Clairvaux-les-Lacs (Jura)

We hebben een aantal aanbieders voor Clairvaux-les-Lacs (Jura) voor je op een rij gezet:

Venue Holidays

Weer & Klimaat Clairvaux-les-Lacs (Jura)

JanFebMrtAprMeiJunJulAugSepOctNovDec
Max. temp. (℃)14°18°22°25°24°20°14°
Min. temp. (℃)-2°-1°10°12°11°-1°
Zonuren2h3h4h5h6h7h8h7h6h4h2h1h
Dagen regen10910911108988910

Reviews over Clairvaux-les-Lacs (Jura)

• 8Helga09-08-2014

Ziet er allemaal erg mooi uit.

Mooi plekje. Prachtige natuur. Daardoor ook regen gehad, verder zon met bewolking.

• 9Zorg voor natuur

juli 2014

• 6didine30-07-2015

agreable ville

très agréable d avoir tout sur place.

• 6Sfeer in stad
    • 6Omgeving
    • 6Zorg voor natuur

januari 2015

• 8Susan de Graaff20-01-2007

Leuk plaatsje, met eens per week een zeer leuke typisch franse markt. Heerlijk vinden wij dat. Goede restaurantjes. Ook zijn er de geweldige supermarche's in de buurt. Voor de sportievelingen zijn er mooie (race) fiets en hardlooproute's. Het kan er wel koud en nat zijn, dus warme kleding mee.

• 7Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur

Gereisd met familie in augustus 2006

• 8Callewaert06-08-2013

prachtige natuur

Je kan er kajakken, grotten bezoeken, autotochten of trektochten maken rond de meren, watervallen bezoeken (echt de moeite!!!),...

• 9Omgeving
    • 8Cultuur

juli 2013

• 6Annegien de Vos17-07-2013

Weinig winkeltjes

Shoppen moet je niet willen in dit dorp, dan ben je namelijk snel weer thuis. Wel veel pinapparaten.

• 4Uitgaanslevenn

juni 2013

• 5cecile29-07-2014

Prachtige natuur maar verder weinig cultuur

De Jura lijkt me echt een bestemming voor liefhebbers van lange wandelingen en sportieve fietsritten.

• 8Zorg voor natuur
    • 3Cultuur

juli 2014

• 7Ed Schuller08-08-2005

Grote, redelijk rustige camping. Wel hoor je 's avonds geluiden van de animatie op de achtergelegen camping. Ga daar dus niet te dicht naast zitten als je daar niet van gediend bent. Heerlijk meertje om af te koelen. Als de de camping afloopt langs het water kom je bij een bewaakt openbaar strand waar een schans met 3 verdiepingen is waar je vanaf kunt springen. De hoogste verdieping is voor de allerdappersten. Mijn kinderen hebben zich daar uitstekend vermaakt. Tip: Bezoek de watervallen van Herisson die in de buurt liggen. Parkeren 4 euro, en dan een boeiende wandeling langs 3 of 4 watervallen. We hebben zelfs onder en achter een waterval gestaan. Je kunt ook een filmvoorstelling bezoeken voor 9 euro (soort Omniversum) over watervallen. Daar ben ik zelf niet geweest.

Gereisd in augustus 2005

• 7Fam. Beckers13-08-2013

Erg mooie groene omgeving

Erg mooie plek met veel natuur maar je moet wel geluk hebben met het weer

• 9Omgeving

juli 2013

• 6tjalina24-08-2012

niet echt spectaculair

Het dorpje is klein maar wel gezellig. Je hebt 2 supermarkten en een tankstation wat heel handig is. Verder is er niet zo heel veel te beleven maar het is wel het grootste dorpje van de omgeving volgens mij. Je hebt restaurantjes en kroegjes maar ik (17 jaar) ben niet op stap geweest. Volgens mij kon dat ook niet.

• 7Omgeving
    • 5Cultuur

januari 2012

• 6Stefanie Weimar30-06-2017

Saai dorpje maar een prachtige omgeving

Clairvaux les Lacs is een dorpje waar niet veel te doen is. Het zwem meer is heerlijk voor mensen van alle leeftijden. Een prima uitvalsbasis als je van de Jura wil genieten. De watervallen van Herrison is een echte aanrader en ook de vele mooie meren in de omgeving. Leuk dorpje is Baumes les messieurs en iets verderop de grotten met waterval.

• 10Omgeving
    • 5Cultuur