 jaar Frankrijk was deze vakantie zeer verfrissend.

Gereisd anders in augustus 2005
Dole (Jura) scoort een 8,5 uit 10, op basis van 23 reviews