Ile Rousse

Reviews over Ile Rousse

Leuk plaatsje, mooi achterland

Lex,
    13-12-2012

Ile Rousse is een gemoedelijk plaatsje aan de westkust van Corsica. Smalle, straatjes, schilderachtige geveltjes, aardige terrassen en restaurants. Het achterland is ook de moeite waard. In dorpen als Corbara, Pigna en St. Antonio zijn veel kunstenaars neergestreken. Je vindt er dus veel 'artisanats'.

Gereisd met partner in september 2011

Gemoedelijk en levendige omgeving

Tess,
    3-9-2012

Het dorpje is leuk voor een avondje; hapje eten, wandelen over de boulevard en winkeltjes afstruinen. Het strand aan het dorp is erg druk, kies daarvoor voor het strand van Moticello (iets naar rechts). Dit is vele malen rustiger en prachtig gelegen.

Gereisd met partner in Wed Aug 01 2012 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Leuke plaats.

Marcel en Maud,
    3-1-2011

Ile Rousse is een leuk klein plaatsje. Voldoende leuk restaurantjes en 's avonds kun je lekker op het plein een terrasje pikken onder het genot van een glas kastanjebier (of wat anders...). Niet te toeristisch en daardoor ook gezellig druk.

Gereisd met partner in september 2002

Prima basis voor het ontdekken van het noorden van Corsica

Loesje,
    5-8-2007

Prima basis voor het ontdekken van het noorden van Corsica. Ile Rousse heeft tal van mooie idyllische straatjes en huisjes, en goeie restaurants voor redelijke prijzen. Aan de wat kleine en korte boulevard ook leuke en mooie zaken en ligstoelen op het strand. Uitgaan kan niet echt in Ile Rousse, daarvoor is Calvi een betere bestemming. De stranden zijn niet groot maar prima luxe vertoeven. In de buurt tal van mooie dorpjes in de bergen.

Gereisd met partner in Sun Jul 01 2007 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

In de winter is dit stadje eigenlijk mooier dan in de zomer

Leontine,
    22-1-2005

In de winter is dit stadje eigenlijk mooier dan in de zomer. Maar in allebei de seizoenen is het zeker voor een dagtrip een aanrader. Ga eens met het treintje... Je kunt in Ile Rousse lekker eten, én stappen (The Pubs). Dus zeker een aanrader om naar te gaan, maar ik zou mijn vakantieverblijf in een andere plaats zoeken.

Gereisd anders in januari 2005
Ile Rousse scoort een 8,1 uit 10, op basis van 15 reviews