vakanties Propriano

15-8-2018

goed tot zeer goed

gent,
    14-8-2018

Wat betreft ligging kan het niet beter pal aan het ( privé) strand , waar je dan ook zoals in brochure vermeld 1 x week een zee-excursie kan aanvangen .op wandelafstand 10min van haven en gezellig stadje , dus juist buiten de "drukte ".

Personeel zéér professioneel en behulpzaam maar zoals veel in Frankrijk is een mondje Frans praten zeker aan te raden. Geen "stijf " gedoe is dan ook een club maar met nodige gereserveerdheid was voor ons de 1ste x in een club en hier zeker voor herhaling vatbaar .eten in buffetvorm maar zeker veel afwisseling ...en wordt steeds aangevuld , dus wat later eten is nog steeds even veel keuze .

Voor wie wil is er na 17u wel altijd iets te doen door het animatieteam..

Veel materiaal gratis aan receptie te verkrijgen ook voor kleinere kinderen .

Wat iets is tegengevallen waren de kamers , (zonder balkon ) wat toch een betere keuze zou geweest zijn en aan de voorzijde van het hotel wat s' morgens wat lawaai ( leveringen e.d.) met zich meebracht , kamer op zich vrij klein en geen of weinig opberg mogelijkheid ...tegenvaller was de badkamer waar de douche echt wel beperkt was , hoeft geen danszaal te zijn maar 2 personen konden tezelfdertijd niet in de badkamer ...weet niet of dit voor alle kamertypes is .Gezien de hitte zou een airco geen overbodige luxe zijn , maar dit is een miss een hotelstandpunt want met uitz van de strandkamers was er nergens airco ook niet voor personeel aan receptie.prijs / kwaliteit correct . en goede uitvalbasis voor Zuid - Corsica te ontdekken .

Mooi hotel op goede locatie

R. ,
    26-7-2017

Hotel Bartaccia is een mooi hotel. Wij zaten in kamer 44 wat een suite met zeezicht zou moeten zijn. Je zag de zee wel, maar je moest toch je best doen om vanaf het balkon de zee te kunnen zien. Als je kunt kiezen zou ik 36 tot 40 doen. Wel mooi en ruim balkon en prima kamer. Wij sliepen daar met 3 kinderen en er was een bed bijgezet en een stapelbed. Daardoor wel iets minder ruimte. De tuin is mooi en het zwembad en restaurant (buiten bij het zwembad) zien er mooi uit. De service is goed. Alleen bij het eten bij het hotel (wat qua kwaliteit prima was) vonden wij de service minder. De bediening leek niet heel gecoördineerd waardoor we soms lang op drankjes, eten of de rekening moesten wachten.

Goed hotel,prachtige ligging,vriendelijk personeel

NJM Boos,
    25-5-2017

Hotel bartaccia ligt niet direkt aan de baai, maar die is vanuit de kamer wel te zien. Het hotel beschikt over ruime, goed ingerichte kamers, een ruim balkon en mooie badkamer die elke dag worden schoongemaakt. Het personeel is uiterst behulpzaam en vriendelijk. De baas hielp ons de dag voor ons vertrek zelfs met inchecken voor onze vlucht, hoewel dat met niet eenvoudig voor hem was.

Er ligt een grote tuin om het hotel en er is een zwembad met een prettig overdekt terras.

De baas vertelde dat het een familiebedrijf is, overgenomen van zijn ouders en dat hij runt samen met zijn broer. Ze zijn volop aan het renoveren en bij-bouwen.

2 tips: het ontbijt wat verder uitbreiden met meer vers fruit en produkten uit de streek.

Ook zouden er wat meer ligbedden bij het zwembad moeten zijn.

Verder niets dan lof voor Hotel Bartaccia in Propriano, Corsica.

Propriano scoort een 7 uit 10, op basis van 32 reviews