Sorteren

Reviews over Propriano

prachtige plek, Levendig.

NJM Boos
    22-5-2017
    Voornamelijk haven en boulevard. Weinig bezienswaardigheden in de plaats zelf, maar meer dan genoeg te zien in de direkte omgeving.

Gezellige plaats, prima uitvalsbasis voor trips

Marfine
    21-2-2017

Een leuke plaats, met voldoende winkels om boodschappen te doen, voldoende restaurants en terrasjes in div prijsklassen.

Het is een prima uitvalbasis voor uitstapjes zoals naar, Sarténe, Bonifacio, beide zeker de moeite waard.

Aan de D319, westkant van het dorp ligt een mooi surfgebied.

Het strand in het dorpje zelf bestond uit kleine kiezels, waterschoenen zijn dan fijn, verder vonden wij aan het strand weinig beschutting, dus parasols gewenst als je hier niet tegen kunt.

Wij hebben veel van het eiland gezien, omdat wij een week in Propriano en een week in Porto Vecchio hebben gezeten, met deze keuze waren wij heel blij, je ziet op deze manier meer van het eiland, de reden voor deze keuze was, dat je vaak dezelfde weg rijdt als je voor een uitstapje oppad gaat.

Verder hebben wij vanuit Porto Vecchio nog een extra overnachting in Calvi gedaan, wat ook een erg leuke plaats is, trek hiervoor een dag heen en een dag terug uit, je rijdt namelijk eerst de hele kustweg en dan steek je via Corse naar L'Ile Rousse over, richting Calvi. Veel plezier op dit prachtige groene eiland.

Leuk, centraal gelegen, gezellig havenstadje

RJ
    25-9-2016
    Vele restaurantjes en eettentjes

Leuk stadje

Jan
    22-9-2014
    De restaurantjes aan het water zijn overvloedig en de keus is groot.

Leuk havenplaatsje

PM
    7-9-2014
    Propriano is geschikt om vanuit daar het zuiden van Corsica te verkennen. Met je huurauto (of eigen auto) kun je van allerlei dagjes uit plannen. Het is een klein, maar gezellig centrum. Met leuke restaurantjes, winkeltjes en natuurlijk souvenirshops. En het ligt natuurlijk aan het water, dus ook volop zandstrand (lees: hele kleine steentjes)
Propriano scoort een 7 uit 10, op basis van 30 reviews