Champagnole (Jura)

We hebben een aantal aanbieders voor Champagnole (Jura) voor je op een rij gezet:

Reviews over Champagnole (Jura)

Prachtige omgeving!

Bandit
    7-5-2017

Prachtige natuur, de watervallen (cascades du herrison) zeker bezoeken, zijn meerdere watervallen.

Grottes des baum, mooie grot, onder begeleiding van een gids kun je hier in, vergeet niet om buiten de grot een wandeling te maken, zeeer de moeite waard. Er zijn meerdere grotten in de omgeving, ik heb ze allemaal bezocht, maar dit is wel mijn favoriet.

Zwitserland, meer van Geneve is te doen, vertrek vroeg in de ochtend.

Besaçon, de citadel. Schitterend zicht over de stad, een stuk geschiedenis. In de citadel is ook een dierentuin gevestigd met o.a. tijgers, apen enz. Hierdoor is het voor jong en oud leuk.

Zwemmen in de schitterende meren. Lac du vouglans of lac le chalain bijvoorbeeld. Opletten waar je gaat, echt alleen op de aangegeven plekken baden, andere plaatsen zijn niwt aan te raden vanwege behoorlijke onderstroming, ineens diepe plaatsen langs de oever of extreme koude plaatsen!!!

Dino parc bij besançon. Voor de kids erg leuk. Enorm park waar je de dinos (beelden natuurlijk) in ware grote tussen de bossen kunt zien. Immens grote dinos vindt je gedurende een wandelroute tussen de bomen. Erg indrukwekkend. Let op, doe goede wandelschoenen aan, het parc lijkt bij binnenkomst klein, maar er zit dus die lange route door het bos bij.

Verder is het leuk om de markt in bertrand te bezoeken. Ambachtelijker kan niet. Ben je op zoek naar autentieke streekproducten, moet je hier geweest zijn.

Champagnole ligt rustig en centraal, het is niet een heel grote stad, maar wel gezellig. Er wordt redelijk wat georganiseerd, kijk hiervoor op de aanplakbilleten of bv op de camping. Zit je op camping du Boise, schroom niet om de eigenaar te vragen wat er te doen is of waar je heen moet gaan.

Boodschappen kun je doen bij super u, redelijk prijzig (ah) maar je hebt bijvoorbeeld ook gewoon een lidl, een aldi, en een Supermarché Colruyt. Die laatste is ook goed te doen, merkproducten kosten hier echt minder in vergelijk tot super u. Wel vindt je super u op een bedrijventerrein, zijn winkels als sport 2000, een soort xenos, een aantal kledingwinkels te vinden.

Gereisd Met oudere kinderen in augustus 2016

Functioneel dorp

gerttiekstra
    16-8-2015

Champagnole als dorp is niet erg bijzonder. Wat wel bijzonder is, is dat er 7 supermarkten in het dorp zijn, allemaal tussen 300 m en 3km van de camping. Het dorp is redelijk vlak en daardoor ook goed te fietsen. In de directe omgeving van het dorp is veel te doen en te bekijken. Wij hadden aan twee weken lang niet genoeg.

Gereisd Met jonge kinderen in Wed Jul 01 2015 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Ligging van deze stad zeer gunstig.

lucia
    29-7-2014

Champagnole heeft een centrumfuncte voor de regio .Grote super-u village aan de stadsrand. .Er worden muziekavonden georganiseerd op het plein.. Je kunt snel allerlei bezienswaardige plaatsen bezoeken. In Champagnole is een archeologisch museum, echter alleen in het hoogseizoen geopend.

Gereisd Met partner in juni 2014

Gewoon een leuk stadje

H. Stienstra
    26-9-2013

Champagnole ligt gunstig ten opzichte van allerlei bezienswaardigheden in de omgeving: welke kant je ook op gaat, er is altijd wat te zien! Het plaatsje zelf is niet zo groot, wel leuk om een keer doorheen te slenteren, maar dan houdt het ook op. Er zijn wel veel winkels (supermarkten).

Gereisd Met jonge kinderen in Mon Jul 01 2013 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Echt leuk

Anne
    4-8-2008

En dat is de camping ook ! echt leuk,

wij hebben er 3 nachten gestaan eind juli 2008, zouden maar 1 nacht blijven omdat we op door reis waren naar het zuiden, ( achteraf spijt gehad dat we hier weg zijn gegaan ) Veel nederlandse gezinnen met kinderen te vinden in de maand juli en augustus, maar vooral !! het is daar schoon !!! douches en toiletten valt alleen maar te complimenteren doordat ze schoon en mooi zijn, ook de zwembaden en terassen daar. De eigenaar heeft nederlands geleerd, speciaal voor zijn nederlandse gasten, aan de balie zijn ze erg vriendelijk en zeer behulpzaam, elke ochtend verse stokbroden en croisantjes die door de plaatselijke bakker gebracht worden.

Zeer zeker een aanrader !!

Gereisd Familie in juli 2008
Champagnole (Jura) scoort een 7,9 uit 10, op basis van 17 reviews